Op uw goede hart, dames en heren!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Op uw goede hart, dames en heren!




par gegyx » 14/03/06, 17:38

NAAR UW GOEDE HART HEREN
Bernadette Chirac kwam naar Montélimar om haar bioscoop te doen om haar gele munten op te halen.
Er werd 200 kg aan munten ingezameld (overeenkomend met ongeveer € 10).
Ik ondervroeg de burgemeester (UMP) van de stad om erachter te komen hoeveel deze operatie ons had gekost.
Zonder rekening te houden met de prijs van het charteren van de speciale TGV, het omleiden van verschillende treinen op de Ardèche, de kosten van het personeel van de technische diensten en de gemeentepolitie enz..., betaalde de stad 80 € (afkomstig van onze lokale belastingen , Natuurlijk).
Maar, nog schokkender, de kamers en maaltijden, in een van de beste hotel-restaurants in de regio, voor "de first lady van Frankrijk" en haar bijeenkomst van 130 mensen werden betaald met een cheque van de vereniging. "Operatie Gele Stukken". Als je denkt aan alle kleine kinderen die hun spaarvarken kapot hebben gemaakt om reclame te maken voor mevrouw Chirac, de burgemeester van Montélimar en om deze lekkernijen te betalen!
Sommigen hebben niet veel schaamte.
Deze woensdag 8 maart 2
Marcel MAGNON
Gemeenteraadslid van Montélimar
0 x
hitih
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 16/09/05, 13:21
Plaats: Clermont-Ferrand




par hitih » 15/03/06, 09:23

arg :onheil:
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 15/03/06, 09:53

:onheil: aussi
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 15/03/06, 13:01

Dit is informatie die wijd verspreid moet worden. We leiden het momentum af :onheil: van vrijgevigheid en met geweld zal niemand iets geven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Donaties ....




par bojourvous5094 » 15/03/06, 16:57

Het is niet altijd gemakkelijk om te weten waar onze donaties naartoe gaan... :?
Er is ook een ander probleem dat vaak moeilijk te beoordelen is, althans hier in Quebec, het percentage van de donatie dat naar administratieve kosten gaat…. U kunt percentages tot 40% vinden. :schok:

We moeten dus de organisaties kiezen die we serieus vinden, hier heb ik het over de grote landelijke organisaties... We geven ook vaak op lokaal niveau aan alle sport- en onderwijsverenigingen en aan de groepen vrijwilligers die diensten verlenen die de samenleving doet niet de mogelijkheid hebben om te betalen...
_____________
Woorden zonder daden hebben geen betekenis en zijn nutteloos….
Ze zijn als hete lucht die verdampt tot niets...
_____________
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 16/03/06, 01:34

dit verhaal is te gek! :onheil:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 17/03/06, 09:58

:onheil:
Arm Frankrijk....
Ik heb een vriend die vrijwillig werkte voor een humanitaire hulporganisatie voor Roemenië na "tchao staakt-het-vuren" ...
Hij legde me een aantal dingen uit die achterin net zo huiveringwekkend zijn als dit "gele munten" -verhaal!
Hij zei tegen me: "Vooral...geef nooit geld aan welke vereniging dan ook...als je wilt helpen...vraag je ze wat ze nodig hebben...dan ga je het kopen en geef je ze (bijv. : dekens, bedden...etc)...vooral geen geld!!!" Want volgens hem wordt het geld ofwel opgeslokt door de werkingskosten van de vereniging, ofwel opgeslokt door boosdoeners op de plaats van bestemming..."
Ik laat je de rest voorstellen...
Naar je goede hart !!!
A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 17/03/06, 10:11

Pour les dons en ravitaillements, transportés en camions pour les habitants du Kosovo (ou de la Roumanie, je ne sais plus), un parent du bordelais, avait offert un cubitainer de 33 litres de bon petit vin du pays, pour leur réconforter le moral ... Aardig, leuk !
Maar de meesten zijn moslim...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 18/03/06, 12:58

welkom
Als je naar Madagaskar gaat (gemiddeld inkomen € 20 per maand), zie je de nonnen bedelen in rav4, gaat UNICEF rond in BJ80's (€ 98000 per stuk), dus als je wat humaan wilt doen; spaar je geld, vat moed, ga daarheen en train mensen Een snack vullen geeft je een goed geweten maar lost niets op, een taxi leren zijn werkgereedschap te onderhouden voedt zijn gezin voor het leven!!!!
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten