geen resultaat voor opa!!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

geen resultaat voor opa!!




par lau » 17/02/06, 23:19

Op de soleol-site die pantone-kits per postorder verkoopt, waarschuwen ze voor één ding:

Om goede besparingen te realiseren is het noodzakelijk dat de motor op een goed toerental draait. Deze kit wordt daarom speciaal aanbevolen voor mensen met 4x4's in de bergen, voor degenen die een aanhangwagen trekken, voor degenen die lange ritten op de snelweg maken... Het is niet echt handig voor stadsverkeer, korte ritten, "zacht" rijden

Kortom, als je planplan rijdt, ben je gegrild voor de pantone! : Cheesy:
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/02/06, 23:56

Ha ha ha : Cheesy: :D : Cheesy: en als je de hendels voluit rijdt, wat bespaar je dan?
Je verbruikt 10L per 100km minus 20% besparing met Pantone is gelijk aan 8L.
Terwijl je zacht rijdt, doe je 8l/100km direct zonder Pantone.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 18/02/06, 10:54

lau :pijl:

In feite is dat het!

De pantone presteert goed bij een constant toerental en een hoog toerental, bijvoorbeeld lange snelwegritten bij 130.

Dit geldt voor grasmaaiers, tractoren of de zeer grote verplaatsing van Amerikanen die zoveel verbruiken dat de minste brandstofbesparing direct significant is; Dat is wat ik begrijp uit wat ik overal lees.

Voor stadsverkeer is volgens mij het beste het Citroën C3 "stop and go"-systeem (ik ben helemaal niet zeker van de naam van het systeem) dat de motor stopt tijdens een stop (wachtrij, rood licht, stop, enz.) en herstart zodra u het gaspedaal indrukt; daar gooien we tenminste geen onzin in de longen van voorbijgangers (NOx, partikels, benzeen en co.) terwijl we worden tegengehouden. Dat geldt trouwens ook voor Parijs, want sinds Delanoë de busbanen heeft verbreed, is er meer vervuiling dan voorheen! en waarom? en inderdaad volgens de onderzoeken (te vinden) staan ​​er veel voertuigen in de file of staan ​​ze stil en is het verwachte resultaat het tegenovergestelde van dat verwacht : Lol: :!:

Stel je voor dat al die teuf-teuf bij de halte hun teuf-teuf stoppen...wat een goede lucht in Parijs.

Trouwens, bij gebrek aan iets beters, als ik mezelf een kleine auto zou moeten kopen om door de stad te rijden, geloof ik dat het deze C3 zou zijn. Natuurlijk geef ik de voorkeur aan de hybride TOYOTA Prius (omdat hij heel vaak overschakelt op elektrische aandrijving voor comfortabel rijden en veel in de stad, en zijn batterijen oplaadt bij afdalingen / vertragingen, maar hij is veel te duur), maar ik denk dat deze C3 niet slecht. : Mrgreen:

PITMIX :pijl:

Terugkomend op de pantone, ik ben misschien te pessimistisch, ik hoop dat dat het geval is en ik wens je veel succes PITMIX voor je aanpassingen.

Andre :pijl:

Wat zijn trouwens de exacte resultaten van André op het gebied van vervuiling en brandstofverbruik?

Nog iets: het lijkt me ook dat het, gezien wat ik heb gelezen, beter werkt op diesels (als het in ieder geval NOx en een deel van de deeltjes verwijdert, is dat altijd een overwinning voor de vervuiling).
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/02/06, 12:12

André grenst volgens mij aan de maximale besparing van 30%.
Wat het rijden betreft, betwijfel ik of de pantone effectief zal zijn bij nerveuze acceleraties in de bochten.
Het is algemeen bekend dat doping met water effectiever is bij motoren met koppel die bij lage snelheden werken, zoals bestelwagens (3000 tpm) of tractoren (optimaal werktoerental/aftakastoerental rond 1800 tpm).
Voor de Toyota Prius hoorde ik dat de elektrische actieradius belachelijk laag was (- 10 km?), en zou het onophoudelijk starten en herstarten van de verbrandingsmotor in de stad niet het risico lopen de motor te beschadigen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 18/02/06, 12:45

Proficiat aan André, maar zijn voertuigen zijn zeer grote benzinemotoren?

Ik heb de commerciële doc van de Prius voor me:

- Ik zie de autonomie niet alleen in benzine, maar ik heb de prestaties: zeer efficiënte elektromotor, hij levert onmiddellijk zijn maximale koppel. De combinatie van de elektromotor en de benzinemotor zorgt voor een acceleratie van 0 tot 100 km/u in 10,9 seconden, een prestatie die vergelijkbaar is met die van een 2-liter benzine- of dieselmotor.

De cilinderinhoud van de Prius is 1500 cm3, vermogen 77 pk bij 5000 tpm, koppel 115 mkg bij 400 t; de elektromotor heeft een maximaal vermogen van 68 pk bij "1200 tot 1540 tpm".

Brandstoftank = 45 liter. verbruik = stadscyclus: 5l/100
buiten de stad: 4,2 l/100; gecombineerde cyclus: 4,3 l/100.

CO2-uitstoot: 104 g/km.

De accu's + het elektrische systeem hebben een garantie van 8 jaar.

Voor brandstofautonomie is het geen 10 km die je moet verwarren met een andere elektrische stad, hoewel Bolloré zojuist een puur elektrische heeft uitgebracht met een actieradius van 200 km (niet zeker).

Tot slot zijn er zeer overtuigende tests uitgevoerd over duizenden km's in alle omstandigheden, en de testers zijn zeer tevreden (dat vinden we op google).

Als mijn R25 GPL de geest heeft gegeven en als er subsidies zijn, kan het zijn dat ik ervoor ga
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/02/06, 12:46

De autonomie van de batterijen van de prius doet er niet toe, aangezien de verbrandingsmotor ze constant oplaadt.
Voor stoppen en herstarten denk ik zoals jij, behalve dat bij de C3 "Start en go" het starten niet op dezelfde manier gebeurt als bij jouw auto. Als je het gaspedaal intrapt, slaat de motor niet aan. Dus ik denk dat het minder stressvol is voor de monteurs. Er moet een variator op de starter zitten of een systeem dat de compressie vermindert bij het opstarten, ik weet het niet. Op industriële koelcompressoren worden magneetventielen met vermogensreductie gebruikt. De opstart gebeurt in verschillende fasen. 25% 50% 75% 100% vermogen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 19/02/06, 00:20

Exacte PIT..

Voor mij is deze Prius op dit moment de top. Ik heb verschillende tests van deze auto gelezen en ik ben er echt van overtuigd dat dit de beste is, het enige probleem is de hoge prijs (ongeveer 23000 euro).

Moeilijk om de bank te breken om iets minder CO2 te sturen dan de vrienden.

Het heeft een groot succes in de VS, maar ze zitten vol met deuntjes, het kost ze veel minder dan het kopen van een grote Humwey 4x4 (niet zeker van de spelling) en tenslotte die van het leger.
Dit jaar zag ik er 3 in Frankrijk (vanuit Humwey): één vlakbij mijn huis, één in St Tropez in mei en één in Toulouse in november in een klein straatje vlakbij Place du Capitole, hij bleef bijna steken omdat hij niet pas, zelfs retro gevouwen (te breed) :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 19/02/06, 00:56

Je bedoelde waarschijnlijk Hummer! Arnold Scharzenneger heeft er 3 of 4 op zijn ranch in Californië.
En jij in mei ben je in st tropez!?? : Cheesy: rustig!!
Het is echt toeval, maar we moeten erover praten, zodat ik vanmiddag een man met een speelgoedprius zie bij het recyclingcentrum. Ik ondervroeg de man 2 minuten: de autonomie van de elektromotor is 5 km, er is een knop om te schakelen en de kassa kost € 29000.
Als we liefhebben tellen we niet mee! :D
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/02/06, 04:12

Voor mij komt de top binnenkort uit en het is Frans, het is de hybride C4 HDI. Vermoedelijk afwijzing van 90gr CO2 per km en 3,5l diesel per 100km. Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan de 200km actieradius auto met perslucht die ik gisteren op de snelweg A3 zag. Er is zelfs een andere versie in hybride perslucht/diesel met 1000 km autonomie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/02/06, 09:51

PITMIX schreef:Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan de 200km actieradius auto met perslucht die ik gisteren op de snelweg A3 zag.

Was ze je aan het bedriegen?
Waar komt deze vandaan?
Ik kende dat van MDI-Nègre, die speelde bij de Arlésienne...
En dan ineens een auto met perslucht op een snelweg? :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten