de forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

de forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par Christophe » 17/06/17, 12:47

de forums zojuist overgeschakeld naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding, dus alles is nu versleuteld en beveiligd. De oude HTTP-pagina's worden omgeleid naar hun HTTPS-equivalent ...

https.png
https.png (4.19 Kio) 2801 keer bekeken


Afhankelijk van uw browserinstellingen moet u mogelijk verhuizen.

Sommige pagina's kunnen worden aangegeven als niet 100% veilig: dit is het geval wanneer onbeveiligde inhoud in berichten is ingevoegd en geladen wanneer de pagina wordt geladen: in 99% van de tijd worden afbeeldingen elders gehost in HTTP-protocol.

Een paar dagen geleden, vooruitlopend op de passage van forums in HTTPS had ik alle gehoste afbeeldingen of bestanden doorgegeven (oud PJ-systeem van forums) op econologie.info in HTTPS.

Post hier voor opmerkingen of storingen. Dankjewel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par Christophe » 17/06/17, 14:04

Geen reactie, nieuwe berichten ... het lijkt voor het grootste deel "transparant" te werken 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par chatelot16 » 17/06/17, 14:09

vandaag werkt het, gisteren was het verwarrend

geen gemakkelijke veranderingen ... het doet me denken aan een Belgische geschiedenis ... om het verkeer te verbeteren zullen de auto's links moeten rijden zoals in Engeland, en na een maand als het goed werkt, zullen de vrachtwagens ook links rijden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par Christophe » 17/06/17, 14:13

Gisteren? Wat was er aan de hand? :?

Omdat ik de omschakeling zo ongeveer 2h begon?

ps: navigatie op oude smartphones zal niet langer mogelijk zijn ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par Christophe » 17/06/17, 14:18

Hier is een voorbeeld van een bericht dat zojuist is gepost en dat casse* de beveiligde verbinding van de pagina vanwege de opname van een externe afbeelding in HTTP: energie-hernieuwbare / opslag-in-zee-per-gepompte-stap-van-hernieuwbare elektriciteit t14791-60.html # p320821

* de informatie van en naar econologie.com blijft veilig, maar het feit dat slechts één onbeveiligde (externe) inhoud wordt geplaatst tijdens het laden van de pagina zal een "waarschuwing" creëren in moderne browsers, zodat we niet langer zien het groene hangslot ... jammer want de webmasters kunnen er niets aan doen. Beveiliging moet alleen worden gecontroleerd voor de huidige HTTPS-URL ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par chatelot16 » 17/06/17, 16:41

gisteren of voor een paar dagen merk ik dat het tabblad econologie vaak draaide alsof het nog niet geladen was toen ik er lange tijd niet op had geklikt, dus het zou in rust moeten zijn en dan wanneer ik op een klik andere econologielink valt het op een verboden pagina

misschien hebt u voor het uploaden naar https de server geladen met andere manipulatie en kon het niet alle verbindingen verwerken? omdat toen ik opnieuw klikte, het naar de juiste pagina kwam
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par Christophe » 17/06/17, 17:30

Echt waar? Ik heb nooit gemerkt dat ...

Vertel me of het opnieuw gebeurt in HTTPS?

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par chatelot16 » 17/06/17, 18:06

ja het gaat door

de andere tabbladen van firefox hebben hun vaste favicon en econologie heeft bijna altijd een blauwe cirkel die verandert ... er moet wat extra advertentie zijn
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par Christophe » 17/06/17, 18:26

Ik had het vooral over de verboden fout ...

Voor het laden dat niet eindigt, zou het beter moeten worden. Ik veranderde een parameter ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De forums overschakelen naar een beveiligde SSL / HTTPS-verbinding




par chatelot16 » 17/06/17, 20:11

onder de advertenties is er een grote kop van Ik weet niet wat, te vastgezet ... door erop te klikken om de afbeelding op een ander tabblad te openen, doet het dat https://www.scania.com/fr/fr/home.html? ... jvt2017150

en we herkennen in een hoek van hun pagina hun logo, wat het ding verstopt forum

reclame is vervuiling erger en erger!

reclame is dom om je voeten op te eten in de juiste zin van het woord
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten