De winkel Econological

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De winkel Econological

par Christophe » 28/06/16, 12:06

De econologische winkel sluit "zijn deuren" op het einde van de maand...dat is donderdagavond middernacht

Ik ga niet te veel praten en probeer redenen te vinden voor deze "armen laten zakken" want 10 jaar (over)leven op internet vanaf (bijna) niets was al niet erg...

De economische crisis is er geweest, concurrentie van groothandels (het gebeurt nu eenmaal wat er 40 jaar geleden met echte kruideniers gebeurde...), het verpletteren van prijzen van onderaf, steeds lagere marges en administratieve en fiscale lasten en dan en vooral een scheiding hebben vanwege de winkel...

Dank aan iedereen die in deze jaren vertrouwen in de winkel heeft gesteld, in het bijzonder aan bepaalde leden van de forums die daar regelmatig aankopen deed...

Alstublieft...

ps: steunbetuigingen en condoleances zijn welkom, maar geen kronen graag : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par Obamot » 28/06/16, 14:35

Niemand weet wat je nu doormaakt en het is allemaal erg verdrietig voor de forum (en natuurlijk voor jou)....maar...ik denk bescheiden dat je de zomer maar voorbij moet laten gaan, dat zul je in september duidelijker zien!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par Christophe » 28/06/16, 14:51

Ik had hier echter meerdere keren op gewezen forum de economische moeilijkheden waarmee de site al een tijdje te maken had... dat was niet genoeg om dingen te veranderen... dacht je misschien dat ik het niet meende? (anderen denken misschien dat ik huilde om een ​​verdomd "zak vol")?

Welnee! Het was en is de (triest?) realiteit!!

Wat het schema betreft, de beslissing om te sluiten is genomen...het is tijd om verder te gaan...vakantie om mee te beginnen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par chatelot16 » 28/06/16, 17:50

Het is triest voor de winkel, maar de concurrentie is zwaar voor verkoopsites die rechtstreeks vanuit China verzenden, belachelijke verzendkosten betalen... en met Chinees geprijsde arbeid van het schrijven van de site tot het voorbereiden van bestellingen

als de winkel niet genoeg opbrengt, heb je gelijk om te sluiten

voor forum het is serieuzer, en ik ga erover praten over het juiste onderwerp
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par 1360 » 28/06/16, 18:32

chatelot16 schreef: de winkel brengt niet genoeg op, je hebt gelijk om te sluiten

voor forum het is serieuzer, en ik ga erover praten over het juiste onderwerp


Hallo,

Ik aarzel om te begrijpen:

De winkel gaat sluiten, oké. Zoals Chatelot zegt, als het niet langer winstgevend is, moet je sluiten. Ik zou niet kunnen zeuren, want schaam me, ik heb nog nooit iets gekocht bij deze online winkel.

Aan de andere kant voor de forum, Christophe overweegt het binnenkort te sluiten, toch? Dat zou vervelend zijn. een goede forum dat deze "refile", heb ik niet lang geleden het geval meegemaakt van een forum van horloges waarvan de oprichter de handdoek in de ring wilde gooien, maar de forum werd opgehaald door leden.

Dus Christophe, enige details?

A+
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par Christophe » 28/06/16, 18:55

Ik heb in het eerste bericht aangegeven dat de site en forum wordt zo lang mogelijk online gehouden...

Niet zoals Enerzine dat alles van de ene op de andere dag uit de kast haalde :(
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par izentrop » 29/06/16, 12:56

Hallo,
E-commerce die werkt, bevindt zich in een volume- of nichemarkt.

Dat wist ik toen ik in een klein bedrijf werkte dat onder andere kleine apparaten repareerde.
De oprichting van een e-commerce maakte het mogelijk om de verliezen te compenseren doordat steeds minder apparaten gerepareerd konden worden vanwege de verhouding arbeid/productprijs, door reserveonderdelen te verkopen, aangezien we aantrekkelijke kortingen kregen van leveranciers.
Toen ze ook hun eigen winkels begonnen, werd het steeds minder interessant.
Nu is de winkel gesloten... niet alleen internet :|

Momenteel is het volume live Chinees voor degenen die haast hebben.

Lokale land- en tuinbouwproducties hebben een toekomst door online een etalage van hun producten aan te bieden om bestellingen te plaatsen en geen tijd te verspillen, hoewel er overal automaten zijn waar je op elk moment langs kunt komen om verse producten met je creditcard te nemen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par Christophe » 29/06/16, 14:05

Ja, het is gissen... en tegen sommige dingen kunnen we niet vechten...

Daarom heb ik deze beslissing genomen, vanaf een moment moet je stoppen zeggen.

Hierdoor kan ik me op andere dingen concentreren...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par izentrop » 29/06/16, 14:16

We kunnen je alleen maar geluk en voorspoed wensen in dit nieuwe begin, op zijn zachtst gezegd.
Met jouw kennis, ambitie en wellicht concessies als er een samenwerking komt, twijfel ik er niet aan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De econologische winkel, het is voorbij!

par Christophe » 29/06/16, 15:17

Dankjewel ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 345-gasten