Druk je talent en ideeën uit op de site!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Druk je talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 27/05/16, 10:44

Ce forum zit vol met talenten (ja ja ik heb het over jou!!) en echt interessante ideeën om meer te laten zien!

Maar op dit moment is de forums zijn minder populair bij zoekmachines en bij internetgebruikers die meer "gemak" willen... (bedankt sociale netwerken voor het dom maken van de massa...)

Dit was een van de redenen voor de grote update van de site in de afgelopen dagen (voor wie hem nog niet gezien heeft, hij is hier: https://www.econologie.com )

Dus hier is het, informatie die op de startpagina van de site wordt geplaatst, heeft veel meer zichtbaarheid in zoekmachines dan een onderwerp, zelfs zeer interessant, dat op de forum! Vraag me niet waarom, maar zo is het...

Ik denk serieus dat hier bepaalde ideeën over ontwikkeld zijn forum verdienen veel meer zichtbaarheid dan ze nu hebben, ik denk aan de moestuin van Did67, de maatschappelijke ideeën van Ahmed en Sen-non-sen, de montage van Remundo en zelfs enkele Obamot-ontwikkelingen (ja ja ... jij!... er zijn er veel anderen die ik hier niet kan noemen!

Dus hier stel ik voor, aan wie het wil (maar na een strenge selectie natuurlijk : Mrgreen: ) om redacteur op de site te worden! Dit is wat de meeste grote media al aanbieden via blogs die aan elke redacteur zijn gewijd (de wereld bijvoorbeeld...)

Maak je geen zorgen, in eerste instantie zal ik je helpen met het proces (het is iets ingewikkelder dan het schrijven van een bericht op de forum maar toch niet zo veel) en kijken we samen naar je eerste artikelen voor publicatie.

Elk artikel kan commentaar ontvangen (zoals een mini forum in feite) en zou kunnen verwijzen, voor wie meer wil weten, naar een pagina van forums overeenkomend.

Natuurlijk zou ik zelf artikelen kunnen beoordelen op basis van uw ideeën, maar a) dat zou intellectueel plagiaat zijn en b) ze zullen altijd slechter zijn dan wanneer ze zijn geschreven door de oorspronkelijke auteur van het idee c) de redactionele stijl van een site kan variëren heel aardig zijn voor lezers d) het zal je zeker andere redactionele ideeën opleveren dan op a forum... e)...en ook voor mij!

Omdat econologie democratie is!

Hier is bijvoorbeeld een artikel dat is geschreven door Rémi Guillet die mij heeft gevraagd het te publiceren. Rémi is gepromoveerd op natte verbranding en wilde erover praten over econologie: https://www.econologie.com/combustion-ea ... rendement/ (dit artikel is niet rechtstreeks door Rémi geschreven, ik had de inhoud van een van zijn e-mails gekopieerd/geplakt)

Schrijven kan dus op 2 manieren:

a) Je wordt redacteur op de site (met persoonlijke login/pas) en post direct
b) a) je bang maakt, je stuurt me de inhoud van een artikel per PM of e-mail en ik plaats het op de site zoals we deden met Rémi

Wat denk je? Bij interesse contacteer me in pb met je cv, een motivatiebrief en je maten... : Mrgreen: (Ik maak een grapje, een simpele PM is voldoende, ik ken je... je moet natuurlijk een zekere anciënniteit en redactionele ervaring rechtvaardigen op de forum)
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par phil53 » 27/05/16, 17:23

Het is een uitstekend idee, ik stem op Didier als hij dat wil, om de inhoud van zijn boek zo bekend te maken. :P
Dit geeft hem zichtbaarheid naast zijn video's.
Eerlijk gezegd is zijn aanpak echt briljant. Ik sta altijd versteld van de onwil van degenen die ik probeer te overtuigen om het op zijn minst op 2 of 3 m2 te proberen
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 27/05/16, 18:29

Dank je wel :) Zijn boek? Welk boek? Hij vertelde het me onlangs aan de telefoon... maar ik dacht niet dat het nog relevant was!

Ja om zijn video's te integreren, een samenvatting te maken van zijn aanpak... het kan allemaal :)

Veel internetgebruikers lezen niet forums (of blader er gewoon doorheen) en zweer bij nieuwssites...daarom is het belangrijk om te graven in goede ideeën (waarvan er veel verloren zijn gegaan :( omdat de onderwerpen niet meer actief zijn) op de forums en zet ze om in overzichtsartikelen!

Vooral omdat Google Nieuws verwijst naar Econologie.com en niet één forum... dus de info over de forum nooit van deze functie gebruik kunnen maken :(

Het algoritme van Google Nieuws is afhankelijk van ander nieuws...en andere dingen die ik nog niet helemaal heb begrepen...de zwarte doos van Google wat...ik ben er toch mee bezig...zodra ik het begrijp, zal ik 'ik laat het je nog weten. Eén ding is zeker, je hebt minimaal één artikel nodig van redactionele kwaliteit, van middelgroot formaat (500 tot 1000 woorden) en geïllustreerd met foto's!

Zo niet, zijn er nog andere kandidaten? :) Let op, ik ben een formidabele HRD !! Muhahahaha!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Remundo » 28/05/16, 16:06

Christophe redding,

leuk als onderwerp.

Ik meen ergens al een artikel over geschreven te hebben, maar ik weet het niet meer goed... : Oops:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 28/05/16, 16:09

Ja Remundo, hij stond aan www.econologie.info waardoor ik het co-authoring systeem kon testen
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par chatelot16 » 28/05/16, 22:25

Ik hou niet echt van deze vorm van site ... degene die schrijft, schrijft in naam van de econologie ... het is te zwaar om te dragen

Ik geef de voorkeur aan een wiki waar degene die schrijft zijn naam achterlaat op wat hij schrijft: we kunnen de geschiedenis zien om te weten wie wat schrijft en iedereen kan aanvullen of tegenspreken wat ik schrijf

helaas heeft de wikipedia-wikisoftware een beveiligingsprobleem: het werkt alleen goed als er een groot aantal mensen van goede wil zijn om het te controleren, helaas worden alle kleine wiki's op basis van mediawiki gespamd

Ik bestudeer een oplossing voor wiki op verschillende niveaus, om het voordeel van de wiki te combineren dat iedereen die iets te zeggen heeft het kan zeggen, en om een ​​schone, gefilterde versie te maken die veilig is voor de grote iedereen, wat sommigen ook mogen schrijven

in afwachting van de econology-site is een oplossing, maar ik kan daar helaas niet met voldoende kwaliteit schrijven zonder dat anderen achter me aan lopen om te verbeteren ... dit is het voordeel van wikipedia, als ik daar heel snel inhoud schrijf, verbeteren anderen de vorm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 29/05/16, 13:06

chatelot16 schreef:Ik hou niet echt van deze vorm van site ... degene die schrijft, schrijft in naam van de econologie ... het is te zwaar om te dragen

(...)

in afwachting van de econology-site is een oplossing, maar ik kan daar helaas niet met voldoende kwaliteit schrijven zonder dat anderen achter me aan lopen om te verbeteren ... dit is het voordeel van wikipedia, als ik daar heel snel inhoud schrijf, verbeteren anderen de vorm


Er is voor elk wat wils.

Voor de redactionele kwaliteit zal er minstens één ander zijn die achterloopt (= ik lol) zoals ik hierboven suggereerde... en voor de deelname van bezoekers zijn er de commentaren die er zijn...

Om een ​​goede wiki te maken, heb je een leger van bijdragers en moderators nodig...anders is het niet beter dan een wordpress...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par chatelot16 » 29/05/16, 13:49

mediawiki geeft ranking mogelijkheden die WordPress niet heeft

Ik gebruik een wiki waarvan ik de enige gebruiker ben om mijn informatie te classificeren het concept van categorie van mediawiki is totaal anders dan WordPress

in wordpress zijn de categorieën alleen mappen: een artikel kan maar in één categorie staan: het is alleen een boomstructuur zoals vensters

in mediawiki kun je een aantal geneste classificaties laten samenleven: een gebruiker kan een andere classificatie maken zonder de bestaande te verstoren

Ik ben het ermee eens dat er een risico is met mediawiki: als er niet voldoende serieuze mensen zijn om het op orde te houden: het kan te snel ontsporen

daarom werk ik aan een systeem met verschillende niveaus ... een experimenteel niveau waar iedereen kan schrijven, en een presentabel niveau waar alleen verschijnt wat het verdient
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 29/05/16, 13:50

Geen enkel systeem is perfect, sluit altijd compromissen...

Laat het ons weten als je project gelanceerd wordt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Did67 » 30/05/16, 10:40

Christophe schreef:
Ik denk aan de moestuin van Did67,



gezien !!!

En geïnteresseerd.

Maar nu ik in de winter heb gewerkt aan het schrijven van een boek over dit onderwerp, realiseer ik me hoe moeilijk het is om een ​​"benadering" met eenvoudige termen uit te leggen. Ik ben al verschillende keren gestruikeld... Ik ga heel langzaam, met mijn ambitie om "wetenschappelijk correct" en "begrijpelijk voor iedereen" te zijn. En ik ben heel erg laat!

On the Edge landbouw / tuinieren-meer-dan-bio-by-planten-leven-zonder-vermoeidheid-t13846.html, het is "alles". Daar is het vrij eenvoudig.

Beetje bij beetje legden we onszelf uit met de vervuilers en werd de draad "behoorlijk schoon"...

Bouwen is wat ingewikkelder.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 267 gasten