Bezoekers "[Bot]"

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Bezoekers "[Bot]"




par Grelinette » 25/02/16, 21:18

Bonsoir à tous,
Door de hoeken en gaten van de nieuwe econologiesite te verkennen, ging ik naar de sectie "Wie is er online?"
Veel "bezoekers" hebben het woord [Bot], bijvoorbeeld "Google [Bot]".

Waar komt het mee overeen? ... en waar is het voor? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bezoekers "[Bot]"




par Christophe » 25/02/16, 21:23

Goede vraag, bedankt voor het vragen.

Het zijn gewoon de spinnen (= robots crawlers, robots ontdekkingsreizigers ...) van de zoekmachines ... met een specificatie voor sommige, zoals Google Image ...

Er was een grote migratie, ze zijn er 24h / 24 geschiedenis van alles opnieuw indexeren: ik denk dat dat zal kalmeren met 1 of 2 maanden ...

2 weken na migratie mist 80 nog steeds% van de afbeeldingen forum in Google Image ... dus we moeten opnieuw indexeren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Bezoekers "[Bot]"




par f6gia_88 » 26/02/16, 11:41

Aanvullende info
Deze robots die de sites meerdere keren per dag verbinden, leiden tot een fout in het tellen van het aantal bezoekers en vervormen de statistieken. Persoonlijk heb ik er maximaal dertig geïdentificeerd, wat ook een onnodige bezetting van beschikbare bandbreedte veroorzaakt.
Amitiés
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bezoekers "[Bot]"




par Christophe » 26/02/16, 11:48

Niet met het nieuwe forum precies: BOT's zijn uitgesloten van weergaven

Ze worden ook niet meegeteld in andere statistische tools, tenzij u statistieken alleen op het IP-adres gebruikt zonder filtering zoals Webalizer die onbewerkte Apache-logboeken scant (maar niemand heeft dit minstens het jaar gebruikt 2002 voor betrouwbare statistieken!)

Ik begrijp het niet helemaal: lijkt de bandbreedte die Bot gebruikt u te storen? Dus u wilt een site die niet is geïndexeerd? Deze bandbreedte is helaas niet samendrukbaar ... En Google (meer dan andere) optimaliseert dit goed (anderen zijn veel meer nags) ... We kunnen zelfs een craw-vertraging definiëren in de robotbestanden ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Bezoekers "[Bot]"




par f6gia_88 » 10/03/16, 18:35

Bjr Christophe
Ik heb je vanmiddag op de pagina van Fabrice gelezen, hoi!
Nou, ja maar nee, het is niet de bandbreedte die me stoort, maar het bezoek telt op een programmaserver, ik realiseerde me dat meer dan 50% van het verkeer werd gegenereerd door bots en dat door ze uit te sluiten door hun IP's of groepen IP's, duurde het 8 dagen niet om terug te keren met andere IP-velden. De server is niet zichtbaar voor gebruikers, ze hebben er alleen toegang toe via links die voor hen beschikbaar zijn gesteld ....
Amitiés
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bezoekers "[Bot]"




par Christophe » 10/03/16, 19:51

Fabrice's pagina? Wat is het?
Ik begrijp de betekenis van de rest van je bericht niet helemaal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Bezoekers "[Bot]"




par f6gia_88 » 12/03/16, 18:54

Fabrice Nicolini on Planet zonder Visa
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bezoekers "[Bot]"




par Christophe » 12/03/16, 19:00

Uh heb je een link ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
f6gia_88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/09/09, 14:20
Plaats: Vogezen

Re: Bezoekers "[Bot]"




par f6gia_88 » 26/03/16, 14:56

http://fabrice-nicolino.com

Hier is de site in kwestie, ex-editor van Charlie Hebdo voor de ecologische kwestie. Tickets zijn daar te vinden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 330-gasten