Goodbye Superplan 2007 OVH: superbetrouwbare hardware!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Goodbye Superplan 2007 OVH: superbetrouwbare hardware!




par Christophe » 24/11/15, 18:18

Zoals je weet, heb ik de site een paar dagen geleden gemigreerd...

Hier is een laatste opname van het paneel van de oude dedicated server die de site hostte tussen juni 2007 en november 2015, dus 7,5 jaar!! Het is enorm... en als ik erover nadenk, is het eigenlijk een groot deel van mijn leven!

We kunnen zeggen dat de versnelling is geoptimaliseerd en "winstgevend" (in de zin van slijtage). De meeste webmasters veranderen elke 2 of 3 jaar van server... uit angst voor falen of technisch falen... of om "er bovenop te zitten"

Dit is (alweer?) gewoon weer een consumentistische onzin omdat een server vaak schromelijk onderbenut wordt. Het klopt immers dat ik de afgelopen jaren veel heb betaald (€89 excl. BTW/maand) in vergelijking met de hardware (2 * Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz en 2 GB RAM) ... maar dat draaide genoeg en daar ging het om!

Beeld

Hé, ik vraag me af of deze server niet de decaan van OVH was... Ik zal de vraag over hun stellen forum uit nieuwsgierigheid!

Dus tellen we in uren dan hebben we grofweg 7.5 * 8750 = 65625 uur continu gebruik ! Ik heb nog nooit een storing gehad (nou ja, misschien had ik geluk?)

Dus ik zeg petje af voor de serverbouwers! Geen enkele harde schijf van mijn persoonlijke pc heeft ooit meer dan 5000 uur gewerkt zonder zwakke punten te vertonen door SMART-diagnose, of het nu onder Linux of Windows is...

En op deze server waren er 2 in RAID 1...dus gelijk aan 120 uur vlekkeloze werking wat...respecteer wat!

De laatste schijf die ik kocht, een back-up van 2 TB, ging niet verder dan 100 uur! Jammer ... maar ik kocht het met een geweldige promo, genoeg om zelfs maar te twijfelen of het niet met opzet was gedaan (voorspelbare mislukking, dus we verkopen) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/11/15, 19:09

ja, maar bent u op OVH gebleven?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/11/15, 19:14

Nee, ik heb elders beter gevonden (het is niet alleen de hardware die telt...) waarom deze vraag?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/15, 23:02

weet u zeker dat deze server zonder onderbreking en zonder vervanging heeft gewerkt?

Ik stel me voor dat ze bij OVH bekwaam genoeg zijn om een ​​systeem te kopiëren en van het ene naar het andere over te schakelen met een minimale onderbreking die onopgemerkt blijft

dat is het voordeel van een grote host ten opzichte van een computer thuis
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/11/15, 23:49

Ja bijna zeker want als dat was gebeurd zou ik op de hoogte zijn gebracht (eerst automatisch via hardware monitoring...)

Er waren 2 harde schijven van 80 GB... vrij moeilijk te vinden tegenwoordig. Nou, ik kan me voorstellen dat OVH voorraad had, maar toch.

Idem voor het moederbord: een ASUS uit 2006...ik heb het gecontroleerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/15, 04:01

Je kent Chatelot, een datacenter is een cleanroom (nou ja, bijna) dus geen stof, constante en optimale temperatuur voor de levensduur van de componenten... de afwezigheid van aan/uit-onderbrekingen (het lijkt mij dat ik een een of twee keer in de 2 jaar een harde reset op afstand en minder dan tien zachte resets) en de kwaliteit van de voeding speelt ook een rol...

Thuis kan de stroom op sommige stopcontacten 210V zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/11/15, 09:21

Christopher zei:

waarom deze vraag


Nou, ik heb al zo'n vijftien sites bij OVH gehost, maar ik kan net zo goed weten of er betere of goedkopere zijn. U kunt mij in pm antwoorden als u geen reclame wilt maken.

Dit prijsverhaal voor 2 X 80 Gb doet me denken aan de prijzen van Belgacom: zolang je niet verhuist, zit je in de problemen. Aan de andere kant heb ik in 2011 de markt in hun handen gelegd, met name om opzeggingskosten te vermijden: ik ging naar de helft van de prijs
(Noot van de redactie: Belgacom is het Belgische equivalent van France Telecom)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/15, 11:11

Belgacom... Proximus bedoel je?
Ja, ze gaan hun aanbod niet automatisch bijwerken om hen te benadelen... Dit is heel vaak het geval.

Het zijn duidelijk dieven, het is 2 tot 3 keer de Franse tarieven voor een gelijkwaardige service...
Ze zullen veel te lijden hebben onder het einde van roaming dat gepland staat voor 2017.

Om terug te komen op hosting, ik had genoeg met 80 GB... je hoeft alleen je server te optimaliseren (rotatie van logs, bijvoorbeeld)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/15, 11:13

Anders zijn er natuurlijk betere en goedkopere, ik vond gisteren deze vergelijker: http://www.top10hebergeurs.com/

Ovh is niet echt goed beoordeeld!
0 x
Christophe68
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 27/06/15, 12:55
Plaats: Elzas




par Christophe68 » 25/11/15, 12:15

OVH biedt ook virtuele servers met "onbeperkt" verkeer tegen een betaalbare prijs.
Ik weet niet wat het waard is, nooit getest, noch wat OVH bedoelt met "onbeperkt", een nogal vaag begrip bij hem, wat volgens de kleine Robert in theorie "zonder limiet" zou betekenen.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 286-gasten