De nieuwe winkel

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De nieuwe winkel




par Christophe » 10/11/15, 18:30

Een andere belangrijke wijziging had betrekking op de servermigratie van zondag https://www.econologie.com/forums/forum-en-l ... 14309.html ik heb een ... gemaakt diepe update de de econologische winkel!

Het project was al maanden aan de gang, er is nog veel ontwerpwerk aan de winkel, maar de essentie is klaar...

Het systeem gaat van een oude ZenCart uit 2006 (maar die al die jaren goed zijn werk heeft gedaan) naar de nieuwste versie van Prestashop.

Samenvatting van wat er sinds juli is gedaan:

Importeren van klantaccounts en eerdere bestellingen
Migratie van productfiches
Revisie van alle categorieën
Werk aan de lay-out (te verbeteren)
Implementatie van betalingssystemen
Leveringsprofielen instellen
Migratie van CIC-betaling (vandaag afgerond)

Wat dit oplevert ten opzichte van het oude systeem (om te beginnen):

Betere "up-to-date" navigatie (dit zal nog verbeteren)
Veel meer mogelijke functies (modules toe te voegen), bijvoorbeeld: een loyaliteits- en sponsorprogramma zijn al beschikbaar
Een geïntegreerd CMS

Als u klant was geweest van de oude winkel, is uw account dus geïmporteerd, d.w.z. informatie, adressen en bestelgeschiedenis kunt u testen (lang en breed over :) ): https://www.econologie.com/shop/connexion .

De wachtwoorden zijn geïmporteerd...maar sommige, te simpele, worden niet meer geaccepteerd door het nieuwe winkelbeheersysteem.

Je zult dus een nieuwe moeten aanvragen (en zelfs als de oude nog geldig is, raad ik je aan dit te doen want het kan nooit kwaad): https://www.econologie.com/shop/recupera ... t-de-passe


Dus hier is het als je suggesties, opmerkingen, ideeën voor ontwikkeling hebt... Ik luister... bij voorkeur in MP.

dank u
Uw dienaar

Voor ideeën zijn er veel aanvullende modules in de officiële winkel (en nog andere door te zoeken op internet) http://addons.prestashop.com/fr/
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/11/15, 10:17

Ik ging kijken en feliciteer je: ik heb geprobeerd een winkel op prestashop te maken (project in de wacht gezet vanwege de tijd die nodig is voor het maken van de artikelen) en we kunnen niet zeggen dat het echt eenvoudig is :D

Elke keer krijgen we betaalde modules aangeboden. Waar ben je met de "factuur"?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/15, 10:45

Het "voor" VS "tegen"

Het ziet er mooi uit zoals alle schone grafische afbeeldingen... Aan de ene kant denk ik dat we niet moeten toegeven aan het gemak van de nieuwe, bijna "standaard" interface van de mobiele wereld, dat zien we momenteel bijna overal (en niet erg praktisch sinds ontdaan van alle "faciliteiten" en informatie waar geeks van alle velden dol op zijn) aan de andere kant, hoe anders?

Persoonlijk vermijd ik dit type interface in "Apple" -stijl omdat het te opgeschoond is naar mijn smaak en uiteindelijk zielloos. Maar misschien is het mijn kant"weerstand tegen verandering", deze interfaces frustreren me enorm, ik kan niets vinden.

Aan de andere kant, in dit geval niet: het is veel duidelijker dan voorheen, dus verander niets Beeld(als misschien gewoon de oude lay-out van de titel "kop" wordt teruggeplaatst, want het is nog steeds de identificatie van econologie die hier op het spel staat...)

RTDC.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/11/15, 11:07

Ben het eens met Obamot als hij het heeft over de Header: we identificeren econologie.com niet goed genoeg

Wat graphics betreft, mode is er en over het algemeen moet je die volgen, aan de andere kant vind ik dat het nog niet eens "appel" genoeg is: mode is voor dunnere en kleinere karakters.

Andere opmerkingen stuur ik je in pm
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/11/15, 11:11

elephant schreef:Elke keer krijgen we betaalde modules aangeboden. Waar ben je met de "factuur"?


Ja, het is het negatieve punt...van Prestashop en sommige modules zijn erg duur (of worden zelfs nutteloos) maar je kunt heel goed zonder ze (tenminste om te beginnen)

Nu in de webversie 2015 is alles betaald geworden!

Pour ma part je n'ai du à acheter un module de migration des données depuis l'ancienne boutique et un module de paiement bancaire CIC....Comme dit plus haut j'achèterai encore quelques modules....au fur et à maatregel.

Als ik dit project door "Europese computerwetenschappers" had willen laten doen, had ik 3000 (Oost-landen) tot 8-10 000€ (West-Europa) gehad, denk ik...

Wat bedoel je precies met econologie-identificatie?

Ik denk er ook aan om het logo en de slogan de komende dagen te veranderen!

ps: alle opmerkingen ter verbetering zijn welkom.
Dernière édition par Christophe de 22 / 11 / 15, 19: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/11/15, 11:35

Nog een verandering: zendingen zijn nu iets internationaler: DOM-TOM, Zwitserland....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/15, 11:39

Christophe schreef:Ik denk er ook aan om het logo en de slogan de komende dagen te veranderen! [...] Wat bedoel je precies met identificatie van econologie?

Ik heb al gezegd en bestudeerd dat, als ik maar toegang had tot mijn "isolatie-verwarming" -account, aangezien mijn conclusies hetzelfde waren, ik je een beetje opnieuw zou kunnen inlichten...

Christophe schreef:ps: alle opmerkingen ter verbetering zijn welkom.

haha
Dernière édition par Obamot de 11 / 11 / 15, 12: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/11/15, 11:39

Christopher zei:

Wat bedoel je precies met econologie-identificatie?


Ben, kijk naar de header van de site forum en info en neemt het tenminste terug.

met de huidige inrichting van de winkel voelt het niet alsof je op econologie.com bent
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/11/15, 13:26

Oké, ik zal proberen alles een beetje te harmoniseren.

De lay-out is momenteel alleen in onbewerkte versie... het is pas 2 dagen online.

Ps: obamot je kunt heel goed hier in pm contact met me opnemen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/11/15, 16:51

Hier heb ik een banner ingevoegd richting de forums...Wat denk je?

https://www.econologie.com/shop/

ps: de banner uitgeschakeld op smartphone
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten