Nieuw lid: Kuranes :)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Kuranes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 16/04/15, 20:47

Nieuw lid: Kuranes :)




par Kuranes » 16/04/15, 21:59

Bonsoir

Ik doe meestal heel weinig mee forums, maar hier ben ik dan: een jonge man van 33 jaar die drie jaar in Parijs woont met helaas een vrij beperkt inkomen. Ik ben niet opgegroeid met de ecologische en economische kant in gedachten, maar ik word er één en heb er absoluut geen spijt van. Niet alleen voor het plezier van sparen en gezonder gebruiken, maar ook voor een noodzaak die me ertoe aanzet om mijn leven in quasi-minimalisme te veranderen om het aangenamer en overbrugbaarder te maken. Wat deed me deze andere manier van leven ontdekken ...

Ik "werk" min of meer in de informatica (ja, het is enorm! Maar het is waar !: P) en ik ben geïnteresseerd in het creëren van muziek, programmeren, vectorontwerp ... in ieder geval voor het moment.


Op dit moment denk ik aan het verminderen van mijn elektriciteitsverbruik (een computer die meer verbruikt dan ik het grootste deel van de tijd nodig heb, gelukkig geen televisie, maar audioapparatuur ...) zonder het gebruik van deze apparaten ... terwijl er weinig is eindigde ik mijn gebruik van gas, gasfornuis, oven.

In dit opzicht zie ik het niet forum, in de categorie Eten, opgedragen aan eten in het algemeen? Gewoon sub-forums specifiek.
Sinds ongeveer zes maanden ben ik alleen voor een compleet dieet in de vorm van poeder (om een ​​shaker in te mengen met water). Veel gezonder dan mijn vorige dieet, adviseer ik het niet aan iedereen vanwege allergenen en een compleet andere visie op voedsel dat absoluut noodzakelijk is om te adopteren (en de entourage te accepteren) ... maar zelfs af en toe kan het op veel gebieden helpen. En grote besparingen.



Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/04/15, 23:20

Hallo en welkom bij de forum. :D

De "nerd" -kant is wijdverspreid onder onze leden, maar ik heb het gevoel dat de meesten van ons geen deel uitmaken van de "hyper-stadsmensen".

Evenzo, als nogal wat mensen zich zorgen maken over hun dieet, zijn de weinigen die op weg zijn naar een poedervormig dieet, synoniem met industriële, geglobaliseerde, onvindbare ...

Meer in het algemeen omvat de benadering van "econologen" observatie, reflectie en begrip van de wereld. Deze forum kunt u sneller uitwisselen en leren door ideeën te confronteren.

Dus ik denk dat je veel reacties zult maken met deze aankondiging.
Ik zou beginnen met de kwestie van vitamines, waarvan de beste blijkbaar die zijn gevonden in verse producten ...

Ik heb veel ontwikkeld sinds de tientallen jaren dat ik dit regelmatig bezoek forumen het is niet ongewoon dat ik verrast ben door wat ik eerder zei. : Mrgreen:
0 x
Kuranes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 16/04/15, 20:47




par Kuranes » 17/04/15, 01:51

Hallo :) Bedankt.

Natuurlijk - ik wil er alleen op wijzen als voorzorgsmaatregel - ik open geen debat over "voedsel organisch vs vloeistof / poeder"- iedereen gebruikt wat bij hem past en omdat het geen connaisseur (noch diëtist) is, zou het veel riskeren, vooral wetende dat de reacties op deze manier van eten over het algemeen behoorlijk ... kleurrijk zijn :) Maar als anderen ben nieuwsgierig, benieuwd, ik geef graag wat meer informatie.

Gewoon consument (ja, ook nieuwsgierig, anders had ik het niet geprobeerd). Alles wordt gewonnen uit planten, mineralen, fruit (ik geef toe dat ik het niet ging controleren;)) ... Ik heb meer gerechten te doen. Was de shakers gewoon na een paar maaltijden. Het verandert het leven van elke dag, dat is zeker.


Sterker nog, ik ontdekte net de Econology-winkel - ja ja, ik zie EINDELIJK de tekst in oranje: P Ik veronderstel dat in het algemeen de leden van de forum kom uit de winkel. :)

Ik ontdekte de site en de forum op zoek naar een stroombalk met individuele schakelaars, die me vervolgens motiveerde om een ​​energiemeter / verbruik van elektriciteit die ik had weggelaten opnieuw te gebruiken. Dus ik ga inkopen doen! :)


a+

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/04/15, 09:42

Welkom, Koranes.

En het plezier in uw eten, b .... el? :D

En pas hier ook op: kauwen en kwijlen maken deel uit van het natuurlijke proces van spijsvertering. Zoals de absorptie van vezels. Pas op, je bent op weg naar depressie!

Voor elektriciteit, of is uw jaarlijks verbruik, exclusief verwarming?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/04/15, 11:00

Manipuleren, producten transformeren en je eigen eten maken is een bron van voldoening.

Bijten, kauwen, zuigen, kwijlen zijn ook bronnen van plezier.
De plezierige smaak is gerelateerd aan de smaak (en geur) van voedsel, maar ook hun textuur, hun temperatuur en natuurlijk hun uiterlijk (kleur, presentatie ...).

Dit alles heeft ook te maken met onze algehele gezondheid omdat kauwen, kwijlen, ... binnen een voldoende lange tijd moet plaatsvinden voordat de bolus van goede kwaliteit is (eerste chemische transformatie als gevolg van de reactie van speeksel met voldoende voedsel gekauwd) en dat de hersenen informatie van verzadiging retourneren.

Hoe meer bewerkte voedingsmiddelen zijn, hoe minder de consument weet wat hij eet. hierdoor kunnen fabrikanten ook het aantal producten dat bedoeld is om te wegen en te volumen, optellen om de winstmarge te vergroten, maar zonder winst (integendeel) voor de consument.
deze producten komen vaak voor onder de naam "verdikkingsmiddelen".
Industrieel voedsel moet ook een aantal krukken toevoegen zodat het voedsel "standhoudt" zoals stabilisatoren, antioxidanten, conserveermiddelen ...
Een hele reeks nutteloze additieven als je verse producten eet ...

Mijn gevoel over "poeders eten" is dat ze de inleiding zijn van de "mooie toekomst" die wordt afgebeeld in de Green Sun-film
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Nieuw lid :)




par Christophe » 17/04/15, 12:12

Welkom hier forum en bedankt voor je bestelling (de winkel wordt momenteel niet vreselijk ...). Je pakket zal vanmiddag vertrekken!

Kuranes schreef:In dit opzicht zie ik het niet forum, in de categorie Eten, opgedragen aan eten in het algemeen? Gewoon sub-forums specifiek.
Sinds ongeveer zes maanden ben ik alleen voor een compleet dieet in de vorm van poeder (om een ​​shaker in te mengen met water). Veel gezonder dan mijn vorige dieet, adviseer ik het niet aan iedereen vanwege allergenen en een compleet andere visie op voedsel dat absoluut noodzakelijk is om te adopteren (en de entourage te accepteren) ... maar zelfs af en toe kan het op veel gebieden helpen. En grote besparingen.


Er is deze sub forum dat is gewijd aan "groen" voedsel:
https://www.econologie.com/forums/consommati ... -vf51.html

Zo niet een andere over landbouw: https://www.econologie.com/forums/agricultur ... -vf37.html (dus nogal "productie" gericht)

Evenals verschillende sub forum meer specifiek voor de bereiding en conservering van voedsel in de sectie "Voedsel: voedsel kiezen, bereiden en bewaren"

Maar eh ... wat zijn uw poedervormige producten precies? Soort astronautenschotels ??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 17/04/15, 12:15

elephant schreef:Voor elektriciteit, of is uw jaarlijks verbruik, exclusief verwarming?


Ik begrijp de relatie met het debat niet helemaal?

Citro schreef:Dus ik denk dat je veel reacties zult maken met deze aankondiging.
Ik zou beginnen met de kwestie van vitamines, waarvan de beste blijkbaar die zijn gevonden in verse producten ...


Ja, en ik denk dat een onderwerp dat zich toelegt op poedervoeding welkom zou zijn zodra we iets meer weten ... : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/04/15, 13:00

De vraag is debatteren. : Arrowl:

De argumenten van de promoters zijn er.
Welke uitdaging? Probeer hun voedselpoeder gedurende vijf dagen ... en als de tester zich na vijf dagen fysiek niet beter voelt, zal het bedrijf betalen!

Welk product? Als ik het goed begrijp, is het een mix van superfruit. Rijk aan antioxidanten, probiotica, enz. ... deze blend zou ontstekingen en zuuropbouw verminderen ...

Voor welk effect? Nou, je brengt maximale energie en vecht tegen de ziekte door je immuunsysteem te stimuleren.
Ik ben van mening dat de laatste paragraaf een weefsel van leugens is, probiotica (zoals de bifidus die Danone ons altijd gaf) zijn rampzalig op dit punt en vernietigen de biologische diversiteit van onze darmflora om deze te vervangen door een 'normatieve flora' ".

Net zoals de landbouwindustrie het grootste deel van de vorige eeuw verkeerd heeft voorgesteld dat de aarde een levenloos substraat was, lijkt de medische wereld slechts te ontdekken dat ons spijsverteringskanaal een zeer complexe biotoop is, bekleed met zenuwcellen vergelijkbaar met onze neuronen. :schok:
0 x
Kuranes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 16/04/15, 20:47




par Kuranes » 17/04/15, 13:21

Dag :)

elephant schreef:En het plezier in uw eten, b .... el? :D

Vóór dit dieet had ik geen zin om te koken of te eten. Waarschijnlijk het plezier van het nuttigen van een milkshake bij elke maaltijd, van het oplossen van elke maaltijd die voorheen een echt probleem was, en van het eten van mij gezonder (in vergelijking met mijn vorige dieet dat ver weg was van wat we maaltijden kunnen noemen ).

En pas hier ook op: kauwen en kwijlen maken deel uit van het natuurlijke proces van spijsvertering. Zoals de absorptie van vezels.

Ik kauw altijd, kauwgom, brood ... niets belet me om "traditioneel" voedsel te eten ... Ik probeer niet om ander voedsel te vervangen en te vergeten, gewoon om iets terug te geven mijn leven aangenamer om te leven zonder mezelf in gevaar te brengen, en dat alles terwijl ik spaarde (en vegetarisch!).

Tegelijkertijd heb ik betere controle over mijn gewicht, de calorieën die ik verzamel en voel ik me beter. Ik herinner me dat ik geen supermoderne astronaut probeer te worden, en ik ben niet kritisch over het eten en de traditionele keuken die ik nog steeds zo interessant vind - gewoon onbereikbaar voor mij!

Voor elektriciteit, of is uw jaarlijks verbruik, exclusief verwarming?

Geen idee! : Mrgreen: Ten slotte heb ik nog geen veranderingen in mijn elektriciteitsverbruik bestudeerd. Ik kan het zeker verminderen, en ik word er zacht van. Mijn appartement had originele halogeenlampen in elke kamer, de keuken heeft er drie die ik individueel niet kan uitschakelen, de badkamer twee ...

Mijn gevoel met betrekking tot "eetpoeders" is dat ze de inleiding zijn van de "stralende toekomst" die wordt getoond in de film Soleil Vert
Het idee begint daar, eindelijk uit het boek Maak ruimte, maak ruimte waar sprake is van een voedingssubstituut: Soylentik gebruik echter alternatieven. Soylent Green (Groene zon in ze french) is gewoon hier om sceptici tevreden te stellen en hen de gelegenheid te geven de ongezonde kant te laten zien :P

Bedankt Christophe voor de links! En ja, dit zijn het soort "astronautenschalen". Ik heb ze niet allemaal getest, en dat is ook niet mijn bedoeling, maar ik heb feedback gekregen dat sommige vreselijk zijn. Er zijn een tiental startups die zijn opgericht in Europa, maar vooral onafhankelijke mensen die rechtstreeks inkopen bij distributeurs van ingrediënten en hun recepten delen, verbeteren, aanpassen ... maar daarvoor moet je natuurlijk op zijn minst geïnteresseerd zijn door deze hele kleine wereld.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 17/04/15, 13:41

Kuranes schreef:Ik heb absoluut geen kritiek op het eten en de traditionele keuken die ik altijd zo interessant vind - gewoon onbereikbaar voor mij!


Hoe kan dit onbereikbaar zijn? De poeders zijn zo goedkoop of je bent zo hebzuchtig? (humor huh)

Vertel ons meer over de exacte producten die u consumeert (indien mogelijk in een nieuw onderwerp met een speciale titel) :)

Heb je het insectenpoeder getest? https://www.econologie.com/forums/mangez-des ... 12724.html : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten