Vinifielen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen

Vinifielen




par manet42 » 11/03/15, 20:35

Bonsoir.

Ik doe een vriendelijke wedstrijd ....
Subsidiary question, picture of a vineyard!
Welke regio?
Als sommigen dit landschap herkennen?
Dank aan u.

Beeld
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 11/03/15, 20:48

Goedenavond, ik denk aan Picardië.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 11/03/15, 22:14

Merci.
Inderdaad, de nevel, het hardhout, het gras tussen de lijnen ...
Maar wat maakt me zorgen: de wijnstokken lijken op heuvels te zijn geplant! Zien we water in de holtes, kleigrond?
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 11/03/15, 23:18

Dat klopt dan! Dit is een geluk, je dacht dat we gedwongen zouden worden onze tong aan de kat te geven. Geen geluk dat er een picard was : Cheesy:

Ik dacht aan de champagne wijnstokken rond Chateau Thierry in de aisne. De enige plaats in Picardië waar nog wijngaarden zijn.
Inderdaad het hardhout in de herfst, het type heuvel. Ik ben er al geweest om een ​​zwager te bezoeken die geen oogstseizoen op de Mont St Père heeft gemist. Beeld

De Marne-vallei (Marne, Aisne en Seine-et-Marne): de hellingen bevinden zich op overwegend klei-kalkbodems, met een mariene neiging. De dominante druivensoort is pinot meunier.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Vignoble_de_Champagne
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 06/04/15, 09:03

Het antwoord was:
Limousin, wijn van het land van Corrèze (IGP), niet ver van Brive-la-Gaillarde.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten