Koop een elektrische AX ... Goed idee?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Koop een elektrische AX ... Goed idee?




par AXEAU » 09/12/14, 22:04

Hallo,

Ik zag de aankondiging van een elektrische AX om te verkopen zonder batterijen. Is het een goed idee om in een oud voertuig te investeren?
Ik vraag me af wat de beschikbaarheid van specifieke onderdelen is. , de prijs van het batterijpakket. , de voorschriften. De mechanische staat maakt me geen zorgen.
Bedankt voor je verlichte meningen.
jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/12/14, 00:09

Hallo AXEAU!

Verwante vragen kunnen zijn:
- dit voertuig waarom?
- voor elke gewenste autonomie?
- wat is de gemiddelde frequentie van gebruik (dagelijks, wekelijks, etc.)
- voor welke investering? (Nieuwe set batterijen en welk type?)
- zo lang u batterijen moet vervangen, waarom niet met een efficiënter type?
- hoe zit het met de noodzaak van een mogelijke aanvulling tijdens de cursussen?
- wat zijn de verhogingen die het voertuig tijdens zijn reis zal afleggen?
- Draagt ​​hij zware lasten?
- zullen er verschillende chauffeurs zijn die elkaar zullen volgen?
- staat van corrosie van de dorpels en algehele conditie?

Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 10/12/14, 08:04

om het onderwerp persoonlijk te kennen, ga je voor de grote zorgen ...

je zou een oude thermiek nemen met CT OK voor minder dan 1000 €, je zou veel rustiger zijn.

De generatie PS 1 PSA zonder batterijen moet worden ingedeeld in de wrakken. Inderdaad, hun mechanische conditie is erg goed, omdat ze nog nooit veel hebben gereden, en heel vaak in tamelijk zachte omstandigheden.

Of je het nu in Nicad opnieuw uitrust, of je bent het lithium aan het binden, je zult op het veld schijten en het kost je enkele duizenden euro's.

Wat is je specifieke doel? Als het een kwestie is van technisch willen schijnen om deze AX na zware inspanningen opnieuw te typen, zonder enige ondersteuning van PSA, ja, koop het dan daar. :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 10/12/14, 08:12

Hallo,
Dit voertuig is om de diesel AX naar adem te happen voor het werk van het pad te vervangen (8 km x4) /jour.Dénivelé van 50m, weinig voertuigen ontmoet, echt een reis zonder incidenten voor een EV.
Ik heb de prijs van de batterijen nog niet gevonden, maar ik denk dat Citro mij dat kan vertellen.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 10/12/14, 08:26

Hallo Remundo, eigenlijk heb ik geen idee van het probleem dat het vertegenwoordigt, ik probeer het meest zuinig in gebruik en spreek je enkele duizenden euro's dan kan ik verschillende auto's kopen.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/12/14, 08:45

8 X 4 km, 200 j / an, dat is 576 euro aan diesel. 7- of 800-benzine om rijdende voertuigen te nemen.

Het kost tijd om uw rekeningen te betalen ....

In jouw plaats neem ik mijn toast en mijn blik. EN kan mijn fiets zijn als het niet slecht is. (en natuurlijk als het verkeer niet te gevaarlijk is). Dat is wat de Nederlanders zouden doen.

Natuurlijk, ik zeg dat het de voorwaarden van je werk niet kent (soort werk, plaats, enz ...)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 10/12/14, 09:14

Zonder batterijen, ik zeg dat je het vergeten bent.
aan de andere kant vinden we dezelfde soort VE 1ere-generatie met batterijen voor goedkoop. (Ik heb er een)
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/12/14, 09:17

Hoe dan ook, koop zelfs een oude generatie elektrisch, het zou veel zuiniger zijn om er een in goede staat te kopen (het is gemakkelijk om 4 of 5000 € of minder te vinden) dan zonder dat een batterij omhoog gaat.

In het geval van PSA weten we ook dat "geen batterij" meestal betekent "zonder batterijbakken", dus noch de media, noch de kabels of de (grote) leidingen.
Deze onderdelen zijn minstens zo zeldzaam als de batterijen zelf :|
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 10/12/14, 10:06

als het een abonnement is op 600 € dat je spreekt, kun je het eigenlijk vergeten, tenzij je veel geld hebt om het van binnen naar buiten te rollen. je kunt echter VE 1ere-generatie rond 3000 € vinden. Ik ken iemand bij u in de buurt (over valentie) die u een kans kan laten proberen als u wilt weten wat het is om in een VE 90-jaar te rijden.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 10/12/14, 20:13

er is alleen de prijs van batterijen die een rem is. Ik heb mijn testbank Lexia bewaard die communiceert met saxo elec.
De fiets is niet altijd geschikt, maar ik heb er onlangs een overgestoken. hij is bij 3 wielen, kiel, liggend en ik denk aan assistentie, ik volgde hem op meer dan 75 kmh.

jlg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten