Interstellar, de sci-fi-film van het moment om te zien!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Interstellar, de sci-fi-film van het moment om te zien!




par Christophe » 11/11/14, 14:41

Ik ben net naar Interstellar in de bioscoop geweest en wauw, zoals ik had verwacht, het is een hele goede film die ik alle economen aanbeveel (ondanks enkele lengtes).

Ongetwijfeld de blockbuster uit 2014 die je aan het denken zet!

Enkele links:
AlloCiné sheet: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 14782.html

Aanhangwagens: http://www.allocine.fr/video/player_gen ... 14782.html

Interview met een wetenschappelijk adviseur van de film (enigszins overdreven titel): http://www.courrierinternational.com/ar ... la-fiction

Er zit nog steeds wat filmische zwaarte in (vooral in het begin) en enkele wetenschappelijke fouten (waaronder een hele grove aan het eind) maar het blijft een hele goede film!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Interstellar, de sciencefictionfilm van dit moment




par moinsdewatt » 11/11/14, 14:44

ja, ik ben ook gaan kijken.
een aantal onwaarschijnlijkheden, maar er kan naar worden gekeken.

Wat mij het meest irriteerde, de overname van de drone aan het begin van de film.
Is het een eerbetoon aan Mc Gyver of zo?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/11/14, 14:52

Nogal wat onwaarschijnlijkheden...de besturing van de drone stoorde me niet meer dan dat (het feit dat hij al meer dan 10 jaar onafgebroken vloog iets meer...)

Wat mij het meest stoorde was toch het einde... dat grandioos had kunnen zijn... maar het is maar Hollywood, een beetje rozenwater, een happy end anti-Murphy's law-versie (degenen die het hebben gezien zullen mijn toespeling begrijpen)! :|

We weten ook niet genoeg over de catastrofe die de mensheid heeft verwoest... jammer, ook al geeft het haar een zekere charme...

Trouwens, wanneer gebeurt dit? Volgens mij is dat niet aangegeven? Ik heb geen datum gehoord...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/11/14, 14:58

Het wordt momenteel gerangschikt als de 2e beste film (aller tijden?): http://www.allocine.fr/film/meilleurs/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/11/14, 17:38

De mening van een astrofysicus: http://www.telerama.fr/cinema/bluffant- ... 118998.php

Is de film van Christopher Nolan wetenschappelijk plausibel? We vroegen een astrofysica-professional naar zijn mening over 'Interstellar'.

De aarde heeft bijna geen grondstoffen meer. Tot die tijd heeft het scenario van Interstellar helaas niets futuristisch. Maar zelfs als hij zijn held de ruimte in stuwt, dwalend van wormgaten naar exoplaneten, is Christopher Nolan van plan een wetenschappelijk realistische SF-film te maken.

Zijn ruimte-odyssee kenmerkt zich door een zekere visuele soberheid: vaartuigen met een uitgeklede vormgeving (elke bedieningsknop komt, zo lijkt het, overeen met een functionele realiteit), combinaties geïnspireerd op die van NASA-astronauten, robots met een bijna Scandinavisch (eenvoudig scharnierend grijs rechthoeken).

Wat de toespraak betreft, wilde de filmmaker ook het touw van de wetenschappelijke geloofwaardigheid in handen houden. Vandaar de waardevolle medewerking van astrofysicus Kip Thorne, wiens stellingen gedeeltelijk het scenario inspireerden (dat nooit in strijd zou zijn met de wetten van de natuurkunde) en de vergelijkingen, die de simulatie van een zwart gat mogelijk maakten.

We vroegen Eric Lagadec, astrofysicus bij het Observatoire de la Côte d'Azur, en recente ontdekker van een ‘hyperreuzenster’ (‘de gebakken eiernevel’), om voor twee en een half uur terug naar de aarde te komen: de tijd om ga naar Interstellar in de bioscoop en beoordeel de mate van wetenschappelijke plausibiliteit ervan. Missie volbracht tijdens een late sessie “vol jonge mannen”.

(...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/11/14, 17:44

Zijn ruimte-odyssee kenmerkt zich door een zekere visuele soberheid: schepen met een uitgeklede vormgeving (elke bedieningsknop komt, zo lijkt het, overeen met een functionele realiteit), jumpsuits geïnspireerd op die van NASA-astronauten, robots met een bijna Scandinavische uitstraling (eenvoudig gearticuleerde grijze rechthoeken).


AH goed? Ik zag enkele oude reddingselektronica-instrumenten, in Cesna-dashboardstijl (of een ander klein motorvliegtuig) die werden gebruikt in de sets voor een van de schepen...

Zou het een knipoog kunnen zijn? : Cheesy:

Raar ook de laatste 2 alinea's, niet erg "wetenschappelijk":

Maar door te laten zien dat een vrouw een groot wetenschapper kan zijn, geeft de film nog steeds les. Pariteit binnen de onderzoeksgemeenschap, of beter gezegd het ontbreken daarvan, is een reëel probleem waar veel mensen mee bezig zijn. Het aantal vrouwen in de thesis is acceptabel, maar in vaste posities zijn ze schandalig zeldzaam.

Voor de rest hebben we nog steeds recht op een kleine reeks clichés die de cinema, als het gaat om het vertegenwoordigen van wetenschap en wetenschappers, niet kan weerstaan: bijvoorbeeld het enorme schoolbord vol ingewikkelde vergelijkingen. In één oogopslag zien de berekeningen er echt uit, misschien zelfs correct. Maar ik heb nog nooit collega's hun leven op het bord zien berekenen... Op een vel papier is het uiteraard minder spectaculair. »
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 11/11/14, 18:26

De wikipagina: http://fr.wikipedia.org/wiki/Interstellar

Wees voorzichtig, de samenvatting onthult veel de plot!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 17/01/15, 19:28

Astrofysica is momenteel een rage in Hollywood, nog een film om te zien (volgende week):

Een prachtig verhaal over tijd gebaseerd op het leven van Stephen Hawking

http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 22221.html

Uiteraard is het meer gebaseerd op romantiek dan op zijn onderzoek en zijn wetenschappelijke leven, maar goed... gezien de BA lijkt het een hele mooie film!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 17/01/15, 20:38

Christophe schreef:Astrofysica is momenteel een rage in Hollywood, nog een film om te zien (volgende week):

Een prachtig verhaal over tijd gebaseerd op het leven van Stephen Hawking

http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 22221.html

Uiteraard is het meer gebaseerd op romantiek dan op zijn onderzoek en zijn wetenschappelijke leven, maar goed... gezien de BA lijkt het een hele mooie film!


Blijkbaar gaat de film vooral over de biografie van de auteur* en de verschrikkelijke beproeving die hij doormaakt na zijn ziekte (amyotrofische laterale sclerose).

Stephen Hawking is onder meer de auteur van de bestseller "Een korte geschiedenis van de tijd".
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 26/02/15, 13:10

0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 410-gasten