Dag "D" –5 ... –4 ... –3 ... –2 ... –1 ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Dag "D" –5 ... –4 ... –3 ... –2 ... –1 ...

par Obamot » 17/08/14, 14:27

D-Day –5... Morgen: "Ik doe het topje eraf!"


Seksueel suggestieve afbeelding verwijderd

( : Cheesy: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

par Did67 » 17/08/14, 17:23

Een remake van de reclamecampagne die een bepaald bureau beroemd heeft gemaakt? Het was 30 jaar geleden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

par Remundo » 17/08/14, 18:03

eh ...

deze jonge vrouw is heel schattig, maar ik begrijp de verdiensten van dit onderwerp niet echt : Roll:

Maar ik vermoed dat we zouden kunnen eindigen met verhalen over stichting... :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

par Did67 » 17/08/14, 21:56

Maar zoals gezegd, hij dateert uit 1981...

Maar ik weet ook niet waar we heen gaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 18/08/14, 01:12

D-dag –4...

Bonjour à tous,

Le "hoog" het is de bovenkant van de pagina, met al die onzin van "header"-advertenties (bovenaan, aan de zijkant, inzet bovenaan maar deze keer in het midden met de onderwerpen van de onderwerpen, dan weer in een banner nog steeds bovenaan de pagina, maar deze keer net eronder) en dat zijn nutteloze jongens, behalve om de forum op de inhoud ervan.

Beeld

Het vertegenwoordigt ALLES behalve een serieuze site die...

Zelfs TF1 heeft niet zoveel advertenties op de omslag:
http://www.tf1.fr/

Er zijn vast bezoekers die denken dat er hier mensen zijn die hun neus niet snuiten : Cheesy:

Le "hoog" van de mand in termen van ecologie, het was toch wat dit forum moest mikken, toch...? Toegegeven, er zijn altijd filosofische discussies op hoog niveau (nog steeds blij, maar er was een tijd dat degenen die aan deze threads deelnamen zich bedreigd voelden, en zelfs meer... als je begrijpt wat ik bedoel...), er is ook een zekere inspanning op het gebied van gezondheid / preventie (iedereen herkende over wie ik wil praten, maar ook hij werd "bedreigd" met een paar scheldwoorden...), zonder de "klassieke discussies" van zo'n forum, maar daar in heel duidelijk snelheidsverlies. Dus eerlijk gezegd, zonder het canvas op enigerlei wijze te willen veranderen, zou er een grote omwenteling nodig zijn! Anders dit forum gaat helemaal dood!

En het grappigste (zonder iemand pijn te willen doen, maar dit zijn feiten...) is dat "adverteren", dan zou er nog voldoende "traffic" moeten zijn op Econology, maar het is duidelijk dat voor een jaar de opkomst/deelname van de forum is met de helft gedaald (en het jaar ervoor nog eens met de helft, ik heb elke maand alle ondersteunende cijfers met scores...)

Wist u bijvoorbeeld dat Éconologie.com niet langer wordt vermeld door referentiesites die "webverkeer" observeren, zoals "Alexa"?

En dit ondanks dat we sommige van al het kwaad ten onrechte de schuld gaven... Hier zijn we dan eindelijk: "DE" probleem van forum wordt steeds beter geïdentificeerd, nietwaar?

Dus ik stel voor om deze stomme advertenties te verwijderen die peanuts opleveren, lezers afschrikken en voorkomen dat we ons concentreren op het essentiële: DE INHOUD VAN DE SITE...

Trouwens, sinds iets meer dan een maand merkte ik dat de advertenties verdwenen waren. Ondanks enkele venijnige kritiek, had ik Christophe daarvoor echter gefeliciteerd... en om de een of andere duistere reden overhandigde hij ze. Het is natuurlijk zijn goed recht... Maar wat heeft het voor zin als de participatie instort?

Goededag aan iedereen...!

... morgen haal ik de onderkant eraf...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

par Remundo » 18/08/14, 07:16

Ah oké! :P

Maïs Meetic is een serieuze site! : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 18/08/14, 12:20

Zeker ! Weet niet... : Mrgreen:

De kern van het probleem is dat behalve een tiental vaste donateurs (koste wat kost een twintigtal...) niemand hieraan deelneemt. forum!

Afgezien daarvan, als we kijken naar de "externe" bijdragen, kunnen ze gemiddeld elke dag op de vingers van één hand worden geteld :schok:

Het is dus duidelijk dat CE FORUM LEEF IN EEN VACUÜM!

Ik weet dus heel goed dat er veel "bots" door de forum en die het verkeer kunstmatig opblazen... (of daarvoor geprogrammeerd zijn?) Maar daar is dat niet meer genoeg.

Het is beschamend om zo om de hoofden van mensen te geven... We kunnen niet eens de tekst van de inhoud van de site lezen, en zelfs de advertentie is over de advertentie heen geplaatst...

ADVERTENTIES totaal nutteloos voor een site die nauwelijks wordt bezocht... (bis)


Achteraf zal het ons nauwelijks verbazen dat mensen hiervoor vluchten forum! (En ik heb de grondoorzaken nog niet aangeraakt).

[BEWERKING] Ja "Meetisch" terzijde "serieuzer" gemaakt (niet lachen), dat is het probleem hier...:

Beeld

Het is zelfs "pro" en hier helemaal "is geweest", amha...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

par Christophe » 18/08/14, 15:43

Obamot komt uit zijn stilte voor nog een nieuwsgierig onderwerp ... we zouden het goed hebben gedaan zonder hem (omdat ik niet zeker weet of het voor het welzijn van de forum dat je het hebt gepost) en ik zal proberen je punt voor punt te antwoorden (omdat mijn uitleg privé duidelijk niet werd begrepen):

a) Wat betreft de daling van de participatie, het is cyclisch (de crisis, mensen zijn niet geïnteresseerd in ecologie, walgen er zelfs van, ze hebben minder projecten...etc etc) en competitief (steeds meer sites die surfen op "green" zijn online) maar ook maatschappelijk (sorry maar ik zie dat mensen steeds dommer worden, de crisis helpt niet, dus intellectueel serieuze sites zoals deze forum hebben noodzakelijkerwijs minder kust)

...En sommige hebben de sfeer echt aangetast, wat veel stamgasten walgde en jij bent een van de 1e op de lijst!

Dus we betalen hier voor de vruchten van langdurig ondermijnend werk...

Dit alles voegt zich bij het debat, laten we het een nieuwe impuls geven forum: https://www.econologie.com/forums/re-booston ... 12505.html waar we dit soort analyses al hadden gedaan .... maar zonder geweldige resultaten, hoewel ik al het advies dat ik kon vinden toepaste om te proberen plaatsen in SEO terug te winnen ...

Obamot: heb je links op je sites of blogs geplaatst? Sprak u op uw sociale netwerken over "hete" onderwerpen die u interesseerden?

Dat was wat ieder van ons had kunnen doen om de zaken een beetje te verbeteren... Ik zag niet veel moeite aan die kant...

b) Adverteren is essentieel (de winkel wordt sterk getroffen door de crisis, zonder reclame is het simpel: de site bestaat niet meer... nu ben je je bewust van de ernst van de economische situatie waarin de site zich bevindt...), ik weet dat het vervelend kan zijn, als je bent ingelogd, zodat je wilt deelnemen, verschijnt deze niet meer! We hebben het er al over gehad in andere topics...

En sorry maar daar zie ik geen alternatieven voor het financieren van een onafhankelijke site, als je ideeën hebt, zal ik ze bestuderen!

c) Het advertentieblok waar je het over hebt, ja ik heb het net een tijdje verwijderd om te zien of het effect had op deelname, nul resultaat, dus ik heb het teruggezet... bewijs dat bezoekers er niet zoveel last van hadden...

d) Wat betreft "meetic"-targeting, ik ben het niet die ervoor kiest om meetic- of datingsites te plaatsen (maar ik kan ze van geval tot geval blokkeren): Google kan uw zoekgeschiedenis gebruiken om advertenties te targeten, dus als u meetic ziet, betekent dit dat u dit type site bezoekt of gerelateerde zoekopdrachten uitvoert... Dit is wat ik zie:

Beeld

Ik heb onlangs gemerkt dat zelfs YouTube-zoekopdrachten werden gebruikt om Google-advertenties te targeten...

e) Als u oprecht wilt deelnemen aan de forum, kun je opnieuw deelnemen aan technische vakken...

f) Tot slot mijn beste Obamot, ik ben zeker meer bedroefd dan jij door deze situatie (deze site is 11 jaar van mijn leven) maar ik probeer de dingen in perspectief te plaatsen... er zijn veel andere dingen te doen in het leven en de taak die ik mezelf had gesteld is inderdaad door anderen opgepakt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

par Christophe » 18/08/14, 15:56

En tot slot, het bewijs dat sommige mensen hier een hekel aan hebben forum, waren er onlangs 2 gerichte lasterlijke aanvallen die eindigden in brieven met Parijse advocaten (met alle gevolgen van dien: stress, tijd, geld...)...de betreffende onderwerpen waren al gemodereerd maar dat was duidelijk niet genoeg...

Tot zover een deel van het verzonken deel van de ijsberg van wat de baan van webmaster is in 2014... in een steeds bedrieglijkere en oneerlijkere virtuele wereld die me steeds meer walgt!!! :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

par Christophe » 18/08/14, 16:04

ps: ik zou de poging om dit blok linksboven te verwijderen (of de positie ervan te verbeteren) opnieuw willen doen...maar je zult zelf zien dat de resultaten niet echt zichtbaar zullen zijn in termen van activiteit...

De top van de forum op onderwerppagina's is al maanden vereenvoudigd (inhoud veel sneller zichtbaar)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 271-gasten