Gesloten openhaard en explosie: aandacht

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
The Passing
x 17

Gesloten openhaard en explosie: aandacht




par The Passing » 25/12/05, 20:24

Hallo,

Gewoon om mijn kleine ervaringen op dit gebied te delen. Ik heb een gesloten open haard als het enige middel om het huis te verwarmen en het werkt hel, tot nu toe niets te zeggen :)

Het aspect dat ik wil delen: twee keer, na een dikke sintelmat onderaan de inzet te hebben, vul ik opnieuw met hout en een paar minuten later: Boem !! met een rookwolk (blijkbaar veel CO, gezien de kleine hoofdpijn na 'gesnuffeld' te hebben).

Wat er gebeurde: het hout werd gedeeltelijk vergast door de hete hitte van de sintels en het gas verzamelde zich in de open haard. Plots werd de hitte bovenin het inzetstuk voldoende zodat het mengsel van houtgas en lucht spontaan ontsteekt :o

Het is behoorlijk indrukwekkend, ik heb nog nooit zo'n sterke gesloten hoest gezien. :)

Om dit fenomeen te voorkomen, laat het hout branden nadat het de open haard heeft bijgetankt, zodat het gas goed kan branden en niet kan exploderen.

Dit is eigenlijk het principe van de vergasser die bekend is bij onze grootouders, en ik begrijp nu hoe het kan ontploffen :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/12/05, 20:39

gelijk!
Maar normaal gesproken zou u op dit moment uw inzet niet moeten kunnen sluiten. Er moet een kleine luchtinlaat aan de bovenkant van het glas zijn. Wat is je inzetstuk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez




par JKG » 25/12/05, 20:48

Hallo,
Hier is een ervaring "die ik hoorde
Een man verwarmt zichzelf al 2 of 3 jaar met een içnsert, hij merkte dat hij niet aan het schieten was.
Op een dag was hij net voorbij toen er een explosie plaatsvond.
Het inzetstuk werd in tweeën gesplitst, een deel tegen de muur, een ander op zijn plaats.
2 dagen nadat de brandweerlieden kwamen, werd het inzetstuk geblokkeerd.
Wees voorzichtig

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
The Passing
x 17




par The Passing » 25/12/05, 21:35

Philippe Schutt schreef:gelijk!
Maar normaal gesproken zou u op dit moment uw inzet niet moeten kunnen sluiten. Er moet een kleine luchtinlaat aan de bovenkant van het glas zijn. Wat is je inzetstuk?


Ja, ik had het bovenste deel van het glas waardoor er lucht in kon komen om het glas te vegen en te voorkomen dat het vuil werd.

Ik veroordeelde het (met een gevlochten glasvezelverbinding) omdat ik geforceerde ventilatie in het huis installeerde en de diepgang te groot was :o

Zie deze draad: https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t1270.html

Dit explosie-fenomeen is het enige opmerkelijke nadeel van dit geforceerde ventilatiesysteem.

Sindsdien liet ik de schoorsteen een beetje vuren na het laden van hout.

Afgezien van deze kleine incidenten wordt het heel goed warm, ik had het vuur gistermiddag laten sterven, alleen om het aan het einde van de ochtend vandaag opnieuw aan te steken: het was 10 ° C in het hele huis toen ik rond 9:00 wakker werd .

Tegen de middag was het al 20 ° C in de eetkamer (waar de open haard is) en minstens 17 ° C in alle andere kamers :D

Ah ja: mijn insert komt van "Cheminées Philippe", ik ben erg blij.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 25/12/05, 21:44

jkg schreef:Hallo,
Hier is een ervaring "die ik hoorde
Een man verwarmt zichzelf al 2 of 3 jaar met een içnsert, hij merkte dat hij niet aan het schieten was.
Op een dag was hij net voorbij toen er een explosie plaatsvond.
Het inzetstuk werd in tweeën gesplitst, een deel tegen de muur, een ander op zijn plaats.
2 dagen nadat de brandweerlieden kwamen, werd het inzetstuk geblokkeerd.
Wees voorzichtig

@+


Oké, ik heb niets aangesloten en ik maak de pijp schoon;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/12/05, 01:17

Dit is niet normaal, het overkomt me regelmatig
met de broodoven en het inzetstuk.
In het begin een sterke hitte uit de haard en geen vlammen.
Plaats droog hout of beter papier. Eens dat
rook goed, zet een lucifer of open
de ingang van het gebied.
Het is gek (nou ja, zoiets) en het ontsteekt.
opeens is er overal rook, in het begin verrast het ons
Het is klaar. In feite is het leuk, kinderen zijn er dol op.
Het is niet zonder gevaar, behalve misschien als je vrouw
vind dat niet leuk. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 10:19

uh .. in principe, als uw hout erg droog is, warmt deze lucht op langs het glas en veroorzaakt vervolgens een tweede verbranding terwijl het boven het hout passeert. dit systeem moet het glas schoon houden, de opbrengst tot 80% verhogen en ervoor zorgen dat u 20% minder hout verbruikt.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 26/12/05, 10:22

Mijn hout is erg droog ja: 2 tot 3 jaar drogen. Door nadelen, als ik de bovenste opening van het glas verlaat, trekt het echt te veel en brandt het hout op snelheid V.

Ik zal proberen het te verminderen in plaats van het volledig te belemmeren om het te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 10:50

3 jaar luchtig en overdekt. u kunt ook een kleine reserve van een week verwarming in het huis maken. het droogt het weer op.
Als de verbrandingstemperatuur stijgt, neemt de trek toe. ja, verminder het misschien. kunt u ook de onderste diepgang verminderen? en als het raam gesloten is, hebt u waarschijnlijk ook een instelling voor de rookuitlaat die u halverwege kunt sluiten.
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 26/12/05, 10:54

Philippe Schutt schreef:3 jaar luchtig en overdekt. u kunt ook een kleine reserve van een week verwarming in het huis maken. het droogt het weer op.
Als de verbrandingstemperatuur stijgt, neemt de trek toe. ja, verminder het misschien. kunt u ook de onderste diepgang verminderen? en als het raam gesloten is, hebt u waarschijnlijk ook een instelling voor de rookuitlaat die u halverwege kunt sluiten.


De onderste diepgang is zeer instelbaar, het is goed gedaan, ik kan echt van "helemaal gesloten" naar "helemaal wijd open" gaan door te spelen op de twee instellingen van de zijkanten (schuifroosters) en op de ventilatieopeningen van de asbaklade, en ronduit de asbakdeur.

Voor de sleutel van de rookuitlaat laat ik deze volledig gesloten wanneer het vuur is begonnen en het hout erg heet is in de open haard.

Het is geweldig een open haard :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten