Laten we Revolutionology uitvinden!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Laten we Revolutionology uitvinden!




par Grelinette » 08/01/14, 23:04

En hop, nog een nieuw debat!

Weinig geschiedenis (ik zal proberen het kort te houden):
Vandaag kreeg ik een telefoontje van mijn mobiele operator (Op):

Op: Hallo, bent u meneer Grelinette? ...

Gr (Grelinette): Ja, ik ben het, wat is het? ...

Op: Laat me mezelf voorstellen, ik ben de heer Jtembrouille van het bedrijf Op, uw mobiele operator. Ik bel je om aan te kondigen dat het bedrijf OP heeft besloten om je trouwe klanten (en blablabla ...) te bedanken om je te laten profiteren van een uitzonderlijk gratis aanbod: als je akkoord gaat, zullen we je het promotieaanbod met 10 verlengen € maandelijkse korting per maand waarvan u profiteert op uw pakket.

Gr: Eerlijk gezegd begrijp ik het niet helemaal: u vraagt ​​mij of ik het ermee eens ben dat u mijn maandelijkse gsm-rekening niet mag verhogen. Klopt dat? ...

Op: Absoluut! om uw loyaliteit te bedanken (blablabla ...), en we willen graag weten of dit GRATIS aanbod u interesseert?

Gr: Het is grappig jouw vraag ... als mijn bakker besluit de prijs van zijn stokbrood niet te verhogen, zal hij zijn klanten niet vragen of ze het ermee eens zijn of niet ... en aan de andere kant Ik zie nauwelijks dat een klant hem antwoordt: "Ha nee, ik wil mijn stokbrood duurder betalen!". Hmmm ... je aanbod is heel lief, maar waar is de zwendel?

Op: Er is geen oplichting, het is om zijn trouwe klanten te bedanken (en opnieuw blablablabla ...)


etc, etc, etc, om eindelijk tot de zwendel te komen die erin bestaat het pakket gedurende 12 maanden in gevangenschap opnieuw te lanceren!

Daarmee dank ik de heer Jtembrouille door te zeggen dat ik zal nadenken over zijn genereuze gratis voorstel, maar niet helemaal, en ik hang op. Een paar minuten later, nieuwe oproep. Ik neem op, maar niets en ik zeg tegen mezelf dat ik te laat ben geweest om te antwoorden. Ik bel automatisch terug, ernstige fout: ik kom een ​​betaald bericht tegen !!!!

Deze beproevingen irriteerden me zo erg dat ik me afvroeg wat ik moest doen om dit soort verraderlijke en perverse manoeuvres tegen te gaan?

Om te beginnen keek ik naar de aanbiedingen van de concurrentie en ... Hô verrassing, er was hetzelfde pakket voor veel minder en vrijblijvend! Bovendien is het nog goedkoper als ik al een telefoon heb ... maar ik moet eerst controleren of mijn telefoon niet "simlocked" is !!!!! (een beetje alsof mijn bakker me stokbrood verkocht, waardoor ik die van zijn concurrent niet kon proeven ...).

Met een snelle kleine controle kan ik zien dat ik inderdaad mijn telefoon moet "ontgrendelen". Maakt niet uit, een snelle zoekopdracht op internet laat me sites zien die "gratis ontgrendelen"gewoon met de IME-code.

Ik begin daarom met manipulatie door nauwgezet de duidelijk uitgelegd stappen te volgen tot ... het creditcardnummer invoeren !!!! :schok:

Te veel is te veel! Moe van deze nieuwe verkoopsystemen die je in de val laten lopen en je in de war brengen.

We waren al verontwaardigd over Stéphane Hessel, maar zonder veel succes moeten we nu effectief in opstand komen.

Je moet de Revolutionologie, een wetenschap om al deze bedrijven tegen te gaan, te bestrijden en te ontrafelen die de leugen, de oplichterij en de oplichting zijn!

... ideeën?
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/01/14, 23:13

blaas degenen op die het verdienen. Ik help je graag

maar koos een andere naam dan revolutionologie ... het lijkt teveel op ecologie ... te verdrietig gedevalueerd of belachelijk gemaakt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/01/14, 10:29

Goed idee Greli (geeft 2014 je een boost? :) ) en dezelfde opmerking over de terminologie als chatelot ...

Suggesties:

Escrologie
Arnacology
Margouilinlogy
Haai
...

lol
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/01/14, 10:34

escrologie is al in gebruik, het betreft een praktijk in de hippische wereld (een aanwijzing, zie "ethologie")
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/01/14, 10:37

Ah? En wat houdt dat in?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/01/14, 12:51

Ik loop!

op voorwaarde dat er een vordering tot stopzetting wordt ingesteld voor de staat (Frans, Belgisch, in feite) voor gedwongen verkoop.

Inderdaad, het verspillen van openbaar geld, enz ... zogenaamd met instemming van openbare agenten. Maar ze zijn niet mijn agenten aangezien ik niet voor ze stem ..... :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/01/14, 13:44

Escrologie
Arnacology
Margouilinlogy
Haai


waarom logeren? Moeten we de boeven bestuderen?

het is niet nodig om ze te bestuderen, ze moeten vernietigd worden!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/01/14, 13:56

Ja, maar om goed te vernietigen, moet je een minimum bestuderen ...

: Cheesy:

Toen moest het in de logica "... logie" van Grelinette blijven ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/14, 13:58

chatelot16 schreef:waarom logeren? Moeten we de boeven bestuderen?

het is niet nodig om ze te bestuderen, ze moeten vernietigd worden!
Sun Tzu zei: "Als je je vijanden kent en jezelf kent, zullen duizend veldslagen je niet kunnen overwinnen. Als je je vijanden niet kent, maar je kent jezelf, verlies je er een op de twee. Als je je vijand of jezelf niet kent, zal elk een groot gevaar vormen" : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/01/14, 15:00

helemaal mee eens! dat het voor deze verdediging is dat om alles aan te vallen alles moet worden bestudeerd!

dus in het geval van oplichters (het zou te mooi zijn om te zeggen dat de telefoon handelaar is) vermenigvuldigt hij de aanbiedingen valselijk voordelig

om een ​​telefoon te ontgrendelen alsof de telefoniste niet erg genoeg was, zijn er veel gieren nog erger die betaalde ontgrendeling aanbieden terwijl ze bij de oorspronkelijke telefoniste (oranje in mijn geval) gratis zijn: Ik heb het net gedaan
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten