Hier is het koud is er al!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Hier is het koud is er al!




par Grelinette » 11/10/13, 14:33

De zomer had al moeite om aan te komen, en vanmorgen 3 graden op de thermometer in de tuin: een val van bijna 10 ° in een paar dagen ... en in het zoete land van de Provence! Dus ik stof het traditionele onderwerp van af radiatoren (die waarschijnlijk al op deze plek is besproken).

Om de omgevingskoude van ons huis (zeer slecht geïsoleerd) te overwinnen, krijg ik een oliebadradiator aangeboden, die me uitlegt dat dit uiteindelijk de meest efficiënte is ... en presto, vraag ik mening van gougueule.

Ik vond een interessante discussie die de waarheid herstelt in deze jungle van slogans van comforthandelaren die hun nieuwe innovatieve en revolutionaire verwarmingsproducten beginnen te vertonen.

Hier zijn enkele geselecteerde stukken uit het debat:

Warmtestralers
Een kleine techniek om te voorkomen dat ruzie wordt gemaakt over prestaties op basis van een commerciële kwaliteit die niets betekent. Dit zijn die in de reclamefolders die bedoeld zijn om de goedgelovigheid van mensen te misbruiken.
Alle elektrische kachels die werken met Joule-effect werken erg goed. Ze zijn allemaal goedgekeurd voor veilig gebruik.

Een radiator hoe het werkt is een eenvoudige herinnering! !
Op een bepaald moment van het jaar, als het nodig is om 2 kW-h af te voeren om een ​​omgevingslucht van 21 ° C in een kamer te houden, zullen alle radiatoren of andere elektrische apparaten het werk doen op voorwaarde dat ze 2 kW-h afvoeren .
Het is mogelijk om een ​​low-end convector en andere olie, keramiek, opslagradiatoren, gietijzeren blokken, warmteoverdrachtsvloeistoffen, warmtepijpen te gebruiken.
Hetzelfde resultaat wordt verkregen met strijkijzers, bakplaten, broodrooster, op voorwaarde dat ze 2 kW-h afvoeren.
In elektriciteit verbruiken we op de meter 2 kW-h als we 2 kW-h afvoeren.

Wat de verwarmingsprestaties betreft, heeft het geen zin om hoogwaardige radiatoren te gebruiken.
Alle radiatoren brengen warmte over volgens drie hoofdfenomenen. Thermische straling, natuurlijke convectie en geforceerde convectie bij ventilatie.
De accumulatie die men op bepaalde radiatoren verkoopt, is in feite alleen interessant om de naïviteit van mensen te exploiteren.

Radiatoren met een grote thermische massa hebben echter vaak grote, geïsoleerde uitwisselingsoppervlakken en werken bij lagere temperaturen. Ze zijn ook vaak meer esthetisch. Maar ik sta er sterk op, radiatoren leveren alleen de energie die ze verbruiken. Geen enkele fabrikant geeft het in de kroeg weer. Ze laten door pseudo-wetenschappelijke verklaringen schijnen dat de opbrengst beter is maar vals. Het is gewoon om mensen te bedriegen.
Conclusie:
Als u gewoon uw huis wilt verwarmen, kunt u low-end convectors gebruiken die NF zijn gecertificeerd. Het kost je ongeveer 40 euro voor een radiator van 2000 Watt
Als je opgelicht wilt worden, kun je heel high-end gebruiken. Het kost je ongeveer 1500 euro voor 2000 watt h. 40 keer meer, een rietje! ! !

Als je de realiteit van de accumulatie wilt weten, zijn hier verklaringen: De specifieke hitte van de gebruikte keramiek, vloeistoffen en metalen varieert ruwweg tussen 1 en 2 calorieën om een ​​gram materie met 1 ° C te verhogen.
Om een ​​radiator van 30 kg (20 g) van 20 ° C te brengen, zijn maximaal 000 calorieën of 600 kcal vereist. Wetende dat een kW h = 000 kcal de radiator ongeveer 600 kW of 860 watt kan opslaan. Wanneer een radiator van 0.7 kg die 700 kWh verbruikt wordt aangesloten, zal deze binnen het eerste uur 20 - 2 = 2000 watt-h herstellen en niet 700 watt. Wanneer u dezelfde radiator loskoppelt, zal deze verdwijnen wat hij heeft vergaard, dat wil zeggen de 1300 watt. Het is gemakkelijk om op een wetenschappelijke manier te zien dat de warmtebalans equivalent is aan een eenvoudige convector.


..de oliebaden zijn lage temperatuur convectoren, dus slechts een beetje comfort. Anders is 2kw 2kw ... Een beamer is alleen interessant OP STAAT om vooraan te zitten, dus in de praktijk is er slechts één voor de bank voor de tv ... Dus het is niet met dat we onze rekening verlagen door stralend te kiezen. ...
Wat echt effectief is bij het beperken van het koude wandeffect is gewoon de keuze van wandbekleding ... Een houten bekleding is warm, een coating (zelfs kalk) is koud ...


De volledige discussie is er: http://forums.futura-sciences.com/habitat-bioclimatique-isolation-chauffage/347819-radiateur-a-bain-dhuile-interessant.html
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/10/13, 15:06

Ik voeg een kleine vraag toe:

Om een ​​kamer in een huis te verwarmen, wanneer er een prachtige zon is (zoals vandaag), is het effectiever om de zon de kamer te verwarmen door een groot raam of erker op het zuiden, of dat het de lucht verwarmt door een groot zwart zonnepaneel en dat deze hete lucht in de kamer wordt geventileerd?

Bijvoorbeeld - thermische raamluiken met een spoel waar de lucht die de kamer in wordt opgewarmd opwarmt ... Bovendien kunnen we de sluiter zo goed mogelijk naar de zon richten ...
"Het verwarmingsluik", hé, is dat geen goed idee voor een patent? Hallo, de inpi ... Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 11/10/13, 15:26

Ik vat u (volgens het boek van Oliva) samen in onze klimaten:

- Een raam (zelfs te duur) isoleert veel minder dan een goed geïsoleerde muur. Wanneer de luiken gesloten zijn, is het beter, maar nog steeds niet op het niveau van een goede muur.

- Maar een raam op het zuiden (zelfs goedkope dubbele beglazing zolang de voegen niet zijn verknoeid) brengt meer warmte van de zon dan het verliest, dus het heeft een positief resultaat (zolang de luiken open zijn wanneer de zon schijnt).

- Een zonnepaneel verdient minder dan een raam van hetzelfde oppervlak op dezelfde manier georiënteerd als de zon schijnt (omdat er meer verliezen zijn), maar het zonnepaneel heeft geen verliezen als de zon niet schijnt, en kan optimaal worden georiënteerd.

Anders vind je de tornado-muur een beetje opnieuw uit ...

Zolang je de panelen plaatst, kun je ze net zo goed oriënteren (op het dak op het zuiden en op een helling van 70 °) en ook de luiken openen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 11/10/13, 15:30

Uiteraard geeft 2KW van 230V 2KW warmte.

Dat doet een basisconvector meteen

Maar een opslagverwarmer verdeelt zijn opgeslagen warmte over een langere periode, zodra deze is uitgeschakeld.

Rente bij een ‘daluren’ of ander abonnement, als de KW-meter de laagste prijs heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 11/10/13, 15:44

gegyx schreef:Rente bij een ‘daluren’ of ander abonnement, als de KW-meter de laagste prijs heeft.
Daarvoor heb je een (zeer) grote massa nodig.
Enkele honderden kg om warm te blijven tussen 7 en 11 uur ...

Oliebadradiatoren van ongeveer XNUMX kg kunnen slechts enkele tientallen minuten worden opgeslagen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/10/13, 15:53

gegyx schreef:Rente bij een ‘daluren’ of ander abonnement, als de KW-meter de laagste prijs heeft.

Het belang van het "daluren" -abonnement is zeer relatief want als het koud is, is het koud, of het nu 's ochtends, daar' s middags of 's avonds is!
We hebben een dalend tarief van 23 uur tot 7 uur, maar het is moeilijk om bij zeer koud weer alleen 's nachts te verwarmen om de hele dag een juiste kamertemperatuur te hebben door de warmte die is verzameld in de radiatoren te herstellen.

We komen steeds weer terug naar de gezond verstandoplossing van goede isolatie, maar ik ben zeker in het geval van een grote meerderheid:

- beide huurders (dit is mijn geval) in slecht geïsoleerde accommodatie, dus geen investering mogelijk
- beide eigenaren met een ontoegankelijke investering om zijn huis te isoleren

... vandaar de zoektocht naar economische en efficiënte point-to-point verwarming.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/10/13, 19:13

het voordeel van het zonnepaneel op het raam is dat het watercircuit van het paneel alleen aangaat als het warmte binnenbrengt ... nooit een verlies

het raam brengt warmte binnen, maar als het uitkomt, kun je het niet volledig blokkeren ... zelfs met gesloten luiken verliest het meer dan een muur

elektrische verwarming? geen wonder ... grote ophoping in een stapel baksteen? om te profiteren van het verschil in dag- en nachttarieven? er zijn vooral mensen die wonderradiatoren te duur verkopen zonder enige winstgevendheid

warmtepomp? er is een manier om dingen goed te doen met water water warmtepomp ... maar niets mogelijk om te huren met de huidige apparatuur

houtverwarming? Ik heb mijn oplossing, zelfs zonder een schoorsteenkanaal: warmteterugwinningssysteem met volledige koeling van de rook waardoor de rook naar buiten kan komen door een plastic pijp enige nadeel: elektriciteit essentieel ... maar vrij ingewikkeld en niet nog steeds verkoopbaar

oplossing om te onthouden: eenvoudige houtkachel ... lang geleden waren er rookpijpen in alle accommodaties, maar helaas is het voorbij! Ik zag huizen opgewaardeerd naar huurnormen met alle treurig onderdrukte rookpijpen! huurder veroordeeld tot elektrische verwarming

de overtollige veiligheidsnorm op de rookpijpen heeft het tegenovergestelde effect: we verwijderen ze om risico's te vermijden ... de oude rookpijp die al een eeuw werkt, wordt onderdrukt om te voorkomen dat de kosten worden betaald '' in een roestvrijstalen buis
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/10/13, 08:02

houtverwarming? Ik heb mijn oplossing, zelfs zonder een schoorsteenkanaal: warmteterugwinningssysteem met volledige koeling van de rook waardoor de rook naar buiten kan komen door een plastic pijp enige nadeel: elektriciteit essentieel ... maar vrij ingewikkeld en niet nog steeds verkoopbaar

Ja, chatelot, dit idee draafde al lang in mijn hoofd, ik ben verbaasd dat industriëlen er niet aan hebben gedacht.
Het is verdrietig om de minste calorieën in de schoorsteen te gooien.
Naar mijn mening heb je een goede lucht / luchtwisselaar nodig, zelfreinigend, een "gas" stofzuiger en een bypass in geval van problemen.
Naar mijn mening is het niet zo ingewikkeld om te doen. (Voor een industrieel) :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten