Geef ze opnieuw een boost forums: onderwerpen, aandelen, gezelligheid ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Geef ze opnieuw een boost forums: onderwerpen, aandelen, gezelligheid ...




par Christophe » 21/05/13, 14:11

We hebben veel gemerkt: de forum niet helemaal wat het een paar jaar geleden was. Minder deelname, minder bezoekers, meer agressiviteit, "beëindiging" van oud-leden ...

Kortom het is niet roze ... eindelijk groen of blauw ... ( :D ) helemaal!

De economische crisis en de algemene somberheid mogen ook niet helpen ... (minder projecten thuis, minder verlangen om te delen, minder vrije tijd om te surfen kan ook ...)

Hieraan toegevoegd is een radicale verandering in het positioneringsalgoritme van Google dat de forum heeft in zes maanden tijd ongeveer 50% van zijn bezoekers van Google verloren. Ik ging op internet rond met SEO om erachter te komen wat er is gebeurd en hoe het te repareren, maar het is duidelijk dat nog niemand de toverstaf heeft gevonden (misschien bestaat deze niet, omdat Google een "Zwarte doos"). Als een lid, pro web, meer weet dat ik een afnemer ben, dateert het van november 17 2012!

Er is uiteraard ook concurrentie van sociale netwerken, vooral van facebook, dat, zoals ik al jaren zei, internetgebruikers "vampiriseert" die bijna alleen op FB staan ​​en dus de rest van het web verlaten ...

Hier is voor de feiten ... dan, aangezien ik meer "patroon" in gedachten heb, deel ik deze zorg met u, de vraag wordt samengevat in één "Wat kunnen we doen om de activiteit op de forum? "Dit om het delen en de gezelligheid te herontdekken zoals een paar jaar geleden ...

Hier zijn enkele cold leads die regulars (of niet) kunnen volgen:

a) om een ​​link te maken van de onderwerpen die je leuk vindt op de sociale netwerken waar je bent (daar is de knop FB en Twitter voor op alle pagina's)

Het twitteraccount econologie.com: https://twitter.com/Econologie

b) nieuwe onderwerpen lanceren (gerelateerd aan nieuws of onderwerp dat u interesseert)

c) als u een blog, een site, een FB-pagina hebt, koppelt u ze forums met een link en / of neem de RSS-feeds op: rss.xml

d) oude onderwerpen opzoeken die je leuk vond, om deze zoekopdracht te doen: https://www.econologie.com/forums/search.php

e) doe suggesties voor wat u graag ziet ontwikkelen op de forumsHet lijkt er bijvoorbeeld op dat ecologische decoratie een leidraad is: ideeën en decoratie-house-Ecolo-recovery-recycling-direct-t12497.html

f) Gebruik in uw profiel de meldingen die goed gaan om u op de hoogte te houden van nieuws!

U ontvangt een melding van elk antwoord op de onderwerpen waaraan u op een dag hebt deelgenomen (zelfs lang geleden) en kunt dit geval per geval uitschakelen.

Dit is wat mij "koud" overkomt ...
Dernière édition par Christophe de 30 / 05 / 13, 00: 20, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: versterk ze opnieuw forums: onderwerpen, aandelen, gezelligheid ..




par sen-no-sen » 21/05/13, 14:35

Christophe schreef:
a) om een ​​link te maken van de onderwerpen die je leuk vindt op de sociale netwerken waar je bent (...)



Dus er zijn leden van écono die op Facebouc zijn!
De verraders, de ongelovigen!
: Mrgreen:

Ik zeg dit omdat het feit dat ik niet op Facebuck ben, in onze tijd bijna een daad van verzet is geworden.
In mijn omgeving merkte ik dat alles onder de 45 was ondertekend met het zegel van "the Beast" facebook, maak je me geen zorgen?

En nog minder grappig, als het erom gaat de weigering die men kan hebben om op zo'n site in te dienen, uit te leggen, is het alleen eerlijk als men niet als een "abnormaal" wordt beschouwd!
Erger nog, onder de minder dan 25-jaren is Facebook bijna onmisbaar geworden en is er niet bijna sprake van uitsluiting!

Wat betreft het weer opleven van de economie, lijkt het me verstandig om verklarende video's over econologie te maken en waarom geen programma te maken? (stijl econologische kronieken, een synthetische lezing van de gebeurtenissen van onze tijd: economie, vervuiling, werkloosheid, hernieuwbare energie enz ...)
:?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/05/13, 14:40

Bedankt voor je suggestie, maar het is niet het soort "gemakkelijke" ding om op te zetten ... vooral als je een "pro" imago wilt geven. Ik had er destijds een paar gemaakt, bijvoorbeeld:
https://www.econologie.com/forums/pollution- ... t5463.html

Dan algemene emissies op econologie, anderen al, vooral op Arte of France5 ... en veel beter dan we ooit kunnen doen! Neen?

Aan de andere kant om meer video's en emissie te delen, zal het gemakkelijk zijn en ik vind het leuk! Er waren veel interessante Thema Arte die we de laatste tijd misten ...

Voor uw andere opmerking: FB kan, ergens en psychologisch, als een worden beschouwd sekte met betrekking tot het gedrag dat het kan opwekken bij zijn "leden": blindheid (FB het is niet gevaarlijk) en minachting ... (je bent niet op FB, je bent slecht ...) maar dat hadden we al gezegd in het speciale onderwerp: https://www.econologie.com/forums/envoye-spe ... t6650.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

Re: versterk ze opnieuw forums: onderwerpen, aandelen, gezelligheid ..




par renaud67 » 21/05/13, 15:29

sen-no-sen schreef:In mijn omgeving merkte ik dat alles onder de 45 was ondertekend met het zegel van "the Beast" facebook, maak je me geen zorgen?

:?


Fuck ik heb het warm ik 46! : Mrgreen:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/05/13, 15:52

We hebben het over helpen forums Renaud heeft het over FB dus ...

facebook (...) "vampiert" internetgebruikers


QED :| :|

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 21/05/13, 16:00

Bij hoeveel bezoeken is de post "verboden onder de 18" ??? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


Het is de crisis en vreemd genoeg, maar mensen maken zich meer zorgen over hun koopkracht (van alles en nog veel meer) dan over ecolonisatie ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/05/13, 16:01

Velen hebben het probleem gesnoven, maar het lijkt erop dat er niet naar hen is geluisterd!


Ik denk niet dat het komt door googly, maar we kunnen het privé bespreken over het probleem.


Wanneer we de onruststokers laten botsen, oogsten we een daling van het verkeer, tegelijkertijd neemt het toe, maar mensen worden erg snel moe omdat de onderste artikelen verdrinken in de onrust en dus goede onderwerpen verdunnen.


Terwijl ik sprak, ik heb wel wat ervaring in de zaak, toen ik de Amerikaanse site die 20 000ème stond hij beginnen te vallen van jaar tot voldoen aan de hedendaagse 130 000ème en dat allemaal omdat links de eigenaar hoorde het geschreeuw en peurnichards denken zou hem het verkeer te brengen.

Het probleem zit hem in de kortetermijncontrole van het verkeer dat op de lange termijn de aandacht trekt, waarbij de beheerder vertrouwt op kortetermijncijfers om zijn site te beheren en u niet van streek wil maken, na analyse die de ecologie niet heeft doorstaan naast dit probleem.

Het blijft mijn analyse van het probleem en iedereen heeft recht op zijn mening over het onderwerp, maar ik wilde het hier nog steeds delen.

PS: ik ben niet op Facebook of Twitter, dat gaat te veel in het privé-leven van mensen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/05/13, 16:02

Macro schreef:Bij hoeveel bezoeken is de post "verboden onder de 18" ??? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


790 bezoeken op https://www.econologie.com/forums/reserve-au ... 12488.html

Macro schreef:Het is de crisis en vreemd genoeg, maar mensen maken zich meer zorgen over hun koopkracht (van alles en nog veel meer) dan over ecolonisatie ...


Hey ja dat is wat "triest" is ... het is opgenomen in de passage:

De economische crisis en de algemene somberheid mogen ook niet helpen ... (minder projecten thuis, minder verlangen om te delen, minder vrije tijd om te surfen kan ook ...)


Laatste voorbeeld, verkoop bij Virgin ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/05/13, 16:26

Christophe schreef:Dan algemene emissies op econologie, anderen al, vooral op Arte of France5 ... en veel beter dan we ooit kunnen doen! Neen?


Sta me toe om ontkennend te antwoorden!

Zeker, er zijn veel rapporten over ecologie, zeer goed gedaan, panorama van de Kino en alles ... maar geen van deze realiseert een realiteit synthese werk.

Het is allemaal heel goed om te praten over een olievlek, een gat in de ozonlaag of een invasie van kwallen, maar als niemand uitlegt wat de diepgaande relaties zijn van al zijn verschijnselen, heeft het weinig zin. , als dit geen 'melo-ecologie' is (Ushuaia, de aarde gezien vanuit de lucht enzovoort ...)
Bovendien is kritiek op het systeem daar vaak verboden, omdat de media "op slot" zijn.

Een voorbeeld met vivisectie: toen ik jong was, werden er uitzendingen gepresenteerd door Foucault over het onderwerp!
Die sinds L'Oreal (omdat ik FO goed, er!) Is economische partner TF1 (Ad Works!), En dat deze nobele onderneming massaal gebruik van dierproeven, en hoewel het onderwerp gewoon verdwenen ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/05/13, 18:02

Het rapport in de diepte is het geld ... er is geen rapport aan de top lol!

Anders zijn er veel Thema-partijen op Arte die goede analyses en synthese maken, een van de laatste was op aluminium: https://www.econologie.com/forums/aluminium- ... 11448.html

Idem voor sommige rapporten van Special Envoy, Conviction Parts of Infrared ...

Voorbeelden

- Infrarood op asbest: https://www.econologie.com/forums/infrarouge ... t9213.html

- Speciale gezanten op plastic: https://www.econologie.com/forums/le-plastiq ... 10117.html

Moeilijk om te hopen beter te doen, door nadelen wat we kunnen doen op ons niveau en heel gemakkelijk, het is meer praten tussen ons van dit soort shows! Stel het gewoon voor uitzending voor zodat andere leden het kunnen bekijken ...
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten