Mijn zozios

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1

Mijn zozios




par culbuto » 27/02/13, 14:48

na het vertrek van mijn zozio's die hadden leren vliegen (ik heb er een in Canada, ze heeft net een masteropleiding bij Mc Gill over spinnen afgerond), heb ik een van de kamers omgetoverd tot een volière. Als ik daarheen ga, komen de kleintjes op me af, zoals in Assepoester. ieder zijn ding tenslotte! soms vinden we babyvogels in nood, we gaan samen een heel eind om hen in staat te stellen terug te keren naar hun normale leven. Zoals de koolmees vorig jaar. Wat een vreugde om hem zijn vrijheid terug te geven nadat hij hem door een slechte situatie heen heeft laten komen!
Als u een vogel aantreft en deze loopt gevaar als u niet ingrijpt, dan vindt u daar goed advies over forum verenballen
Anders zijn we een gastgezin voor een mishandelde grote alexanderparkiet, die in onmogelijke staat in de dierentuin aankwam. door geduld heeft hij mij vandaag volledig geadopteerd (eerst huilde hij toen we binnen 1 m van de kooi kwamen), hij komt fruit halen, maar durft nog niet zoals de kleine op mij af te komen. Laat maar zitten ! hij is ERE blij, en hij heeft nu een vriendin.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/13, 15:15

Ohhh wat zooolii! Heeft u enkele foto's van uw vogels en uw volière?

ps: je hebt een privébericht, zie link in het menu bovenaan
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 27/02/13, 17:27

: Cheesy:
in feite is de hele kamer de volière. Ik leg een zeildoek op de grond, om schoon te vegen en schade te voorkomen. Ik heb 2 hoeken waar ik takken uit het bos installeer, zelfgemaakte nesten met gerecycled materiaal, het is op zijn zachtst gezegd een 5-sterrenvolière : Cheesy:
ze amuseren zich als een gek met de takken: het voelt als een wip als ze met meerderen bij elkaar zitten, ze racen, kibbelen, elkaar het hof maken, elkaars fruit stelen, enz.
tortelduifjes, halsbandparkieten en een paar grote alexanders

Beeld
prunelle, de grote Alexander van de dierentuin, die in het begin in een heel verdrietige toestand verkeerde
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/13, 17:59

Dus hier is een cuicui die van zozios houdt?
: Cheesy:
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 27/02/13, 18:58

Beeld
indyblauwe ketting
Beeld
appel die toekijkt vanuit zijn nest
Beeld
3 kleine boefjes die in alle kleuren voorkomen. pappy boyington, casey en boyle
Beeld
blauw een blauwe ketting
Ik zou graag blauwe baby's willen voor blauwe dromen...... :D
er is een groot verschil in kwaliteit van het verenkleed: de blauwe zijn nieuwe kinderen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/13, 19:00

Gek om dit allemaal “gratis” in een kamer thuis te hebben!

Is het geluid niet te hinderlijk?
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 27/02/13, 19:26

wij, nee, wij vinden het leuk. Ze zijn ook best rustig. zichtbaar niet gestrest voor 2 cent. aan de andere kant hebben de buren een zoon als Tanguy......hij wil niet werken en is blij met zijn ouders die alles voor hem doen. En hij werd om 12 uur wakker. dus het komt de moeder goed uit aangezien de zoon eerder wakker is : Cheesy: alleen maar om hem aan te moedigen te verhuizen om bijvoorbeeld een baan te vinden : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 27/02/13, 21:02

Toen ik jong was, zaten er 2 parkieten in een kooi, en het veroorzaakte opschudding toen ze begonnen te strijden om wie de sterkste was...

In Spanje zien we veel kooien met kanaries, en het werkt!

We hadden ook een schimmel uit Gabon, heel vertederend.

Maar vertel me Culbuto, hoe vernieuw je de lucht in de kamer?
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 27/02/13, 22:36

Ik blokkeer een raam in een redelijk open positie, maar zonder dat ze echt ergens anders willen kijken. En het is een kans om wat tijd door te brengen met de duivels : Cheesy:
gekooide vogels schreeuwen meer dan wanneer ze vrij zijn in een ruimte waar ze daadwerkelijk een beetje kunnen vliegen. De laatste aankomsten die in kleinere volières worden geboren, kunnen niet vliegen. Ze springen van de ene stok naar de andere. Ze krijgen snel hun draai, bouwen hun spieren op en vliegen uiteindelijk goed, inclusief de groten die meerdere bochten maken zonder te landen. De kleine zijn echte gevechtsvliegtuigen, de grote zijn grote transportvliegtuigen op vliegniveau:cheesy:
Ik laat ze ook advertenties achter: ze maken er materiaal voor nesten van. Kortom, ze letten behoorlijk goed op.
Ik sluit niet uit dat ik jongen vrijlaat in de plaatselijke vogelkolonie, maar de vogels die ik heb zijn te oud om voor zichzelf te leren zorgen. Net zoals geredde trekvogels niet opgesloten mogen blijven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 291 gasten