Peugeot verkoopt zijn elektrische auto

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Peugeot verkoopt zijn elektrische auto




par Did67 » 09/08/12, 17:59

Volgens de France 2 krant vanmiddag verkoopt Peugeot de ION voor 10 euro !!!

Daar vond ik de info op TF1.

Ze zouden enorme voorraden in handen hebben, na de overeenkomst met Mitsubishi (als ik me de opmerking goed herinner: 100 gekocht =. En slechts een paar honderd ION verkocht!

Ik stel me voor dat er voorwaarden zijn: herhalingen, enz ...

Gelegenheid om ???????????????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 09/08/12, 23:01

http://www.peugeot.fr/decouvrir/ion/5-portes/#!

Ik heb hier geen druppel gezien.

Het is verleidelijk:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... ABn_C-ZERO

Maar als ze over tien jaar niet langer de controllers zullen vervangen ... Boordcomputer en andere elektronische componenten; het is beter om hiertegen te waken door een clausule aan de aankoop toe te voegen, omdat ze het met de 806 doen.

Aan de andere kant, als het hetzelfde is als de Mitsubishi, kunnen ze de onderdelen hebben ... : Cheesy:

Lang leve Europese merken! Het is geruststellend te weten dat we op hen kunnen rekenen! : Mrgreen:
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 09/08/12, 23:57

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/08/12, 10:16

Dat ze het niet kunnen verkopen, is één ding (ik heb niet veel Sarko zien werken aan de kiosken die hij had beloofd op alle parkeerterreinen en supermarkten ... ook niet) ... maar de vraag die mij verontrust is: hoeveel verdienen ze nog voor deze prijs?

Omdat ze niet zo gek zijn om het met verlies te verkopen ...

Trouwens, ik kan niet begrijpen waarom het niet succesvol was gezien de olieprijs. Omdat daar elektrisch rijden op dit tarf bijna gratis is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/08/12, 10:17

1) De sites lijken inderdaad niet actueel en praten er niet over! Webmaster op vakantie ????

2) Voor deze prijs wordt deze in 10 jaar afgeschreven, niet ????

Ik betwijfel of je kunt onderhandelen met een concessie! Als de fabrikant geen onderdelen meer heeft, is hij "dood".

Maar inderdaad, omdat het een Mitsubishi is, kunnen er delen zijn in Kuala Lumpur, Mayotte of Amsterdam!

3) Bij Citroên zou dit een leaseovereenkomst van 90 euro per maand zijn.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/08/12, 11:52

Dit is een probleem voor diegenen die een iOn in tweedehands hebben te koop: het is 2 tot 3 keer duurder in tweedehands dan in nieuw! : Lol:

http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... =&origine=
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/08/12, 14:39

Obamot schreef:maar de vraag die mij verontrust is: hoeveel verdienen ze nog voor deze prijs?

Omdat ze niet zo gek zijn om het met verlies te verkopen ...
.


Elementen van reactie:

- er wordt een "bonus" van ongeveer 5 euro in mindering gebracht (dus de fabrikant int de bonus erbij)

- het is zeer beperkt (in augustus en voertuigen die momenteel op voorraad zijn): soorten superverkoop!

Maar verkopen met verlies is verboden in Frankrijk (lijkt mij), hierdoor zou de kostprijs rond de 16 euro moeten liggen.

Ik denk vooral dat Peugeot daar een reclamecampagne voert, in een situatie waarin het imago (onder meer door de Franse president) tegen zeer lage kosten is aangetast. Een paar honderd Ion-bazardées tegen kostprijs: alle media praten erover en Peugeot, die achterloopt op de elektrische, verschijnt als marktleider (op het moment dat Renault zijn Zoé op de markt brengt) ... Het kost naar mijn mening veel minder duurder dan een tv-advertentiecampagne, met een veel grotere impact! Ik denk dat de uitdaging daar is.

Dit is geen reden om er geen gebruik van te maken !!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/08/12, 13:18

De operatie is al klaar, de auto's zijn verkocht. : Mrgreen:
Een vriend waarschuwde me dringend, maar ik was op reis en aangezien ik al elektrisch rijd ...
Deze operatie en de vorige (huuraanbiedingen voor 90 € / maand, ...) hebben verschillende doelstellingen:
- Het meten van publieke ontvankelijkheid voor EV
- Gebruik aandelen om het distributiecontract met Mitsubishi te respecteren (en niet de bijbehorende boetes te betalen).

Binnen PSA dondert de storm ... De Chevrons klagen over oneerlijke concurrentie van de Leeuw ... Maar in het netwerk remmen de concessies 4 wielen om deze auto's niet te verkopen ...
Dus zijn deze media-aankondigingen nodig voor kopers om zich naar de dealer te haasten en deze voertuigen te ontdekken die voor hen verborgen zijn (ze worden slechts zelden tentoongesteld in showrooms, maar vaak verbannen naar de achterkant van de parkeerplaats).
De resultaten zijn duidelijk; klanten willen elektrische voertuigen, alleen de aangerekende prijzen vertragen de (her) start van het elektrische voertuig.

Ten slotte maakt de komst (uitgesteld eind 2012) van de Zoé zich zorgen over PSA, die zich probeert te verplaatsen in het elektrische voertuig en een alternatief biedt voor de Zoé.
Hopelijk profiteert de consument op de lange termijn. :D
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423




par jean.caissepas » 12/08/12, 01:07

Citro schreef:De operatie is al klaar, de auto's zijn verkocht. : Mrgreen:
Een vriend waarschuwde me dringend, maar ik was op reis en aangezien ik al elektrisch rijd ...
:D


Ik had de enorme promotie begin augustus gezien, maar wonen op de 3e verdieping van een gebouw zonder garage zou opladen moeilijk zijn.

Voor laatkomers zijn er enkele ionen te koop voor +1000 of +2000 € voor de meer "correcte":

link: http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... eugeot+ion

Wat me het meest raakte was de reactie van een forumeur die mij aangaf dat de vervanging van de batterij 17 000 € + 384 € MO kostte :schok:

Omdat het zich in een koud gebied bevindt (van -20 sommige ochtenden), doet het je echt denken als je geen garage hebt.

Bovendien lijkt het systeem zonder motorwiel mij minder efficiënt in termen van de verhouding tussen stroomverbruik en afgelegde afstand (bijvoorbeeld vergeleken met de Heuliez, waarvan het uiterlijk nog "specialer" is).

Wat goed is in deze promotie is eigenlijk het besef van veel mensen dat de elektrische steeds meer overeenkomt met de verwachtingen van automobilisten (homis autonomie, dat is het punt dat het meest blokkeert) .

Ik denk dat zo meer mensen het nieuws over elektrische voertuigen zullen volgen, en nog beter zullen kijken naar de uitzonderlijke "promoties"!

Een ontwaken is altijd nuttig wanneer je aan het einde van de doodlopende weg in de muur zinkt ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/08/12, 10:48

jean.caissepas schreef:...
Bovendien lijkt het systeem zonder motorwiel mij minder efficiënt in termen van de verhouding tussen stroomverbruik en afgelegde afstand (bijvoorbeeld vergeleken met de Heuliez, waarvan het uiterlijk nog "specialer" is).
Ik denk dat je verwijst naar de Heuliez Friendly die is geworden Mia elektrisch. De mia is een aandrijving uitgerust met een motor die de achterwielen op een traditionele manier aandrijft.

Ik denk dat je hebt verward met de Zal projecteren helaas verlaten. Deze auto was een elektrische ombouw op basis van Opel Agila uitgerust met Michelin "Active Wheel" wielmotoren die ik vorige week in het echt heb mogen zien tijdens een bezoek aan het schitterende "L'Aventure Michelin" museum in Clermont-Ferrand.
: Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 288 gasten