Hoe afbeeldingen of bestanden op de forum ?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Hoe afbeeldingen of bestanden op de forum ?




par Christophe » 15/11/05, 11:26

Voor bestanden (documenten) of afbeeldingen die in de forum met een koppeling, gebruik de functie BIJLAGEN onderaan elk venster voor het bewerken van berichten.

Als u afbeeldingen van een externe site invoegt, kunnen we de duurzaamheid ervan niet garanderen!! Dus vermijd deze praktijk.

Gebruik voor video's de video-invoegfunctie, uitleg hier: bistro/phpbb3-1-include-videos-in-a-message-from-forum-t14500.html

EDIT TOT 10/02/2016: nieuwe functies van het nieuwe forum, wordt het oude bestandssysteem binnenkort verwijderd
Dernière édition par Christophe de 27 / 02 / 13, 18: 54, 25 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 27/02/07, 12:10

Hallo,

Ik zag dat sommige afbeeldingen op de forum waren onevenredig groot, en met mijn kleine 1024x768 laptopscherm kan ik niet stoppen met scrollen... :onheil:

Bovendien geeft mijn internetprovider me een zeer "variabele" snelheid, wat betekent dat ik soms veel geduld nodig heb om de afbeeldingen weer te geven. En dan heb ik het niet over de video's die ik moet uitstellen...

De eerste keren verwerkte ik mijn foto's om ze te verzenden met retoucheersoftware door de grootte, het aantal kleuren, enz. te verkleinen. Maar het is lang, pijnlijk en het werkt niet elke keer. Toen ontdekte ik Irfanwiew die "batchverwerking" doet, het is beter maar nog steeds lang.

Totdat ik ontdekte dat er onder Windows XP een veel eenvoudigere truc is om de grootte van afbeeldingen die op een forum.

Terwijl mijn APN me foto's van bijna 1 MB levert, reduceert deze techniek ze tot minder dan 50 KB. En op het scherm is het verschil niet enorm.

Ik weet niet of deze optie werkt met alle berichtensystemen onder Windows XP, althans met Thunderbird werkt het...

  1. Ik selecteer de afbeeldingen om te plaatsen en klik vervolgens met de rechtermuisknop / stuur naar / ontvanger
  2. Mijn berichtensoftware biedt me de mogelijkheid om de grootte van de afbeeldingen voor verzending te verkleinen. Ik aanvaard :

    Beeld
  3. Er wordt een venster voor het maken van e-mail geopend (concept), met de lijst met bijlagen.
  4. Ik sla dit concept op zonder er iets aan toe te voegen (zelfs geen ontvanger!) en ik sluit het bewerkingsvenster.
  5. In de map "concepten" staat nu een ongelezen bericht. Ik klik erop.
  6. Ik klik op de lijst met bijlagen en vervolgens op de rechterknop / sla alle bijlagen op
  7. Ik kies of ik maak de map waar ik ze wil opslaan.
  8. Ik verwijder het concept dat nutteloos is geworden.
  9. Volg gewoon de gebruikelijke procedure (zie hierboven) om deze afbeeldingen toe te voegen.


Na het twee keer te hebben gedaan, is het sneller te doen dan dit bericht opnieuw te lezen : Lol: : Lol: : Lol:

Nou, ik hoop dat het anderen kan helpen.... Goede berichten en mooie gecomprimeerde afbeeldingen! Wat uit te breiden forum zonder de hostingcapaciteiten te blokkeren en lezers te ontmoedigen die veroordeeld zijn tot lage snelheid (niet lachen, het kan ook jou overkomen : Cry: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/12/08, 13:10

Enkele tips:

a) Geen afbeeldingenschudden of gelijkwaardig!!!

b) Gebruik GIMP om uw afbeeldingen te verwerken: http://www.gimp.org/downloads/

c) Gebruik OpenOffice om eenvoudig een .pdf te maken:
http://fr.openoffice.org/about-downloads.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/03/09, 15:15

Ik heb een toegevoegd formulier voor het verzenden van video's naar de EconoTV op de bestandshostingpagina.

Enige beperking om video's te verzenden: geregistreerd zijn op dailymotion.

Voor de meer "moedige" kun je zelfs je webcam gebruiken, wees voorzichtig, geen rommel! Maloche, ik heb je in de gaten! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/03/09, 15:57

Crispus schreef:[*]Ik selecteer de afbeeldingen om te posten en klik vervolgens met de rechtermuisknop/verzend naar/ontvanger
[*Mijn berichtensoftware biedt me de mogelijkheid om de grootte van de afbeeldingen voor verzending te verkleinen. Ik aanvaard :
[*]Er wordt een venster voor het maken van e-mail geopend (concept), met de lijst met bijlagen.

Ik sleep de bijlagen naar het bureaublad en stuur ze vervolgens naar de forum.
Vervolgens verwijder ik de eerder aangemaakte mail.
Ik vind deze procedure eigenlijk heel praktisch.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/03/09, 16:32

Welnu, met automatische formaatwijziging is het niet nodig om het formaat op uw pc te wijzigen, behalve om uploadtijd te besparen (anders verspillen) als uw foto's bijvoorbeeld 5 MB zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Chaboum
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 176
Inschrijving: 16/11/08, 01:40
x 2




par Chaboum » 20/01/10, 01:18

hallo, nu wanneer ik probeer een foto te sturen om op een forum, Ik heb een vreemd bericht , blijkbaar zeggend dat ik geen ruimte meer heb ?? mogelijk ??

wat te doen dan??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 20/01/10, 10:26

Waar probeer je heen te sturen? Op de host of op de galerij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 30/04/10, 10:32

hallo

deelnemen aan forum, controleer regelmatig de links naar de sites die u citeert, want als ze van het net verdwijnen, wordt de discussiethread soms moeilijk te volgen.

profiteer van de aangeboden accommodatie, ook voor video's!

voorbeeld vandaag 30 april 2010: https://www.econologie.com/forums/post43528.html#43528

over GGO's gesproken, een video om te zien, bestaat momenteel niet, en dit is slechts een voorbeeld van vele andere.

niets belet u om uw oude berichten te bewerken om de aangeboden links te wijzigen, om de kleine video's of de afbeeldingen te hosten zodat ze toegankelijk blijven voor wie de forum.

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 30/04/10, 10:53

Goed gesproken hallo, ik zou willen toevoegen: "Bedankt voor uw begrip" : Mrgreen:

Voor video's is er nu youtube dailymotion en co...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten