De situatie van jonge afgestudeerden

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

De situatie van jonge afgestudeerden




par Christophe » 13/11/05, 14:17

Dernière édition par Christophe de 17 / 11 / 05, 15: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/11/05, 22:34

En ja uit ervaring.

Zoals de laatste zo mooi zegt, je moet werken om te leven...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/05, 12:02

Ook ervaren... maar ach, ik ben "speciaal": ik betwijfel of mijn milieuovertuigingen en mijn onderzoek naar pantone mijn aanwerving hebben vergemakkelijkt... integendeel...

Het ergste zijn de HRD's die niet begrijpen waarom je als arbeider of technicus werkte (al dan niet tijdelijk) terwijl je een ingenieursdiploma hebt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 14/11/05, 14:30

Evenmin begrijpen zij degenen die volharden in het zoeken van hun weg en jarenlang werkloos zijn...

Kortom, om begrepen te worden, moet je direct van de universiteit of school worden aangenomen. Maar dan hebben we geen ervaring...

Enige oplossing, jarenlang stage lopen voor een schijntje terwijl ze dik op onze rug worden...

Ik weigerde dit soort behandelingen, dus sommige deuren gingen dicht. Ik zeg tegen mezelf dat het niet zo erg is, achter deze deuren moeten er mensen zijn geweest die het niet met me eens waren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/05, 14:35

Je moet inderdaad weten hoe je concessies moet doen, maar je broek niet laten zakken of jezelf devalueren... Ik denk dat mensenrechtenverdedigers mensen die zichzelf devalueren als incompetent zien...

Persoonlijk denk ik dat ik concessies heb gedaan door mijn 1e baan als onderhoudsmonteur op 1000 km van waar ik woonde te aanvaarden...
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 14/02/06, 21:12

Mouarf, nou, de HRD's praten er een beetje over.
Tenzij ik helemaal dom ben, denk ik niet dat een HRD kan zeggen of die en die persoon al dan niet geschikt is om in die en die functie te werken.
Neem bijvoorbeeld een technische functie, hoe en op basis waarvan kan een HRD beslissen of je wel of niet geschikt bent voor deze functie? Het is verbazingwekkend, meneer drh heeft geen technische vaardigheden, hij kan het verschil niet zien tussen gewicht en massa, niet in staat om te zeggen hoe gevaarlijk elektriciteit is, enz...
Aan de andere kant afgaan op argumenten als "ha er staan ​​fouten in je cv, de begeleidende brief is niet in de norm"

Kortom, dat is allemaal windowdressing, naar mijn mening is het simpel, de HR-baan is uitgevonden om de werkloosheid te verminderen, en de mensen die deze functies bekleden zijn incompetente leeglopers die geen idee hebben van de prioriteiten of behoeften van een bedrijf.
De beste manier om iemand aan te werven is door hem te beoordelen, een proeftijd is en blijft de beste oplossing.

Dit is de conclusie die ik kan trekken uit mijn sollicitatiegesprekken om werk te vinden. En ik heb gelijk, ik weet het zeker.
Als ik morgen eindelijk een rmiste vind, denk ik dat ik er alles aan zou doen om te leven op de rug van deze hypocriete samenleving die me geen kans wil geven.
In plaats van een goede burger te zijn, zou ik een parasiet van de samenleving worden, en dat is niet meer dan normaal.
En als ik toevallig op een dag de vruchten van mijn werk zie ontstaan, is het duidelijk dat ik me niet tot Frankrijk zou wenden als het gaat om het creëren van activiteit, ik zou veel liever hebben dat het buitenland zonder enige scrupules werkt .
Het is beter om mensen te werken die het verdienen en die het nodig hebben, dan hypocriete mensen te werken die er alleen maar aan denken om de dekens over zich heen te trekken en hen te onderwerpen aan een systeem dat hen tot mentale verstikking leidt.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten