En hop, + 12%!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
The Passing
x 17




par The Passing » 19/10/05, 19:27

Het is echt te gemakkelijk.....+12% op gas oeps, oeps!!

En Breton die dit waarschijnlijk zal accepteren onder de dekmantel van inspanningen voor gezinnen die moeite hebben met het betalen van de rekeningen. Terwijl de productie van gas helemaal niet duurder is! Het is een schande. Gewoon indexeren op aardolieproducten om geen ‘oneerlijke’ concurrentie met aardolieproducten te creëren.

GEMAKKELIJK winst! Deze privatisering van GDF is een farce.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 19/10/05, 21:01

Absoluut, want klanten zijn vanuit energieoogpunt gevangen.

Stookolie of olie zijn vervuilender en duurder.

Elektriciteit impliceert de aanschaf van radiatoren (het nemen van opslagradiatoren die 's nachts opladen tijdens de daluren en een lagere energievraag veroorzaken - dus kernenergie) en dit is nog steeds niet goedkoop.

Hout de beste duurzame energie is en bovendien een investering met zich meebrengt? Bovendien stijgt de prijs van de stere (geen woordspeling bedoeld ;))

Kortom, net als jij verwarm ik met gas en kan ik alleen maar verdragen.

PS Ik zorg ervoor dat ik mijn huis zo goed mogelijk isoleer om het minder vervuilend te maken voor het milieu en daarom zal dit een extra impact hebben op mijn gasrekening ;)
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 19/10/05, 21:18

Hoi Benoit,

Denkt u niet dat Frankrijk, gezien de onafhankelijkheid van fossiele producten van bepaalde landen, waaronder enkele nabije landen zoals Duitsland en bepaalde Scandinavische landen, nog steeds achterop loopt (de groene en ecologische 'partijen' spelen liever politiek), de bedrijven die die het energiemonopolie hebben en het gevoel hebben dat hun einde nabij is, vullen hun zakken om opnieuw het monopolie op schone en hernieuwbare energie te kunnen kopen.
Eén vraag: is het voor gas hetzelfde als voor elektriciteit? Als we ons "bio"-methaan produceren, zijn we verplicht het door te verkopen aan GDF :rolleyes: ??? (tegen een belachelijke prijs natuurlijk :boos:!!!)

GEO;).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 19/10/05, 23:05

voormalige oceanische schreef:
Hout de beste duurzame energie is en bovendien een investering met zich meebrengt? Bovendien stijgt de prijs van de stere (geen woordspeling bedoeld ;))


Nou, er is maar één oplossing......herstel is dood (voor degenen die dat kunnen) want deze winter kost het me nul dollar voor verwarming...............op een zondagmiddag in een recyclingcentrum en het is ongelooflijk wat er op dit moment nog meer kan worden teruggevonden in dit zwaar bebouwde gebied bij mij thuis, laten we gaan... hierheen de vernielde pallets en ander afval van houten bouwplaatsen

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 19/10/05, 23:17

Het is zeker dat herstel waar is! :D
eh Jeff, woon jij tegenover deze hokken, vertel eens? :(
bovendien groeit het op deze plek als paddenstoelen terwijl er voorheen alleen maar velden waren :rolleyes: en de beroemde verbrandingsinstallatie ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 19/10/05, 23:27

Nou, het is naast het recyclingcentrum dat er de nieuwe wijk is...anders is het prima. Ik ben ver van de hokken zonder dat er vanuit het recyclingcentrum bij mij thuis misschien een of twee terminals zijn (hallo daar vuilniswagens van de site in de ochtend) Nou, je kent het gebied:rolleyes:

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)

... ______

... / ______ \

. (00 00 = H =)

..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
The Passing
x 17




par The Passing » 20/10/05, 08:49

Wees voorzichtig met het hout, vooral de pallets enz. ... vaak wordt het hout behandeld met producten die niet erg schoon zijn.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 20/10/05, 09:14

+12% op benzine?!?

Dit is weer een hele goede reden om deel te nemen aan Kyot'Home!!

Hoe hoger de prijzen, hoe meer mensen bereid zullen zijn hun consumptie te matigen.
Het is gunstig voor het milieu, zo niet voor de portemonnee...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/10/05, 11:11

1) Dit is volkomen normaal...we moeten de energieprijs reguleren. En het is verre van nieuw!

2) Een hoge prijs voor fossiele brandstoffen is een van de fundamenten van een milieuvriendelijke samenleving....

3) Voor huishoudens met een gemiddeld inkomen is het duidelijk dat dit niet gemakkelijk zou moeten zijn....

4) Reden te meer om jezelf volledig te bevrijden van fossiele brandstoffen! Daarna is er geen weg meer terug!
0 x
SAVOIE73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 03/10/05, 13:45




par SAVOIE73 » 20/10/05, 14:36

Absoluut. Hoe hoger het gas stijgt, hoe duurder de brandstof, en hoe meer redenen we hebben
om blij van te worden.... Want dit alles speelt beslist in het voordeel van een bepaald aantal oplossingen
alternatieven die hierop worden blootgesteld forum.

Nu is het duidelijk dat dit de situatie voor iedereen moeilijk maakt...
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten