Colissimo van het postkantoor, een ramp?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen

Colissimo van het postkantoor, een ramp?




par manet42 » 26/03/11, 14:09

Hallo,
Ik ben boos...
Op 27 februari stuurde een bedrijf mij per colissimo, gevolgd door een kamer voor mijn verwarming.
Belofte van de post: levering binnen twee dagen.
Zonder nieuws waarschuw ik de afzender op 8 maart, onderzoek .. het pakket ligt sinds 2 maart in het sorteercentrum.
Geen nieuws op de 11e, klacht bij de afzender die contact opneemt met het postkantoor ... Er zou een adresfout zijn, het pakket is in behandeling, de diensten weten niet wat er van zal worden.
14 maart, nieuwe stappen en tot slot verzoek tot uitverkoop door het bedrijf.
Op 22 maart ingewikkelde gezamenlijke procedures (telefoon, e-mail, internet, nieuw verzoek om toelating). Het pakket wordt zogenaamd "verzorgd door het postkantoor en is onderweg" ... Sterker nog, ik ben erin geslaagd te weten dat het nog in het sorteercentrum ligt, dat er een dossier openstaat. Tussen 3 weken en een maand worden verwerkt en het pakket teruggestuurd naar de afzender!
Dus levering mogelijk bij mij thuis eind april ..... Dit alles voor een fout op het derde cijfer van de postcode.
Het pakket had vanaf het begin kunnen worden geretourneerd, maar dat is te simpel voor de post ...
Gelukkig stuurde het bedrijf me een nieuw stuk in bruikleen. Bedankt Rotex.
Conclusies:
Colissimo een dure dienst om te vermijden.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/03/11, 14:19

Kiala en anderen gebruiken is soms beter, vooral als je afwezig bent wanneer het postkantoor passeert !!

Verachte postbeambten worden niet moe van het corrigeren van de postcode !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/03/11, 14:32

Colissimo een dure dienst om te vermijden


Dit is waar ... :|

Als je nu goedkopere providers hebt, ben ik alle oren.

Je ontvangt het pakket niet. Met het trackingnummer weet u (soms) waar uw pakket zich bevindt.
U belt uw verkoper en het is aan hen om te beheren ...
Snel als het dringend is ...
Hij kan zijn zending vernieuwen om zijn contract na te komen.
Wat hij laat heeft gedaan.
Uw manager is in de eerste plaats uw verkoper die het adres heeft verpest. En het is aan hen om een ​​geschikte transporteur te kiezen die hun klanten tevreden stelt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 26/03/11, 15:00

Ik heb al tientallen en tientallen "Colissimo" -pakketten laten bezorgen en ik heb er zelden een probleem mee, in ieder geval niets dat niet kan worden opgelost door naar het postkantoor te gaan.
Er treedt een fout op, het is niet voor 1 probleem dat we de hele dienst moeten beoordelen.

Ik had bijvoorbeeld meer problemen met "privé" koeriersdiensten waarvan de bezorgers bijvoorbeeld mijn adres niet om de andere keer kunnen vinden, omdat ze 1 uur moeten reizen om bij hun depot te komen om mijn pakket op te halen.
Kortom, een onberispelijke service verwachten van een bedrijf dat dagelijks tienduizenden zendingen verwerkt, is een beetje een misbruik.
Heb je nooit een fout gemaakt?
Er zijn alleen degenen die niets doen die geen onzin doen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/03/11, 16:02

1) Verwar "Colissimo" en "Chronopost" niet. Colissimo is een moderner marketingpakket voor het "postpakket".

2) Ik had evenveel problemen met privékoeriers: een deel geleverd aan een naamgenoot ondanks een exact adres (de koerier raadpleegde het telefoonboek, genaamd "de andere", die niets zei en de pakket zonder vragen te stellen ...); lege doos (mijn secretaresse had de pech om te tekenen zonder het pakket te openen dat opnieuw was dichtgemaakt; de pda was verdwenen; geen beroep was succesvol!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 26/03/11, 16:25

Colissimo een dure dienst om te vermijden.


Dit is enorme onzin omdat je een probleem had (met een privé-operator had je je stuk voor altijd kunnen verliezen ...)

Dus ik zeg: onzin! (vertel ons indien niet aangegeven wat de concurrentie doet voor kleine pakketten: er is heel eenvoudig NIETS op de markt!)

Als "eigenaren" van een cybershop ( https://www.econologie.com/shop/ ) staan ​​we aan de andere kant van de "spiegel": we hebben duizenden Colissimo gestuurd in 4 jaar!

Er is blijkbaar een verslechtering van de colissimo-service sinds 1 januari 2011, van wat we begrepen hebben de post een aantal van zijn laatste leveringen UITGEVOERD en er zijn bandieten! (aangegeven pakket geleverd zonder ontvangst of kennisgeving van passage).

Er zijn terugkerende problemen in 92 en 06, vooral 06!

Nu zijn we verre van de 1% problemen, met andere woorden, je hebt meer 99% kans dat je geen problemen hebt met je pakket.

Geen enkele concurrent is een betere kwaliteit / prijsverhouding dan Colissimo op pakketten onder de 20 kg (ik denk dat meer dan 80% van de pakketten onderweg zijn in Frankrijk)!

La Poste lijkt een beetje op kernenergie: als het werkt, werkt het goed ... als het in de war raakt, nou, het is een puinhoop ...

De afdeling geschillen is niettemin open en vriendelijk (maar steeds minder privatisering verplicht) op voorwaarde dat ze geduldig is en voldoende aandringt ...

Ja, we schreeuwen tegen de openbare dienst, maar de privatisering van de openbare dienst is vaak synoniem met een afname van de kwaliteit van de dienst en tegelijkertijd met een stijging van de prijzen ... cqfd!

Voor Manet42: als je het adres verknald hebt, sorry maar het is voor je appel. Het hangt ervan af of je een gewetensvolle agent tegenkomt of niet die de moeite zal doen om geen adreszoekopdracht uit te voeren ... Ik ken de methode niet, maar vaak heeft de post met succes een verkeerd adres gecorrigeerd (zo niet een fout Jammer).

ps: Did67, colissimo is geen marketing, het is het basispakket dat in Frankrijk wordt bijgehouden. Er is de colissimo-bundel om op je karton te plakken en de colissimo-kartonnen verpakking (uiteraard duurder dan de bundel). Sinds 2010 zijn er ook Letter Max-tracking, interessant voor kleine lichte en platte objecten.

herhalingen: afgezien van de verwarmingsruimte zie ik de link van dit onderwerp met econologie niet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/03/11, 17:04

Christophe schreef:
ps: Did67, colissimo is geen marketing, het is het basispakket dat in Frankrijk wordt bijgehouden. ...


We begrepen elkaar verkeerd, ik was onhandig. Ik bedoelde hetzelfde, het is een "sexier" "merk" om een ​​handelsnaam te geven aan het goede oude "postpakket".

Ik ben het ook met u eens over de verslechtering van de service van La Poste: we versturen veel mailing, op het werk. Het retourpercentage explodeert, met de gemakkelijke vermelding "unidentified box". Soms kwam het terug omdat ik 15c aan het begin van de straat had getypt in plaats van 15a! Om nog maar te zwijgen van het groeiende aantal mensen dat ons bekritiseert omdat we zo'n brief niet hebben ontvangen terwijl ze in het mailingbestand stonden. Brieven verdwenen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 26/03/11, 18:22

Mijn kritiek is vooral:
Een simpele fout op de postcode (** 7 ** in plaats van ** 2 **) en 4 tot 5 weken voor het terugsturen naar de afzender met de verplichting om een ​​bestand te openen. Dit is voor mij onaanvaardbaar. Teleurgesteld.

De service zou moeten zijn: verkeerd adres, terug naar afzender.
Bespaar tijd, papier en geld (geen agent).
Eindelijk lang leve het goede oude normale pakket.

De link ? Ik zit in de "rant" -sectie

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
groen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 10/10/10, 18:44




par groen » 26/03/11, 19:19

Hier (in de bergen) vinden particulieren het moeilijk om te komen, dus blijft het pakket in het centrum met het excuus om niet af te leveren: bezorging uitgesteld door de ontvanger, totdat ze genoeg pakketten hebben om de tour.
Nooit een probleem gehad met het postkantoor, als het door de postbode wordt bezorgd, bezorgt het niet noodzakelijkerwijs op het aangegeven adres, maar bijvoorbeeld op mijn site, en als ik er niet ben, stort het bij een buurman, zelfs als er niets is bedongen.
Als het een privé is (hier altijd hetzelfde) die tot nu toe vanuit het postcentrum routeert, belt het om precies en op tijd te weten of te bezorgen in +.
Beperk dat het niet schreeuwt wanneer de klant het pakket niet kan ontvangen :schok:
Thuis is het veruit de meest efficiënte bezorger.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 28/03/11, 09:16

+1 voor postkantoor collissimo .... Tientallen auto-onderdelen verzonden en ontvangen bij mij thuis sinds het begin van mijn cyberactiviteiten in 2005 ... ALLES GEBEURDE ...

Voor een colissimo hoeft u geen kant-en-klaar karton te kopen, u verpakt uw object, u beschermt het en u plakt de slips die u vult op basis van zijn gewicht ... Basta het gebeurt ...
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 204 gasten