Oprichting van een econologievereniging?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Oprichting van een econologievereniging?

par Christophe » 16/10/05, 15:04

Onderwerp "verouderd", verwijs naar het onderwerp dat het vervangt en concretiseert de creatie van heteconologie vereniging

Welnu, er is besloten dat ik serieus zal werken aan de oprichting van een econologische vereniging om een ​​wettelijk kader achter deze site te plaatsen en ons meer middelen te geven!

Ik neem een ​​post van Vincent27 die mijn ideeën vrij goed samenvatte

"Ik denk dat het idee van associatie uitstekend zou zijn:

- Voor geografische afstand: ik weet niet de frequentie van de noodzakelijke vergaderingen, maar ik denk dat de leden er een paar per telefoon/adsl moeten kunnen maken, en twee jaarlijkse vergaderingen kunnen plannen.

- Voor de aanvullende bijdrage naast de leden:

Pooling van gereedschap, werkplaats (sommigen hebben plaats, anderen deze of gene vaardigheid (draaien, lassen, elektriciteit, ...), gereedschap, ...

Ideeën, ervaringen, vaardigheden, plannen, onderzoek delen ...

Misschien ook, maar ik neem een ​​pincet mee, om bepaalde onderzoeken of producten te helpen promoten, om met leveranciers om te gaan, ...
Sommigen van ons werken op technisch gebied, we hebben in onze kring contacten met verschillende leveranciers en variëren, misschien zouden we bepaalde aankopen van materialen of apparatuur kunnen bundelen.

Het is zeker dat leden en niet-leden dezelfde mogelijkheid zouden hebben om via het internet te verbinden, maar ik denk dat als de bijdrage niet overdreven is, degenen die het spel kunnen spelen en mensen accepteren die niet materieel kunnen bij te dragen. Zelfs als ik het niet zo leuk vind, moet het mogelijk zijn om privé-gebieden op de site te maken om leden alleen aankopen, plannen, gratis op sommige shows te helpen, ...

Daarnaast helpt een vereniging, zoals reeds gezegd, leden te motiveren naar een resultaat toe (velen zijn een beetje door de tijd genomen, en zonder een schop onder hun kont...).
Het doel van een vereniging is ook een opening naar de buitenwereld mogelijk te maken, tentoonstellingen, beurzen, groepen, ... te organiseren of eraan deel te nemen."


U kunt in dit onderwerp andere ideeën en doelen van de vereniging toevoegen. Van mijn kant heb ik er 2 waarvan ik denk dat ze erg goed zijn, maar ze moeten nog worden overwogen, dus ik zal voorlopig niet meer zeggen!
Dernière édition par Christophe de 20 / 05 / 11, 12: 32, 8 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16

par A2E » 16/10/05, 15:58

uitstekend nieuws! :D
laten we allemaal nadenken over wat we de vereniging kunnen brengen
zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om, gezien de geografische decentralisatie van toekomstige leden, regionale of zelfs afdelingsafdelingen op te richten met de vereniging? moeder ?
Ik ga een beetje snel maar het is goed om te zien!
om ook de minimale bijdrage per lid te zien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure

par vincent27 » 16/10/05, 21:04

Bonsoir à tous,

30 €, ik denk dat het ook een goed bedrag is, het opent horizonten gezien de resultaten van de peilingen, en ik denk dat het geen prestatie zal zijn.

Wat de geografische verbanden betreft, die moeten voorlopig natuurlijk zijn. Een ezel. is al zwaar genoeg om in één structuur te beheren. Als de associ. maakt de organisatie van een eerste ontmoeting mogelijk, contacten worden gelegd tussen mensen die elkaar willen helpen.

Veel geluk voor de creatie, ik twijfel niet aan de geboorte.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

par Rulian » 16/10/05, 22:46

Het is niet slecht 30 € !! Perfect.

Is dat voor 5 € meer dan winnen we een geval van Rochefort? :D dsl
0 x
erikotiti
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 21/11/04, 22:03

par erikotiti » 16/10/05, 23:09

GEEN PROBLEEM IK BEN KLAAR VOOR JOIN.30 EUROS ME
Rsonnable.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 16/10/05, 23:37

Rulian schreef:Is dat voor 5 € meer dan winnen we een geval van Rochefort? :D  dsl

pfffffffff je steunt het toch niet :P

Nou verder vind ik het eigenlijk wel een goed compromis maar ik hoop dat het niet de enige inkomsten van de vereniging zullen zijn!
Ik begin morgen met schrijven!

Voor de creatie ben ik nog zeker tot eind maart Belg.... Is het mogelijk om eerder te creëren? (Ik zou graag willen !)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 17/10/05, 10:25

Ik ben begonnen met het schrijven van de statuten, het gaat goed :)

Aan de andere kant zou ik graag willen weten of mensen die hier aanwezig zijn geïnteresseerd zouden zijn in het vormen van de CA (het bureau)... Wetende dat dit wettelijke verplichtingen en tijd van hen zal vergen... Ik weet het niet zeker (voorlopig maar ik blijf graven in de sites) die we met Christine (mijn vriendin) legaal kunnen maken aangezien we hetzelfde adres hebben...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne

par Jean-Francois » 17/10/05, 12:03

hallo Christophe een koppel met hetzelfde adres kan deel uitmaken van het kantoor van dezelfde vereniging

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1

laten we afspreken

par Asgard bot tyr » 05/01/06, 11:46

welkom
Het is lang geleden dat dit gedeelte open is!
Dus ik stel voor dat je voor eind maart bij elkaar komt, het is tijd om de volgende stap te zetten!
We zijn talrijk genoeg om iets serieus te doen!
Voila voor de logistiek!
En voor de technieken bied ik je altijd doorgang naar de powerbank met testprotocol en al en al!!! :D
Alsjeblieft, ieder van ons moet meedoen volgens onze middelen en onze tijd!
Bedankt voor het reageren en snel reageren op deze BEROEP!
De tijdelijke pers !!!
individuele betrokkenheid + collectieve wil = ENKEL actie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 05/01/06, 12:09

Kevin, ik vind ook dat de tijd dringt en dat we absoluut een versnelling hoger moeten schakelen, maar we moeten de dingen niet overhaasten als we kans van slagen willen hebben!

De resultaten van de huidige enquête zijn veelbelovend (d.w.z. ongeveer 800 "potentiële" leden, wat een aanzienlijk gewicht zou kunnen vormen, maar aangezien onze actie niet iedereen zal bevallen, zullen onze tegenstanders talrijk zijn... en dit zijn hun valkuilen. Ik wil voorkomen! )

Ik heb al lang nagedacht over de acties en doelstellingen van deze vereniging, maar er is een fundamenteel punt dat moet worden opgelost: de geografische afstand van de leden van het bureau. Het zou dan nodig zijn om regionale "delegaties" te creëren ... zie je de taak? Een vereniging is al moeilijk te beheren, maar dan meerdere... voorlopig sta ik er nog formeel alleen voor...

ps: Ik zie dat je erg gemotiveerd bent (ik begin Belgisch te spreken :D ), zou u klaar zijn om lid te worden van het kantoor?
Ik heb zojuist een nieuwe enquête hierover gemaakt: https://www.econologie.com/forums/creation-d ... t1356.html
Dernière édition par Christophe de 20 / 05 / 11, 12: 33, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 216-gasten