Kumkat, nieuwe éconologue, introduceer ik mezelf ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

Kumkat, nieuwe éconologue, introduceer ik mezelf ...




par kumkat » 03/02/11, 11:00

Hallo mensen,

Ik ben een fan van intelligente negawatt-stijl ecologie, niet degene die fotovoltaïsche panelen verkoopt en de prijs van thermodynamische ballonnen verhoogt omdat er eerst geld te verdienen is dankzij de credits, maar ik verdwaal ...
Ik heb een oud huis met een energiezeef die ik van plan ben te renoveren / optimaliseren zonder de bank te verbreken ... één krediet is genoeg voor mij!
Dus ik heb het gevoel dat ik het hier leuk ga vinden :-)

: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kumkat, nieuwe econoloog, laat me me even voorstellen ...




par Christophe » 03/02/11, 11:03

Hallo en welkom!

kumkat schreef:en verhoogt de prijs van thermodynamische ballonnen omdat er eerst geld te verdienen is dankzij de credits, maar ik dwaal af ...


Ah ik voel dat we goed met elkaar kunnen opschieten! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 03/02/11, 11:26

Wanneer een man me een thermodynamische ballon voor 3000 € probeert te verkopen, gesteld als het alleen een ballon is met een omgekeerde koelkastgroep ... nou, ik maak een grapje?
Bovendien is het moeilijk om zo'n ballon in 200 liter te vinden en onmogelijk in 150 liter, er is slechts 250 of 300 liter!
Waar is de energiebesparing voor de planeet als we mensen blijven zeggen: "verander je gewoonten niet, blijf te veel consumeren zonder jezelf vragen te stellen"?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/02/11, 11:43

De thermodynamische tank bespaart een paar kWh per jaar in EP (en opnieuw volgend laagverbruik gebouw berekeningsmethoden / criteria omdat het slechter kan zijn dan het verwarmen van het warm water met pellets + zonne-energie cf https://www.econologie.com/forums/normes-et- ... t9153.html ) maar ten koste van een hoge complexiteit en verminderde betrouwbaarheid (vergeleken met stomme weerstand) ... nou, ik heb het nooit geloofd.

We hadden er een klein onderwerp over: https://www.econologie.com/forums/chauffe-ea ... t9236.html

Dus over het algemeen is het gewoon onzin om een ​​CAP te plaatsen alleen voor het SWW ... maar ik begrijp dat het bestaat en dat het sommigen "behaagt". Het is zo "classy", maar ik denk dat het gewoon een valstrik is voor zweren (of subsidies) ...

Je moet mijn mening over warmtepompen kennen, anders is het er: https://www.econologie.com/forums/pompe-a-ch ... t4264.html

Anders heb ik al 300L zonneballonnen gezien die 2900 € HT kosten, alleen voor het materiaal !! Niveau "Ik neem de subsidies om te veel te betalen" Ik heb nog nooit zo goed gezien ... :| :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 03/02/11, 11:54

Kumkat zei:

Wanneer een man me een thermodynamische ballon voor 3000 € probeert te verkopen, gesteld als het alleen een ballon is met een omgekeerde koelkastgroep ... nou, ik maak een grapje?


Wat een geluk !!!
Vorig jaar bood een verkoper van een bekend bedrijf mij er een aan voor 8000 euro, en na een telefoontje met zijn baas daalde het tot 7000 euro.
Ik had recht op 2 minuten technische uitleg en 2 uur op alle voordelen van de lening die bij deze gelegenheid werd aangeboden (jaarlijkse TEG van 14% alstublieft en bekend met moeite)
Het was ook nodig dat het apparaat zich in een kamer bevond zonder risico op vorst.
Het volstaat te zeggen dat we het huis moesten verwarmen voordat we warm water produceerden.
Ik geef jaarlijks 80 euro uit aan gas, voor mijn huidige warme water, dus voor de afschrijving van dergelijke apparatuur, hallo; vooral omdat ik 64 jaar oud ben.
Het is duidelijk dat hij zijn aanbod niet had ondertekend, maar deze man maakte me boos boos dat ik zijn tijd had verspild.
Het amuseerde me eerder, want als ik de zwendel ruik, heb ik plezier om het plezier te laten duren, ik heb tijd, ik ben met pensioen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 03/02/11, 11:54

bin flute ... ik die dacht dat ik een septicus was ... ik ben verslagen!
kortom een ​​goede eenvoudige ballon op geïsoleerde woning, het kost goedkoop noch voor mijn portemonnee, noch voor grijze energie (vergeleken met thermo)

Ik had een flits op de dag dat ik een vergelijking las tussen een prius en een hummer gedurende de hele levenscyclus (fab, gebruik, kms en recycling)
nou, de hummer is 3 keer groener dan een prius (uit het geheugen)
is het leven niet mooi? en zeggen dat dit alles van toepassing is op wat we worden verkocht als "groen" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 03/02/11, 11:59

kumkat schreef:
Ik had een flits op de dag dat ik een vergelijking las tussen een prius en een hummer gedurende de hele levenscyclus (fab, gebruik, kms en recycling)
nou, de hummer is 3 keer groener dan een prius (uit het geheugen)
is het leven niet mooi? en zeggen dat dit alles van toepassing is op wat we worden verkocht als "groen" ...


Erger nog ... De ecologische voetafdruk van een grote nutteloze gezelschapshond ... Is twee keer zo hoog als die van een landcruiser ... Die van een kat is hetzelfde als een Golf ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 03/02/11, 12:03

het is onzin of is het waar? je bron stp :-)

in feite heb ik een kat EN een golf ... zal begrijpen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/02/11, 12:07

kumkat schreef:Ik had een flits op de dag dat ik een vergelijking las tussen een prius en een hummer gedurende de hele levenscyclus (fab, gebruik, kms en recycling)
nou, de hummer is 3 keer groener dan een prius (uit het geheugen)
is het leven niet mooi? en zeggen dat dit alles van toepassing is op wat we worden verkocht als "groen" ...


Nou, we hebben het er hier destijds over gehad: https://www.econologie.com/forums/le-hummer- ... t3044.html

Ik had destijds mijn twijfels geuit over de "financiers" van deze studie en ik onderhoud ze!

De Amerikaanse regering (ik hoop dat het af is) gaf een belastingkrediet van maximaal $ 100 (!!!) om een ​​hummer of equivalent te kopen, terwijl Prius of elektrisch voertuig niet meer dan 000 bedroeg $ 10? Pkoi omdat met de Hummer, in gebruik (brandstof, onderhoud, verzekering, belastingen ...) het zeker was dat een deel in zijn zak zou terugkeren ... wat niet het geval is voor een voertuig zuiniger ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 03/02/11, 12:15

het is natuurlijk heel erg georiënteerd, maar de as van reflectie: laten we het eenvoudig en betrouwbaar doen, zonder batterijen en andere complexe systemen om te produceren en te recyclen, en zonder het gebruik van zeldzame metalen ... bin me waar ik voor ben! maar het maakt het bedrijf niet goed dus het is niet wat we worden verkocht ...
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 292-gasten