Stipe anoniem éconologue presentatie

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)

Stipe anoniem éconologue presentatie




par Stipe » 26/01/11, 11:20

Hallo,

Het is tijd voor mij om mezelf een beetje meer te openbaren, en mezelf voor te stellen, soms, beter wetende maakt de gesprekspartner het mogelijk om hem beter te begrijpen, en omdat ik momenteel heel geïnteresseerd ben in het deel van het ideeëndebat van forum, het kan helpen:

Stipe (rapporteer aan de leider van REM, Michael Stipe, dus niets te maken met een verkleinwoord van "deze tip", dus er staat "staïpe" : Lol: ) tussen 30 en 35 jaar, man, gehuwd en vader.

Op het niveau van het basisidee laten we zeggen Chrétien de Gauche, eerder overtuigd in het begin 2011 van het belang om eerst te verminderen, en niet in het bijzonder van groei op een later tijdstip.

Op professioneel niveau, laten we zeggen dat ik elektronica doe in een product dat niet specifiek bekend stond om zijn econologie.

In termen van mijn acties die ik als econologen beschouw:
1 / Verwarming ingesteld op 18 dag 16 nacht, gedurende 4 jaar.
2 / Piggybacking in plaats van de auto naar het werk te gaan (80 km dagelijkse auto tegen 60 km trein + 25 fiets gedurende 1 jaar 1/2.
3 / Isolatie van mijn oude barak (in uitvoering).
4 / proberen voedselverspilling te verminderen door familie te kopen in plaats van individuele dozen (bijvoorbeeld een grote pot fromage blanc in plaats van yoghurt), de 1/2 liter melkchocolade in de ochtend vervangen door thee, enz.
5 / Vermindering van het aantal douches van 1 per dag tot 4 per week
6 / Uiterlijk van vleesloze maaltijden op bepaalde dagen.

In termen van te boeken of geplande vooruitgang:
1 / Kinderluiers zijn niet (en zullen niet) wasbaar zijn.
2 / installatie van een houtkachel in plaats van de open haard (gepland).
3 / optimalisatie van mijn centrale verwarmingssysteem voor huishoudelijk warm water vandaag met gas (tank begraven in de tuin), (oplossing nog te vinden, bestudeerd en geïmplementeerd).
4 / Echte afname van de hoeveelheid vlees / zuivelproducten die wordt ingenomen.
5 / Verplaatsing van mijn aankopen (slaag zonder de supermarkt voor kleine winkels bijvoorbeeld ...),
6 / Vervanging van mijn douchegel door een vette zeep (een harde zeep, niet in een fles).
7 / Hervatting van wasmiddelen met een "magische" bal waardoor geen wasmiddel kan worden gebruikt.
8 / Uitbreiding naar de rest van het gezin (in uitvoering, langzaam, maar in uitvoering).
9 / Stop met vervuilen forums ?

Bedankt aan Christophe voor het verwelkomen van mij op dit mooie landgoed forum !
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 26/01/11, 14:14

Stipe schreef:eerder overtuigd in het begin van 2011 van het belang om eerst te verminderen en vervolgens niet in het bijzonder van groei in een later stadium

Bij de eerste keer van de wals
Helemaal alleen lach je al
Bij de eerste keer van de wals
Ik ben alleen maar ik zie je ...
0 x
Om te betogen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten