Een nieuw lid van Savoye

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51

Een nieuw lid van Savoye




par Thibaud » 25/01/11, 21:31

Hallo allemaal,

Kleine doorgang vereist bij het komen op een forum, de presentatie.

Ik heb je ontdekt forum een jaar geleden had ik hier en daar een paar berichten gelezen, maar nooit diepgaand, en gedurende 2 weken verslond ik de forum met name het gedeelte over brandstofbesparing omdat als student het benzinebudget uiteindelijk wordt verlaagd. Het is vooral dat ik niet graag voor benzine betaal, met name voor bijna € 1,50 en meer het bewustzijn van respect voor omgeving komt steeds dichter bij mijn hart en hier zijn enkele redenen:

De energieprijs blijft stijgen en waarom een ​​bepaald bedrag betalen als we met een paar investeringen op lange termijn grote besparingen realiseren?

Ik ben 21 jaar oud, ik ben een rechtenstudent, dat van Chambéry om precies te zijn en als ik zie dat de amfi's in eenvoudige beglazing zijn, dat de verwarming volledig wordt ingeschakeld en dat wanneer het te warm is, we de ramen openen omdat de radiatoren zijn niet verstelbaar, in de amphis blazen we de hete lucht naar boven (ik ben geen genie in de natuurkunde, maar de hete lucht stijgt dus het zou interessanter zijn om het van de bodem te blazen, toch?)

Ik kocht mijn ouders in goede pakketten ecobollen, dubbele winst, minder verbruik en betere verlichting.

Dus hier, ik lees, ik herinner me wat ik kan begrijpen (soms zijn er zeer technische discussies, teveel voor mij : Lol: )

Ik ben van plan om de achterbank van mijn auto te verwijderen (ik gebruik deze alleen of met mijn vriendin, dus 4 plaatsen worden niet gebruikt), verwijder ook het reservewiel omdat ik een minicompressor en een lekke band heb , kan de kwartpanelen vervangen door plexiglas als het na verloop van tijd kan duren.

Ik gebruik al aceton (0,023% omdat benzinemotor) en mijn banden zijn te hard opgeblazen tot +0,2 bar, de wieldoppen zijn goed gesloten, zodat de velg goed glad wordt.

Ik heb een Punto 60 en ik sta op 5,8 liter procent in de stad en de stad, dus het is relatief correct, maar ik zou dat allemaal willen verbeteren, mijn kaarsen zijn net vervangen en de bundels tijdens het legen en vervang het luchtfilter zodat ik op iets beter kan hopen.

Zou het monteren van iets dunnere banden winst opleveren?

Bedankt aan degenen die dit lange presentatiebericht hebben gelezen en die vriendelijk genoeg zijn om mij te antwoorden. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/01/11, 21:52

Welkom Thibaud, bedankt voor deze zeer mooie presentatie.

U zei:

Zou het monteren van iets dunnere banden winst opleveren?


Voor de prijs waar de banden zijn en waar u woont, zeker niet. op tijd kunnen remmen en op de weg blijven is ook geld besparen ... op je doodskist! : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51




par Thibaud » 25/01/11, 22:18

Dus ik zou de fabrikant houden, ik zou gewoon denken aan het nemen van een bekender merk, bij voorkeur Michelin, net zoveel om Frans te kopen omdat ik merkbanden heb die ik niet kende voordat ik niet zeker weet of ze een goede top zijn.

Ik zou misschien naar de zijkant van de Michelin-energiebesparing kijken als de extra kosten niet te hoog zijn en als de winst reëel is.

Aan de consumptiezijde zijn mijn vriendin en ik van plan fietsen te kopen om naar de universiteit te gaan, het is 7 km van mijn huis, behalve de laatste kilometer op de heuvel, terwijl er over de weg 10 km is, dus 20 km per dag met een motor die geen tijd heeft om op te warmen en op 10 km is het van de stad met 8 rotondes, 3 rode lichten en een oprit naar een snelweg, dus alles wat je nodig hebt om meer te consumeren en een motor beschadigen omdat deze niet echt kan opwarmen.

Als we de fiets 3 keer per week nemen, besparen we ongeveer 25 € gas per maand.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/01/11, 22:24

Welkom !!

Ik weet niets over jou, de afstanden, maar door te fietsen of te voet door te rennen, sparen en verbeteren we onze gezondheid voor de toekomst !!
Zo min mogelijk rijden is het meest zuinig.
Chambéry is geen grote stad en als u geld wilt besparen, per fiets of te voet, is het brandstofverbruik maximaal !!
Zelfs met de kusten van deze regio niet erg vlak, het is een goede oefening, essentieel voor de gezondheid en ik, gepensioneerd, dwing ik mezelf bijna elke dag te maken met de fiets terwijl ik een hoogte van 200 meter hoog heb! !
Ook nodig ik je uit hetzelfde te doen met de fiets, niet alleen voor het brandstofverbruik, maar veel meer voor je gezondheid en je conditie tot mijn leeftijd !!

Anders besparen Michelin Energy-banden 5 tot 10% energie, maar vrij duur, maar gezien hun lange reisafstand zijn ze volgens veel mensen de beste prijs-kwaliteitverhouding !! (zie econologie)

als ik zie dat de amfi's in eenvoudige beglazing zijn, dat de verwarming naar beneden draait en dat wanneer het te warm is, de ramen worden geopend omdat de radiatoren niet verstelbaar zijn, in de amfis de hete lucht naar boven blaast (ik ben geen genie in de natuurkunde, maar de hete lucht stijgt dus het zou interessanter zijn om het van de bodem te blazen, toch?)

Je hebt gelijk, de meeste gebouwen in Frankrijk zijn thermische onzin !!
maar de benodigde investeringen zijn enorm!
Buitenisolatie van 100 tot 300 € per m2 !! te doen voor de dubbele beglazing die daarna komt.

Maar de economie moet niet worden gemaakt op beglazing van enkel naar dubbel (ongeveer 7%) duidelijk zichtbaar, maar in de goede kwaliteit isolatie van muren en plafonds en vloeren minder zichtbaar en veel belangrijker, eerder buitenshuis. .

De hete lucht die van de bodem wordt geblazen, stijgt even snel, of zelfs meer omdat het naar boven wordt gelanceerd. Als het van bovenaf met kracht naar beneden wordt gegooid en gedwongen door de bodem te gaan, gaat het ook de kamer in. Het is een kwestie van mode.

Het minste verbruik zijn LED's met minder kwikvervuiling (5 mg per fluorescentielamp om niet weg te gooien) maar duurder maar met een veel langere levensduur als goede kwaliteit van 50000h !!

Dus probeer de heuvels te beklimmen door te rennen of te fietsen !! maximale economie en maximale gezondheid !!
Eet fruit, groenten en niet te veel industrieel voedsel vol met rommel die we blijven ontdekken, bang!
Leer labels lezen !! en zie de oplichting !!
Over dit onderwerp heb ik veel info van op internet !!
Pas op voor medicijnen of additieven, supplementen, kleurstoffen (zelfs in medicijnen), onnodig te snel voorgeschreven, kijk of ze zijn toegestaan ​​of verboden in bepaalde landen buiten Frankrijk (zoals de pick)!
Voor degenen die willen afvallen, is het beste dieet om elke dag een heuvel te lopen op 10% van 2 km (200 m hoogtewinst), en vooral niet om junkfood af te slanken.
In de Alpen heb je prachtige mountainbike- of hardlooptochten, ideaal daarvoor !!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/01/11, 22:42

Aan de consumptiezijde zijn mijn vriendin en ik van plan fietsen te kopen om naar de universiteit te gaan, het is 7 km van mijn huis, behalve de laatste kilometer op de heuvel, terwijl er over de weg 10 km is, dus 20 km per dag met een motor die geen tijd heeft om op te warmen en op 10 km is het van de stad met 8 rotondes, 3 rode lichten en een oprit naar een snelweg, dus alles wat je nodig hebt om meer te consumeren en een motor beschadigen omdat deze niet echt kan opwarmen.

In jouw plaats, jonge of oude grootvader oud om te winkelen, zou ik een fiets nemen (niet duur 100 € lopen!) En ik zou trappen, bovendien is het vaak even snel of zelfs sneller dan met de auto gezien de files in de stad .
Daarnaast heb ik een retractor auto reflector bevestigd met grote groene draad hek op het stuur met een draai !!
We zijn minder aangeraakt en meer zichtbaar.
Vooral 's nachts hebben zichtbare LED-lampen, omdat lange levensduur en weinig batterijen !!
Zie op econologie wat ze beter verkopen dan in de supermarkt!

Bovendien ideaal voor een langdurige gezondheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/01/11, 22:52

Welkom! En weet dat alles wat je nu zegt, averechts kan werken! : Cheesy:
0 x
Thibaud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 25/01/11, 13:51




par Thibaud » 25/01/11, 22:54

Voor het eten ben ik al voorzichtig, ik ontdekte afgelopen zomer de ontkiemde zaden, ik vond het echt goed, het verandert en bovendien kost het bijna niets, de medicijnen, ik vermijd zoveel mogelijk met aspirine voor aanhoudende hoofdpijn Ik neem niets.

Voor de gezondheid rijd ik al op een racefiets en ren ik zodat de afstand me aan die kant niet aangaat.

Een eenvoudige mini-rant, waarom de meeste mensen niet respecteren wat we beschikbaar hebben, zoals veelvraat, terwijl ze aandacht besteden aan de natuur, besparen we het milieu, onze tijd, ons geld terwijl we beter consumeren en beter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/01/11, 22:57

Thibaud:

Aan de consumentenkant zijn mijn vriendin en ik van plan fietsen te kopen om naar de universiteit te gaan,


Heel erg goed. Ik ga regelmatig naar Maastricht (Nederland) waar mijn dochter studeert. Ik heb geleerd om naar fietsen te kijken en de mensen die ik ontmoet, lijken in uitstekende gezondheid te zijn en zien er veel minder gestrest uit dan de mensen die ik in Charleroi zie.

En je zult zien: we slapen goed!

Toen ik op de universiteit zat, wandelde ik 2 x 5 km per dag, langs de Maas in Luik. Mijn ouders gaven me een busbudget: ik had nooit een busabonnement en met deze centen betaalde ik voor mijn magneetbanden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038




par Christophe » 26/01/11, 01:02

elephant schreef:en met deze centen betaalde ik voor mijn banden.


Rooooh..en nooit pint?

Beeld

: Mrgreen:

ps: nog steeds bevestigde je gewoon wat ik gisteren zei https://www.econologie.com/forums/eco-tartuf ... 95-40.html

Absoluut, behalve dat, met gelijkwaardig geld, het geld dat u op uw reizen bespaart, u het vroeger of later elders zult uitgeven ... in een andere vorm!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gildas, Remundo en 314 gasten