Een verdere studie over Pantone

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 12/02/04, 20:11

Vali Valou, na vele botsingen met mijn scheikunde- en natuurkundeleraren, de trainers en de secretariaten van alle pluimage, kon ik mijn eerstejaarsproject over de Pantonne-motor presenteren, ondersteund en gefinancierd door het natuurkundig laboratorium van Jussieu!

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de voortgang, over 3 maanden loopt het project ten einde.

Op dit moment zou het onderzoek zich moeten concentreren op de CO2-niveaus, het vermogen van de motor om met het water/brandstofmengsel te werken (heeft iemand in dit opzicht echt de limiet van dit mengsel getest? Naudin bevestigt dat alles gelukkig gebeurt met 75% water 25 % benzine, ik wil graag voorkomen dat mijn motor draait vóór de verdediging :) en prestatietests.

Ik vraag me nog steeds af wat de aard van de motor is: motorfiets of maaier, ik heb sowieso 4 keer nodig.

Eerste jaar, maar gemotiveerd! B)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 14/02/04, 16:06

Nou, hier is goed nieuws!

Ik hoop dat je studie een succes zal zijn voor je opleiding en voor iedereen :P
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/02/04, 14:20

neem contact met mij op webmaster@econologie.com zodat ik u aanwijzingen kan geven.

Geweldig nieuws toch!! Deze keer is het nodig om indruk op ze te maken (ik heb veel meer inzicht achteraf dan tijdens mijn project).

Niveauanalyse wat heb je?
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 15/02/04, 19:49

Volgende donderdag zou ik een iets nauwkeuriger idee hebben van de beschikbare uitrusting.

Vragenuur zullen we (we werken samen) een sessie van 4 uur per week hebben.
Gedurende de eerste 3 weken verwachten ze dat we veel bibliografie en algemene informatie (inclusief theoretische informatie) doen.
Vervolgens beloofden ze ons aanvullende kennis (theoretisch-praktisch) bij te brengen die specifiek is voor het project.
De resterende twee maanden worden besteed aan het bewerken en testen om een ​​rapport van ongeveer 20-30 pagina's te kunnen maken.
Begin juni zal de verdediging 10-15 minuten presentatie bevatten (exp om aan de jury te laten zien) en 15 minuten vragen

Nu voor het frame
Het idee was om prestatie- en CO2-emissietests te doen, zo hebben wij het in ieder geval gepresenteerd.:rolleyes:
Eigenlijk zou ik het theoretische gedeelte graag snel willen afronden, zodat ik zoveel mogelijk tijd kan besteden aan het uitvoeren van metingen

Dit is het punt dat mij irriteert. Zelfs als de scheikundeleraar mij verzekerde van haar morele steun en toegang tot de hele scheikundeafdeling toen ik dat wilde, schijnen ze geen meetinstrument te hebben om nog maar te zwijgen van Co2.
Op dit moment moet ik me een systeem voorstellen dat gebaseerd is op kalkwater dat troebel wordt of potas dat van kleur verandert, wetende dat het ook water fixeert.
Anders heb ik de oplossing van de monteur om mijn tests uit te voeren (het zou me ook in staat stellen een interessante reeks verontreinigende stoffen te testen om het systeem te vergelijken met de katalysator), maar normaal gesproken wordt van mij verwacht dat ik alles in het gebouw doe <_

Daarna zou ik graag nog een reeks tests willen doen met verschillende brandstoffen en (hier wordt het knapperig) exotische mengsels zoals het beest toestaat, op basis van water, koolwaterstoffen en allerlei soorten benzine. (ss lood, 95, 98, diesel)
Als u andere mengsels kent die waarschijnlijk de Pantone zullen veranderen en die u wilt ontwikkelen, zou het leuk zijn om mij dat te laten weten.

Om een ​​interessante studie van deze kleine motoren te maken, is het blijkbaar nodig om een ​​terugslagklep niet ver van de luchtinlaat te plaatsen, anders zou er volgens bepaalde onderzoekers een "reflux" optreden.

Daarna spraken ze over een budget, maar zonder erg ver te gaan...

Het is duidelijk dat een van de leraren een grote motorquiche is (zelfdixit) en dat is jammer, aangezien dit degene is die we waarschijnlijk het vaakst zullen zien;)
Aan de andere kant bleef een grote mollige man naar het presentatieblad lonken dat ik eruit had gehaald, ook al was hij even weinig spraakzaam als hongerig naar informatie.


Hoe het ook zij, ik ga ernaar streven de problemen te onderkennen waarmee ik het risico loop geconfronteerd te worden door de berichten van de Yahoo PCM-groep en de montageteksten van onze nationale jln, van David en de heer Martz, met zijn duidelijke instemming, over te nemen. :P



In dit opzicht, Christophe, wacht ik nu al anderhalve maand op je op msn moa! :P (MisterLoxo trouwens ook :) )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/02/04, 20:41

Dearcham schreef:Volgende donderdag zou ik een iets nauwkeuriger idee hebben van de beschikbare uitrusting.

Vragenuur zullen we (we werken samen) een sessie van 4 uur per week hebben.
Gedurende de eerste 3 weken verwachten ze dat we veel bibliografie en algemene informatie (inclusief theoretische informatie) doen.
Vervolgens beloofden ze ons aanvullende kennis (theoretisch-praktisch) bij te brengen die specifiek is voor het project.
De resterende twee maanden worden besteed aan het bewerken en testen om een ​​rapport van ongeveer 20-30 pagina's te kunnen maken.
Begin juni zal de verdediging 10-15 minuten presentatie bevatten (exp om aan de jury te laten zien) en 15 minuten vragen

Nu voor het frame
Het idee was om prestatie- en CO2-emissietests te doen, zo hebben wij het in ieder geval gepresenteerd.:rolleyes:
Eigenlijk zou ik het theoretische gedeelte graag snel willen afronden, zodat ik zoveel mogelijk tijd kan besteden aan het uitvoeren van metingen

Dit is het punt dat mij irriteert. Zelfs als de scheikundeleraar mij verzekerde van haar morele steun en toegang tot de hele scheikundeafdeling toen ik dat wilde, schijnen ze geen meetinstrument te hebben om nog maar te zwijgen van Co2.
Op dit moment moet ik me een systeem voorstellen dat gebaseerd is op kalkwater dat troebel wordt of potas dat van kleur verandert, wetende dat het ook water fixeert.
Anders heb ik de oplossing van de monteur om mijn tests uit te voeren (het zou me ook in staat stellen een interessante reeks verontreinigende stoffen te testen om het systeem te vergelijken met de katalysator), maar normaal gesproken wordt van mij verwacht dat ik alles in het gebouw doe <_

Daarna zou ik graag nog een reeks tests willen doen met verschillende brandstoffen en (hier wordt het knapperig) exotische mengsels zoals het beest toestaat, op basis van water, koolwaterstoffen en allerlei soorten benzine. (ss lood, 95, 98, diesel)
Als u andere mengsels kent die waarschijnlijk de Pantone zullen veranderen en die u wilt ontwikkelen, zou het leuk zijn om mij dat te laten weten.

Om een ​​interessante studie van deze kleine motoren te maken, is het blijkbaar nodig om een ​​terugslagklep niet ver van de luchtinlaat te plaatsen, anders zou er volgens bepaalde onderzoekers een "reflux" optreden.

Daarna spraken ze over een budget, maar zonder erg ver te gaan...

Het is duidelijk dat een van de leraren een grote motorquiche is (zelfdixit) en dat is jammer, aangezien dit degene is die we waarschijnlijk het vaakst zullen zien;)
Aan de andere kant bleef een grote mollige man naar het presentatieblad lonken dat ik eruit had gehaald, ook al was hij even weinig spraakzaam als hongerig naar informatie.


Hoe het ook zij, ik ga ernaar streven de problemen te onderkennen waarmee ik het risico loop geconfronteerd te worden door de berichten van de Yahoo PCM-groep en de montageteksten van onze nationale jln, van David en de heer Martz, met zijn duidelijke instemming, over te nemen. :P


In dit opzicht, Christophe, wacht ik nu al anderhalve maand op je op msn moa! :P (MisterLoxo trouwens ook :) )

Vragenuur zullen we (we werken samen) een sessie van 4 uur per week hebben.

d.w.z. 8 uur per week gedurende 3 maanden c ca?

Dat wil zeggen dat we helemaal niets willen zeggen over een project van deze omvang, maar laten we niet pessimistisch zijn. Als je mijn basis neemt (die al behoorlijk solide is), zul je iets heel overtuigends krijgen, zelfs als er noodzakelijkerwijs zwarte vlekken zullen blijven.

Op dit moment moet ik me een systeem voorstellen dat gebaseerd is op kalkwater dat troebel wordt of potas dat van kleur verandert, wetende dat het ook het water fixeert

Daarmee heb je alleen maar kwaliteit. Een andere "basis" oplossing zou bestaan ​​uit het doorborrelen van de uitlaatgassen in water, wetende dat een deel (f(T°,c...) ) CO2 zich aan het water zal binden. Een eenvoudige meting van de hoeveelheid CO2 in het water zou het dan mogelijk maken een idee te krijgen van de hoeveelheid CO2 in de uitlaatgassen, door de duur van het borrelen, de hoeveelheid water en de temperatuur ervan (tussen anderen...)

Anders heb ik de oplossing van de monteur om mijn tests uit te voeren.

Dat deed ik destijds bij ENSAIS... maar het was moeilijk om het apparaat te vinden. Geen enkele monteur wilde zijn apparaat uitlenen. We moesten het gaan ophalen bij de Afpa in Mulhouse, lijkt mij...

Dan wil ik graag nog een batterij testen doen met verschillende brandstoffen

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je de tijd hebt...ik in 8 maanden fulltime, ik heb het niet gehad...

andere mixen zullen waarschijnlijk de Pantone laten draaien en willen uitbreiden

Afgezien van aardolieproducten en plantaardige oliën (zie alcohol)... blijven de andere brandstoffen echt marginaal... concentreer je dus op deze brandstoffen ZONDER ONDERSCHEID TE MAKEN tussen de verschillende soorten... identiek vanuit energieoogpunt.

het is blijkbaar noodzakelijk om een ​​terugslagklep niet ver van de luchtinlaat te plaatsen, anders zou er volgens sommige onderzoekers een "reflux" optreden.

Ja, en dat alleen al kost waarschijnlijk zo'n 20 uur werk...

Daarna spraken ze over een budget, maar zonder erg ver te gaan...

Dat wil zeggen ? Als het vertrouwelijk is --> e-mail

Uiteraard is één van de docenten een grote motorquiche

Het maakt niet uit dat je hem alles kunt vertellen :D Humor! (hoop dat hij hier niet langskomt!)

Aan de andere kant een dikke mollig

hè?

en de heer Martz

je zag dat ik het was... blijkbaar wist je het niet?

In dit opzicht, Christophe, wacht ik nu al anderhalve maand op je op msn moa! :P (MisterLoxo trouwens ook :) )

Nou, ik ben nu online!! Welk e-mailadres heb je gebruikt?? Je moet hotmail gebruiken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/02/04, 21:41

Voor msn gebruik ik het niet maar ik ga er binnenkort mijn best voor doen en hou jullie uiteraard op de hoogte :D
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten