Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 11/09/21, 13:29

Waar ik werk, beheer ik de telefonie en heb ik een deel, in VOIP, van de kleine structuren uitgegeven.

Er wordt mij gevraagd om het oproepnummer van deze kleine structuren weer te geven wanneer ze bellen (ze waren nog op PSTN-lijnen).

Nou, ik wist waar ik dit moest instellen en ik heb wat getest.

Roep eerst een van de honderd nummers op die we hebben.

Geen zorgen.

Ik zei tegen mezelf, laten we het maximum proberen, ik kan de laatste 10 cijfers ophalen.

EN, het nummer dat verschijnt, was er voor deze test, 03 11 11 11 11...
Alleen de beginnende 03, ik kan het niet annuleren (gemakkelijk, omdat het voldoende zou zijn om opnieuw te configureren, bijvoorbeeld op basis van 01, zodat het 01 is)...

Pas dus op, het nummer dat op uw mobiele telefoon verschijnt, is niet noodzakelijkerwijs het echte nummer...

Een beetje zoals de e-mail die in een bericht verschijnt, niet noodzakelijk de juiste is....

MISTRUST!

ON little koopt ook nummers die niet die van het gebied zijn, om het land te zien.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Christophe » 11/09/21, 13:46

Interessant en verontrustend... kun je ons meer vertellen over de techniek om dit te bereiken? Zoals elke neuneu zoals ik het via een app zou kunnen doen of is het iets ingewikkelder?

Sinds enige tijd merk ik verkoopgesprekken op van callcenters die begonnen in 06 of 07 ****, terwijl het voorheen vaste lijnen of vreemden waren...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 11/09/21, 14:02

Ik heb een telefooncentrale, een Alcatel PABX, die ongeveer 11 jaar oud is, en we hebben een paar kaarten en de CPU veranderd om ook VOIP te kunnen beheren.

Het is native, in het PABX-menu is er een vakje om aan te vinken en voer het gewenste nummer in.

Alcatel PABX'en zijn onverwoestbaar...

Ik heb er nog 1 van meer dan 20 jaar oud, in een andere kleine structuur....

Storingen zijn zeer zeldzaam. Het is betrouwbaar, duur, omdat je niet kunt mixen met andere merken, maar goedkoop, omdat het betrouwbaar is.
Het is niet nodig om alles na X jaar te veranderen, we kunnen evolueren.

Alleen het vervangen van de DECT-terminals (voor draadloze telefoons) kost ongeveer € 15...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Christophe » 11/09/21, 14:06

Ik begreep er niets van, maar het ziet er interessant uit! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Nou, ik begreep dat het niet zo gemakkelijk was om te doen ... zo goed!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 11/09/21, 14:17

Ja, het is supergemakkelijk om te doen, als je een standaard beheert en je een beetje weet.
Sommige techneuten, weinigen, weten het niet.

De wereld van de telefonie, in het bedrijfsleven, is "een wereld van dieven", ze profiteren er ten volle van, omdat de mensen voor hen het over het algemeen niet weten.

In feite is het een truc, afgezien van wat je kunt doen in de informatica...

MAAR, als je je neus er een beetje in steekt, om de BABA te doen, is het vrij eenvoudig.

Als u afhankelijk bent van het bedrijf dat uw telefooncentrale beheert, heeft u een kapotte telefoon en wordt u € 30 gevraagd om de nieuwe op afstand te koppelen.

Als je een vloot hebt van meer dan 100 draadloze telefoons (momenteel bijna 140), en dat ongeveer, je verandert ze, 30 per jaar, mini, dat kan worden gekwantificeerd.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 11/09/21, 14:27

Ja, het is supergemakkelijk om te doen, als je een standaard beheert en je een beetje weet.
Sommige techneuten, weinigen, weten het niet.

De wereld van de telefonie, in het bedrijfsleven, is "een wereld van dieven", ze profiteren er ten volle van, omdat de mensen voor hen het over het algemeen niet weten.

In feite is het een truc, afgezien van wat je kunt doen in de informatica...

MAAR, als je je neus er een beetje in steekt, om de BABA te doen, is het vrij eenvoudig.

Als u afhankelijk bent van het bedrijf dat uw telefooncentrale beheert, heeft u een kapotte telefoon en wordt u € 30 gevraagd om de nieuwe op afstand te koppelen.

Wanneer u een wagenpark heeft van meer dan 100 draadloze telefoons (momenteel bijna 140), en dat ongeveer, u verandert ze, 30 per jaar, mini
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Christophe » 11/09/21, 15:16

phil59 schreef:Ja, het is supergemakkelijk om te doen, als je een standaard beheert en je een beetje weet.


Dat zeg ik dus: het is niet voor iedereen toegankelijk! En des te beter!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 11/09/21, 15:36

1.jpg
1.jpg (180.44 KB) keer bekeken 1131


nummer tel.JPG
num tel.JPG (193.12 KiB) 1131 keer bekeken
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Obamot » 12/09/21, 23:26

Wat de moeite waard zou zijn om te weten, is of een "buitenlands" nummer door dit soort uitvluchten zou kunnen:
- "gekleed in een Frans nummer” :?

En zo ja, als we openhartig zijn, bellen we terug:
- "reken ons de communicatie aan tegen het ware tarief van het buitenlandse nummer zonder ons medeweten..” ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par GuyGadeboisTheBack » 12/09/21, 23:38

Ik bel nooit direct terug, ik ga door mijn contacten, want de zwendel is niet nieuw, het bestaat al jaren!
https://fr.spoofmyphone.com/
0 x

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 47-gasten