Zwembadverwarmer van een ketelverwarmingslichaam.

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par phil59 » 18/05/22, 23:08

Ja, dat is gepland.

Ik heb al een paneel met pijp gemaakt, ongeveer 25 meter, en ik zal er nog meer maken...

Ik heb alle ruimte die ik wil.

Ik heb destijds je bericht gevolgd.

Een kleine pomp kan 1° per dag handhaven, maar is moeilijk te verkrijgen.
Maar ik heb ook geen uitbreidbaar budget.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par Christophe » 18/05/22, 23:14

Directe zonne-energie is het beste voor een zwembad...omdat de filterpomp altijd draait!

Zonnepanelen kun je goedkoop maken...zelfs niet geglazuurd: eenvoudige waterleidingen (indien mogelijk zwart, dit kan geverfd worden) op een zwart zeildoek zijn voldoende!

Het belangrijkste is niet de efficiëntie, maar het vermogen, daarom is het oppervlak vanaf 30°C voldoende!

Een grote oppervlakte kost je nog geen € 10,- per m2...

Quelques idées: https://www.econologie.com/construire-o ... brication/

ps: "Forum Econologie = speeltuin in de kleuterschool” dat is niet leuk!!!
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par phil59 » 18/05/22, 23:22

Obamot schreef:We moeten al een sortering doen om de situatie te verduidelijken:

HS 52 kWh gasketel => er is geen manier om een ​​tweedehands brander te vinden (als dat is wat HS is, of wat is het?)

28°C mini, nou ik zie niet echt in hoe ik tot zo'n temperatuur moet verwarmen zonder iets efficiënts als ... gas.
Want met elektriciteit wordt het heel, heel duur aangezien de opbrengsten slecht zijn.

Er is dus een plan om warmtepompen aan te schaffen om het water te verwarmen, maar in het algemeen doen we het tegenovergestelde, we gaan de calorieën uit het water stelen om het huis te verwarmen.

Een warmtepomp is nog steeds duur voor wat je ermee doet... Hoe zit het met de thermische isolatie van het huis?


Het is HS elektronica, 18-20 jaar oude ketel. Ik heb hem zelf vervangen door een oude koude, 23 kW. Voldoende nu, want ik heb ook een boiler en een warmtepomp voor het huis. Kachel nieuw gekocht, warmtepomp tweedehands...

Dus nieuwe warmtepomp voor het zwembad, dat komt op 40 meter van het huis...

Momenteel heb ik 750 Wp aan zonne-energie, ter compensatie van de warmtepomp gedeeltelijk.
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par phil59 » 18/05/22, 23:30

Christophe schreef:ps: "Forum Econologie = speeltuin in de kleuterschool” dat is niet leuk!!!



Dat is wat ik voel als je "boos wordt" op bepaalde berichten.

De beledigingen zijn onnodig.

Het is niet prettig.

Terugkomend op de pijpen, ja dat is de bedoeling, maar ik zat er niet aan te denken om zwart op de achtergrond te zetten, maar eerder zoiets als aluminiumfolie, maar dat kan ook onzin zijn....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par Christophe » 18/05/22, 23:32

Leg dat eens uit aan de TROLLEN...ABC, EXNI, IZY...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par Christophe » 18/05/22, 23:32

phil59 schreef:maar eerder zoiets als aluminiumfolie, maar dat kan ook onzin zijn....


Ja, want je zou het tegenovergestelde effect hebben! : Mrgreen:

Je kunt het proberen: meet de temperatuur van een zwart zeildoek (of ander) en aluminiumfolie na een paar uur in de zon met dezelfde oriëntatie...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par phil59 » 18/05/22, 23:47

Als je de bovenkant van het zeildoek neemt, neem je dan niet de bovenkant van wat zich onder het zeildoek bevindt? Dat zou ik geloofd hebben.

Zal de aluminiumfolie meer warmte naar de buis reflecteren?

Ik dacht ook, in een andere opzet, om plastic waterflessen te verzamelen en ze door de pijp te halen, maar waarschijnlijk ook een slecht idee, maar ik ben hier om te leren, om te profiteren van jouw ervaringen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par izentrop » 18/05/22, 23:53

Maak in plaats daarvan een vijver, dat is beter voor de planeet en je hoeft niet voor verwarming te zorgen. : Wink:
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par phil59 » 19/05/22, 00:19

Christophe schreef:
Quelques idées: https://www.econologie.com/construire-o ... brication/


Ik had het al een tijdje geleden gelezen.

Van wat ik snel herlees, heb je 2 m2 per m2 zwembadleiding nodig, maar bij welke dichtheid, strekkende meter?

Ik zag een opmerking waarin stond dat bij een lange lengte de pomp onvoldoende zou zijn....


Nu ik erover nadenk, ja, zwart is misschien beter, want daaronder zal het heet zijn.....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Zwembadverwarming van een verwarmingsketel.




par Christophe » 19/05/22, 00:45

izentrop schreef:Maak in plaats daarvan een vijver, dat is beter voor de planeet en je hoeft niet voor verwarming te zorgen. : Wink:


Het is niet vals! En je hoeft alleen maar voor het zeildoek te betalen! : Cheesy:
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 310 gasten