Zet een ketel om de ketel te ontlasten

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par sicetaitsimple » 18/08/22, 18:23

phil59 schreef:Op een gegeven moment had ik overwogen om autoradiatoren rond de rand van het inzetstuk te plaatsen....

Nou, waarom niet, zelfs als het inderdaad een beetje "origineel" kan zijn.
Maar dat zou zijn als de inzet echt te groot was en het doel was om warmte naar een andere kamer te brengen.
Nu, in zijn eerste post, vertelt Saturnus ons "En op niveau 1 heb ik een 13 kw-inzet die er is "voor mooi weer" we zetten het af en toe aan als het weer rot is, het is dan heel goed in 3 woonkamers en de warmte stijgt een beetje op niveau 2 in het centrale deel zonder radiator welke in de slaapkamers staat..
Het lijkt geen last te hebben van "oververhitting" in de delen die het inzetstuk bevatten. Dus het op een of andere manier innemen zou misschien contraproductief zijn door het te dwingen een meer aanhoudende verbranding te hebben.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par Ahmed » 18/08/22, 19:07

...tenzij het aan het begin van de rook is. Sterker nog, als er grote vooruitgang is geboekt op het gebied van verbranding, is dit niet het geval geweest met de capaciteit voor het onttrekken van warmte, een moeilijker en duurder probleem om op te lossen, aangezien wordt uitgegaan van een uitwisselingsoppervlak dat aanzienlijk wordt vergroot.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par sicetaitsimple » 18/08/22, 19:19

Ahmed schreef:...tenzij het aan het begin van de rook is. Sterker nog, als er grote vooruitgang is geboekt op het gebied van verbranding, is dit niet het geval geweest met de capaciteit voor het onttrekken van warmte, een moeilijker en duurder probleem om op te lossen, aangezien wordt uitgegaan van een uitwisselingsoppervlak dat aanzienlijk wordt vergroot.


Toegegeven, maar zoals Saturnus het ons beschreef, is zijn rookkanaal van 1 m in de verwarmde ruimte en straalt en (een beetje) "convecties" vrij, deelnemend aan de verwarming in de verwarmde ruimte niet minder dan hij was omringd door een slang.
Het is een verspilling, maar geen totale verspilling, en ik denk niet dat een "open lucht" buitenspoelsysteem de efficiëntie van het systeem veel verbetert.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par Ahmed » 18/08/22, 19:24

Het is waar, maar deze meter pijp vormt een strategische zone in die zin dat het, eenmaal voorzien van een wisselaar, zou toelaten om zowel de hoeveelheid teruggewonnen warmte als de distributie ervan te verbeteren...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par sicetaitsimple » 18/08/22, 20:14

Ahmed schreef:Het is waar, maar deze meter pijp vormt een strategische zone in die zin dat het, eenmaal voorzien van een wisselaar, zou toelaten om zowel de hoeveelheid teruggewonnen warmte als de distributie ervan te verbeteren...

Misschien... Ik weet niet zeker of het zo belangrijk is... (behalve om een ​​mantel te maken waarbij het water direct tussen de pijp en de mantel stroomt, maar ik raad het niet aan!)
0 x
Saturnus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/08/22, 18:20
x 1

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par Saturnus » 18/08/22, 21:26

Om het antwoord eenvoudig goed te beantwoorden, precies als we last hebben van oververhitting (het is erg goed), het huis is vrij goed geïsoleerd (alveolaire baksteen, steenwolisolatie en gipsbaksteen; overal dubbele beglazing en om het leefbaar te houden 25° is het noodzakelijk limiet de hoeveelheid hout, sluit de luchttoevoer tot 90% of zet zelfs een raam een ​​beetje open, vergeet niet dat dit een verwarmde vloer is met een zekere traagheid Bij normale verbranding (trekklep open en warmte-inlaat open lucht is de ontkalkingsstand).
Ik ga nadenken over het maken van spoelen (3 of 4 in 10x12) wetende dat de lus in 22 zal zijn. Het feit van kleine buizen zal het "contact" en de uitwisselingscapaciteit verbeteren en het zal gemakkelijker te installeren zijn.
als ik kan, zal ik een plaatstalen behuizing maken om de buizen "vast te houden" in de hoop dat dit de uitwisselingen zal verbeteren.
Ik hoop dat het feit dat de buizen niet in contact komen met de dampen de bistrae zal beperken en dat de buizen die een deel van de calorieën absorberen, "oververhitting" zullen beperken. Aan de andere kant is het wat betreft het terugwinnen van de warmte van de dampen zeker niet geweldig.
Maar ik realiseer me dat een eenvoudige en effectieve "truc", nou ja, het is niet voor de hand liggend.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par sicetaitsimple » 18/08/22, 21:33

saturnus schreef:Om het antwoord eenvoudig te beantwoorden, precies als we last hebben van oververhitting


Ah, sorry, dat was niet wat ik begreep uit je eerste post." het is dan heel goed in 3 woonkamers".
Als "zeer goed" eigenlijk "oververhit" is, is dat anders.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par sicetaitsimple » 18/08/22, 22:00

saturnus schreef:vergeet niet dat het een verwarmde vloer is met een zekere traagheid.


Als u de stroomtoevoer naar uw vloerverwarming in de 3 betreffende kamers niet volledig kunt afsluiten wanneer uw insert in werking is (en vrij lang voordat deze wordt ingeschakeld) en u de regeling laat lopen, kan de besparing inderdaad zeer beperkt zijn rekening houdend met traagheid, en u loopt het risico erg heet te worden.
Als je (zoals ik het begrijp) stookolie wilt besparen door te vervangen door hout met een gemengd systeem, dan moet je de stookolie in de betreffende kamers een paar uur voordat het hout in gebruik wordt genomen, snijden.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par phil59 » 18/08/22, 22:03

Als je last hebt van oververhitting betekent dit ook dat je niet maximaal gaat opwarmen en het herstel minimaal zal zijn....

Al een 8.5 kW, in een kamer van 35m2 en hoogte 3.2, met daarnaast 4 openslaande deuren van .9m, die uitkomt op een kamer van 25m2, zodra de kou verbant, is het te krachtig ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: Een ketel plaatsen om de ketel te ontlasten




par sicetaitsimple » 18/08/22, 23:27

saturnus schreef:als ik kan, zal ik een plaatstalen behuizing maken om de buizen "vast te houden" in de hoop dat dit de uitwisselingen zal verbeteren.

Het is moeilijk om je te adviseren zonder een of twee foto's, maar je kunt ook denken aan een soort gipsen "kap" (onbrandbaar) die de bovenkant van het inzetstuk tot aan het plafond zou overstijgen en op een bepaalde manier "val" deel van de convectiewarmte van het inzetstuk, evenals de straling van het uitlaatkanaal, en "verberg" uw recuperatieleidingen, die zelfs ver kunnen worden verlengd om warmte van het plafond van de kap terug te winnen.

Nou, het is maar een vaag idee, nog nooit gezien en nog minder gedaan. Ik wijs alle verantwoordelijkheid af!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 331-gasten