Uw ervaring van de energie vernieuwing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Eliot75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/10/15, 10:14

Uw ervaring van de energie vernieuwing




par Eliot75 » 27/10/15, 10:24

Hallo,

Ik werk momenteel samen met verschillende Franse ondernemers en we zijn geïnteresseerd in energierenovatie. We proberen inzicht te krijgen in de belangrijkste moeilijkheden die zich voordoen bij het uitvoeren van renovatie-/energie-efficiëntiewerkzaamheden thuis. We proberen deze moeilijkheden beter te begrijpen om een ​​innovatieve en effectieve service te creëren.

We nemen daarom contact met u op voor uw mening over dit onderwerp: aarzel niet om goede of slechte verrassingen met ons te delen die u tijdens uw werk thuis hebt gehad, evenals eventuele blokkades die u ervan hebben weerhouden dit werk te doen. Ons doel is om een ​​oplossing te ontwikkelen die voor u werkt!
Aarzel niet om rechtstreeks te antwoorden op de forum

Dank je wel!

Eliot.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/11/15, 18:14

Wat maakt me terughoudend om een ​​bedrijf te gebruiken vandaag de dag is het gebrek aan ernst dan de helft van hen. 4 bedrijven tussenbeide huis:
De zonne-installatie (ik ben in trial), een gemetselde bedrijf (vakmanschap, verrichte werkzaamheden en benodigdheden die niet overeenkomt met de specificaties facturen), dat natuurlijk is mislukt (de Rechtbank van Koophandel geeft mij reden voor de claim gezien deskundigheid maar ik zal niet worden betaald voor niet-prioritaire), de installateur van schrijnwerk aannemer metselaar (ik moest de sluitingen van de baai, die slecht gesloten) en verwarming aannemer die het inzetstuk vroeg (goed aan te passen baan, eindelijk).
Op mijn moeder noch verwarming loodgieter of elektricien hebben bouwplaatsen klaar. Na het lijden van de 2 / 3 het citaat gingen ze op andere sites. En zoals mijn moeder heeft geen geld om actie te ondernemen ... Ze zelfs verloren met behulp van ANAH ze moet hebben omdat het werk niet is voltooid ...
Een tv-rapport gaf meer 50% vakmanschap tarieven.
Vandaag ga ik de renovatie van mijn huis tijdens mijn vakanties, weekenden en avonden.
Mijn elektrische installatie is geverifieerd door Veritas (I telewerken en dus de installatie is getest) en de technicus vond de top. Hij gaf me een tip voor de parefoudre: zet zo groot mogelijk om de bestuurder aan te sluiten op de grond.
Of het loodgieterswerk, inlijsten, isolatie, gipsplaten ik mezelf alles. En het niveau in de hand terwijl de metselaars maakt zowel het oog (resulterend in een deurstijl van scheve 8cm / 2m zijn 4% van Devers).
Toen ik de berekening van de BTW-tarief de hypothetische belastingkrediet en wat doet een professional in wie ik meer vertrouwen zal hebben en dat zou me te nemen voor een c .. Ik geef de voorkeur aan mijn tempo en doen door me zelfde.
De nadelen is dat ik minder op mijn toetsenbord als niet op zoek naar praktische pratico en ik ben meer in actie.
Last, de Qualibat, certifs EDF / GDF of andere, zodra de ambachtslieden hebben hun buffer, ze doen wat ze willen en wat ze willen de meeste is het geld snel op.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/11/15, 18:42

is de grote puinhoop

de constructie van energiebesparende middelen zou een goede activiteit moeten zijn, helaas, de trieste belastingkredietbazaar en obscurantisme door regelgevende instanties moedigt oplichters aan en rot de markt

de staat heeft gemist completemnt wat te doen

het zou hebben genomen om de bouw van goed materiaal en de verkoop van goed materiaal beschikbaar accommodaties te promoten, om het werk van ambachtslieden en doe-het bevorderen

helaas wilde de staat alleen de activiteit promoten van ambachtslieden die aan de beperkende normen voldeden ... en het zijn de oplichters die het beste zijn om te profiteren van de verdraaide regelgeving

de staat heeft daarom de voorkeur gegeven aan oplichters en ontmoedigde mensen vol goede wil en bekwaamheid
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 09/11/15, 19:19

Ik heb onlangs gebruikte twee sterke bedrijven voor een vervanging ketel en vervanging van een groot aantal van de luiken door beter geïsoleerd. Het blijft een gateway om te gaan.

Hoewel we natuurlijk onderhandeld, de twee jonge commerciële die ik zag waren niet tapijt dealers. Zij hadden de technische vaardigheden en alleen u naar naïeve (tenminste niveau Bac + 3 Ik denk, zie Business School) gemanipuleerd.

Dus we zaken doen, en ik heb niet teleurgesteld door de kwaliteit van het werk, zelfs als ik niet in staat ben om de economische voordelen te beoordelen (ik had niet gedaan voor dat).
Dus in tegenstelling tot andere sprekers, stel ik vast dat er bedrijven zijn die de juiste materialen te kiezen en doen geweldig werk, maar ze moeten betalen. Zonder het belastingkrediet, onwaarschijnlijk zou ik me gooien.
Als ik de klus zelf had gedaan, zou ik vier keer hebben doorgebracht zo lang en niet helemaal zeker dat het resultaat beter zou zijn geweest. Maar de tijd heeft een prijs, erg duur zelfs op een menselijk leven, het ziet er ook in de balans.

De enige knelpunten zijn de prijs eerst betalen voor kwaliteit, en de beperkingen van technische oplossingen.
Het is verrassend inderdaad een tekort aan oplossingen in plaats van technisch onmogelijk, maar als gevolg van weinig vraag naar het soort product. Bedrijven lijken vast te zitten met de producten op het schap en niet in staat om op maat te maken. Ze installeren, maar passen niet of weinig scheiding tussen de productie en de installatie is voltooid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 10/11/15, 11:40

Hallo,

De burgemeester van mijn stad werd gelanceerd in 2012 een stimulans voor de renovatie operatie. Een dienst is gemaakt en een vereniging en een aantal voorlichtingsbijeenkomsten gehouden.
Daarnaast is een lijst van bedrijven geïdentificeerd als competente partners zijn vastgesteld en werd gegeven aan geïnteresseerde personen.

Om te beginnen, vergaderingen georganiseerd, interessant, maar de getuigenissen bleek dat succesvolle projecten waren vooral omdat de eigenaar was al bekend met het onderwerp en kon targets maken keuze (gekozen oplossingen, materialen, prijzen, ...) alsook 'toezicht en verificatie werk.

Het bleek dat de neofiet op het onderwerp was niet in staat om te zeggen of een bepaald bedrijf citeert of advies was consistent, in dit geval een paar bedrijven die oplossingen en ongeschikte advies, maar deden alles om te overtuigen dat hun producten geschikt waren. (Keuze van isolatiematerialen, zonnewarmte keuze / elektrisch ...)

De News Service ook een lijst met partners aangemerkt als bevoegd tegen gestelde doelen, gevestigd charter, en de procedure om vóór te volgen, tijdens en na het werk:

1. Energieprestatie-diagnose,
2. misschien dichter bij de Energy Information voor meer informatie over deze aanbevelingen of financiële bijstand kunt u recht hebben,
3. Neem contact op met de verschillende professionals die zullen moeten ingrijpen
4. Financiële regeling
5. Realisatie van werken
6. Evaluatie van de energieprestatie na het werk, het bezoeken van 2 jaar na het werk

In feite, om het te hebben geprobeerd, het is een echte strijd, vooral omdat de geïdentificeerde onafhankelijke partners een principeakkoord over hun betrokkenheid bij het project van de stad hebben gegeven, en wanneer we hebben gecontacteerd, was het erg moeilijk om met elkaar in contact handel en het bedrijfsleven de neiging om ons te adviseren van andere partners met wie ze vroeger liever werken dan aanbevolen door de service van het stadhuis.

Ten slotte maakt de voorafgaande studie of advies werd gefactureerd (weliswaar minimaal qq honderd €) en de uiteindelijke kosten voor het werk al leek belangrijk dat we niet te nauwkeurig te beoordelen en weten wat en hoe het werd gebruikt.

Er was een belangrijke communicatie met veel documenten verspreid, maar al deze documenten leken meer theoretisch en geplaveid met goede bedoelingen dan echt objectief en concreet. (Ik heb zojuist enkele van deze documenten gevonden als u geïnteresseerd bent (*)).

Toch na een verblijf van enkele dagen probeert om het toestel in de praktijk te brengen, hebben we handdoek in de ring gegooid en we gingen door een bedrijf dat niet in het toestel was. Het was een eenvoudiger alhoewel uiteindelijk een aantal werken zijn opgelapt.

Tot slot, er rekening mee dat bij offertes ontvangen voor dezelfde werf (dak renovatie met de installatie van de isolatie), prijzen varieerden van eenvoudige tot meer dan verdrievoudigen! (Niet te vergeten enkele citaten uit te vermelden onthutsend standaard).

(*) Geef me een e-mail in PM als je wilt dat ik u de documenten op dit apparaat gemeentelijke vernieuwing hulp te sturen.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/11/15, 10:56

De regels zijn altijd hetzelfde:

- specificaties die moet worden verwezen in de aanbiedingen, verbonden aan het aanbod te publiceren.
- zijn de betalingstermijnen in de specificaties en het aanbod
- Evalueer de onverwachte en controleer of de aanvraag volledig is (bij overheidsopdrachten, bedrijven als het onverwachte, omdat ze citaten worden uitgevoerd)
- de uitvoering tijden, data en termijnen in het aanbod zijn onder andere (te weten de looptijd maakt het mogelijk om te onderhandelen over de positie van de hand van het werk)
- vraag verschillende aanbiedingen
- Vraag vrienden en buren dat ze tevreden zijn
- van tevoren weten de prijs van de materialen
- doe rustig aan termijnen: 15% op bestelling is een maximum wanneer de tijden zijn lang. Voorstellen van andere formules die afwikkeling materialen bij aankomst op de site, bijvoorbeeld, en liquidaties in termijnen.
- aanpak van het gebrek van de betalingen door bankgaranties
- Altijd koppelen betalingen aan de juiste einde: de onbetaalde verleent aan een ander bedrijf te betalen om de klus af te maken.

zijn een filosoof:

denk dat een bedrijf dat comfortabele aanbetalingen nodig heeft, financieel niet "comfortabel" is.
om te zeggen dat een bedrijf dat zich niet kan abonneren op een specificatie onbetrouwbaar is

"koe" zijn

vragen de aannemer van de oorspronkelijke offerte als hij werknemers Syldavisch of grenzen (Bolkestein-richtlijn) geschreven en gebruik deze om de ruit van het werk te verlagen: ze kosten 15 om 20 euro per uur grote max, geen noodzaak om 40 of 50 euro per uur te betalen.

Nou ja, natuurlijk als het voor yards in 2.000 euro, je gaat naar de hel te krijgen, maar als het gaat om 20.000 ....

Voor border:

vraagprijs aan de Belgische ..... : Mrgreen:

een truc:

België, accountants hebben toegang tot de database die fiscus toestaat of bedrijven met een goede reputatie van de BTW, belastingen en sociale premies. Belangrijk omdat je kan worden gehouden hoofdelijk aansprakelijk voor de niet-betaalde belastingen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Bibilegris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/11/15, 13:51

enfin




par Bibilegris » 23/11/15, 14:08

Tot slot, dit is een zeer relevante en interessante vraag. Net als veel, ik ben niet de enige die een slechte oogje op de ambachtslieden van energie renovatie. Toen we nog in het noorden leefde, het eindigde hetzij in proef of het eindigde in de betaling van 2 / 3 maar het terughalen slechts een fractie van het bedrag, of helemaal niets. Het heeft moeite om het huis te verkopen om te leven in het zuidoostelijke deel, met deze eeuwigdurende bouwplaats huis. Nu hebben we meer problemen, omdat de zoon is een vakman en hij kent het midden, dus we altijd adviseren mensen aan wie hij vertrouwt. Pas nadat we hadden echt een leuke werk ons ​​geld waard is. We hebben een hoop werk kachels, dakbedekking, muur, kelder om het energieverbruik te verminderen.
0 x
Ik innoveert ook in mijn gereedschap. Meer vermogen, nu is de winch mobiele takel
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 23/11/15, 14:53

Zelfs de profs erkennen deze realiteit te vakmanschap, die ernstige schade te dragen naar pro, het vernietigen van het vertrouwen en angst, als terroristen !!!
RE: Misleidende marketingpraktijken onthuld door het DGCCRF
http://www.batiactu.com/edito/environ-5 ... dium=edito

Als je wilt vermijden, moet je veel meer weten dan de profs, veel vragen stellen en gezien de technische complexiteit die voor alles explodeert, is het erg moeilijk om alles te weten!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten