Wifi op Okofen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Cocktail 07
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 16/01/21, 12:15
x 1

Wifi op Okofen




par Cocktail 07 » 16/01/21, 12:21

Dag

Ik heb mijn Okofen Compact aangesloten via een RJ45-kabel en het werkt perfect om te voorkomen dat ik naar de stookruimte ga om toegang te krijgen tot de instellingen

Ik zou het willen vervangen door een wifi-usb-sleutel die ik heb gekocht MAAR ik kan geen indicatie vinden op welke van de 2 usb-poorten ik hem moet plaatsen

USB 0 of USB 1

Wetende dat USB 0 wordt gebruikt door installateurs voor updates
Ik denk dat USB 1 voor wifi is ??
Heeft u een DOC?

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Wifi op Okofen




par Forhorse » 16/01/21, 13:04

Voor dit soort gebruik kun je ook een wifi-repeater gebruiken, sommige hebben een RJ45-poort waarmee je een niet-wifi-apparaat op dit soort netwerk kunt aansluiten (bijvoorbeeld de netgear ex37000 heeft deze functie)
het is transparant voor het apparaat dat denkt te zijn verbonden via Ethernet en het kan problemen met de configuratie of stabiliteit van de verbinding vermijden met bepaalde incompatibiliteit met usb wifi-sleutels die niet door het apparaat worden herkend.

sorry dat geeft geen antwoord op de vraag, maar het kan nuttig zijn voor anderen.
1 x
mathi70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/02/21, 22:15

Re: Wifi op Okofen




par mathi70 » 02/02/21, 22:22

Hallo,

Kun je me uitleggen hoe ik mijn cv-ketel op internet moet aansluiten ... Ik heb een Rj45-kabel gekocht, maar ik weet niet wat ik ermee moet doen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Wifi op Okofen




par GuyGadeboisTheBack » 02/02/21, 22:41

mathi70 schrijft:Hallo,

Kun je me uitleggen hoe ik mijn cv-ketel op internet moet aansluiten ... Ik heb een Rj45-kabel gekocht, maar ik weet niet wat ik ermee moet doen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp ...

Uw kabel is een ethernetkabel. Niets te maken met wifi.
1 x
mathi70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/02/21, 22:15

Re: Wifi op Okofen




par mathi70 » 04/02/21, 10:53

:frons:
Als je de vorige berichten nog eens leest, spreekt het ook niet van directe wifi ... En toch stond je jezelf dit soort harde reacties niet toe op deze mensen.
Als we niet willen helpen, reageren we niet, het is gemakkelijker.
Bedankt en een fijne dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Wifi op Okofen




par GuyGadeboisTheBack » 04/02/21, 12:37

Wauw, wat een gevoeligheid! Als we hulp nodig hebben, beginnen we met het aangeven van het ketelmodel zodat we wat onderzoek kunnen doen. Kijk eventueel zelf op de site van Ökofen ... : Roll:
0 x
sylexleo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/10/22, 07:59

Re: Wifi op Okofen




par sylexleo » 05/10/22, 08:56

Bonjour à tous

Nou, ik ben een beetje ten einde raad.
Ik heb de rj45-kabel aangesloten op mijn okofen-thermostaat op afstand. Ik heb ook de asus Nano N10-sleutel (niet de B1-versie die niet werkt). Ik heb hem rechtstreeks via de rj45 op mijn box aangesloten.
Maar nu moet ik het netwerkmenu op mijn scherm oproepen. Ik kan het pictogram niet vinden, dus ik denk dat je de GUI moet configureren om het te laten verschijnen.
Ik las hier en daar dat de code om het pictogram te activeren een tijd + dagverhaal was of zoiets.
Heb je de techniek om deze code te vinden aub.
Dank u bij voorbaat
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 401-gasten