Yack warmtepomp, aanpassing?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: warmtepomp, regeling




par izentrop » 06/10/20, 10:14

phil59 schreef:Momenteel is de verwarming tp meer tussen 40-45 ° ...
liever 26-28, voor 20-21 binnenshuis thuis met de Pac. Misschien moet u de isolatie verbeteren of het aantal radiatoren verhogen? Ik hield hetzelfde nummer als voordat ik isoleerde. Soms boven elkaar om ruimte te besparen. De pomp heeft een variabele snelheid en voor inertie zijn radiatoren bevestigd op rijpe binnenstenen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: warmtepomp, regeling




par sicetaitsimple » 06/10/20, 13:59

phil59 schreef:Ik denk dat het binnen 1-2 jaar zal gebeuren om de juiste kalibratiewaarden te vinden, afhankelijk van de externe tp en de behoefte.


Je onderwerp is in ieder geval erg interessant. Althans voor mij omdat ik denk dat de hybridisatie van de verwarming zeker een oplossing is die vooral bij de oude zeer effectief kan zijn.

Met het risico een beetje saai te klinken : Oops: (in welk geval vertel je het me, geen probleem), heb je een bestaand diagram dat laat zien hoe dit alles (de 3 kachels, de tank van 500 liter, het radiatorcircuit (en)) hydraulisch zijn aangesloten? Zijn er een of meer batterijwisselaars in de tank?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: warmtepomp, regeling




par phil59 » 06/10/20, 18:33

Vervelend? ongetwijfeld, maar als het voor een goed doel is, is het noodzakelijk! : Cheesy: Je hebt het recht, aan de andere kant heb ik nog nooit een diagram gemaakt ...

"Ik zal veranderen" om een ​​mini te maken ...

Grofweg 27 radiatoren zeggen we 7 meer dan 2k, en de rest dichter bij 1k ....

De kokende kachel, brandhout, ik zei tegen mezelf dat je in geval van een probleem altijd een boom kunt kappen!
Ik had geaarzeld met pellets, maar de prijs was niet hetzelfde, en een behuizing van meer dan 10m om op te zetten, niet om te glippen ... Aan de andere kant was het qua comfort eenvoudiger .

De pomp is erg recent, en ik zei tegen mezelf dat zolang de tp groter is dan 5 °, het winstgevend moet zijn en weinig vervuiling. Alles om te behagen.

Geen spiraal, voor de productie van warm water. Ik moet zien, met een brandstofboiler die ik ooit had gekocht, om gerecyclede olie te verbranden, maar gezondheidsproblemen ... hierboven had ik een warmwatertank, ik zal het moeten zien 'het is nog steeds goed, om het te herstellen ...

Ik had een krachtige boiler genomen, om te zeggen om de zolder te voeden, als ik hem inricht, en ongeveer 150-160 m2 voor de zolder ...
Oud herenhuis ...

Voeg radiatoren toe, ja, ik denk er over na, bovendien heb ik er een terug in de woonkamer gezet, want aanvankelijk werd in deze kamer heel weinig gebruikt, en ik had maar één radiator, omdat er een insert was, en ik had destijds, dat het genoeg was.

Op de test die ik zojuist heb gemaakt, is 45 ° te veel, het is nog niet koud genoeg.

We kunnen zien dat dit alles ontbreekt aan een goede besturing. Het was net zo gemakkelijk tussen de ketel en de kachel als daar ingewikkelder zal zijn!

Ballon lager dan zo'n tp, activering van de ketel, basta!
Daar zullen we dit allemaal moeten regelen om de best mogelijke prestatie uit de pomp te halen, en aarzel niet om 15 minuten boiler goed te gebruiken!

Ik probeer een kleine tekening, en ik post het ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: warmtepomp, regeling




par sicetaitsimple » 06/10/20, 19:06

phil59 schreef:Ik probeer een kleine tekening, en ik post het ...


OK bedankt! Opnieuw kan het (mogelijk?) De schmilblick vooruitgaan ...

PS: en om het eens te worden over het vocabulaire, denk ik dat wanneer je schrijft "Ballon lager dan zo'n tp, activering van de ketel, basta!", je spreekt liever"verloving"dat van "in gang zetten"?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: warmtepomp, regeling




par phil59 » 06/10/20, 19:48

sicetaitsimple schreef:.

PS: en om het eens te worden over het vocabulaire, denk ik dat wanneer je schrijft "Ballon lager dan zo'n tp, activering van de ketel, basta!", je spreekt liever"verloving"dat van "in gang zetten"?


Om de waarheid te vertellen, en zelfs om de waarheid te vertellen, ik begrijp het verschil niet ...
Droog contact ketel ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: warmtepomp, regeling




par sicetaitsimple » 06/10/20, 20:18

phil59 schreef:
sicetaitsimple schreef:.

PS: en om het eens te worden over het vocabulaire, denk ik dat wanneer je schrijft "Ballon lager dan zo'n tp, activering van de ketel, basta!", je spreekt liever"verloving"dat van "in gang zetten"?


Om de waarheid te vertellen, en zelfs om de waarheid te vertellen, ik begrijp het verschil niet ...
Droog contact ketel ....


Voor mij is een machine die begint met "kicks in" en een machine die stopt met "kicks in". Maar we gebruiken inderdaad ook het woord "trigger" om het begin van iets aan te duiden. Dat is allemaal niet erg serieus : Lol: .
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: warmtepomp, regeling




par phil59 » 06/10/20, 21:07

Pas op, dit is een heel schematisch diagram ... daar ben ik niet zo goed in ...

schema.JPG
schema.JPG (103.73 KiB) 2429 keer bekeken


De verpleegsters zijn natuurlijk 2 keer 3 .... ze zijn met elkaar verbonden.

Soms worden de pijpen verdubbeld, want 2 keer PER in 20 ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: warmtepomp, regeling




par sicetaitsimple » 07/10/20, 10:31

phil59 schreef:Pas op, dit is een heel schematisch diagram ... daar ben ik niet zo goed in ...


Ga, in feite zoals het is, veroorzaakt het meer verwarring dan wat dan ook ... In het bijzonder begrijp ik de werking van de tank van 500 liter in combinatie met de ketel of met de warmtepomp niet. Ik moest het proberen, dank je.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: warmtepomp, regeling




par Obamot » 07/10/20, 15:58

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Pas op, dit is een heel schematisch diagram ... daar ben ik niet zo goed in ...


Ga, in feite zoals het is, veroorzaakt het meer verwarring dan wat dan ook ... In het bijzonder begrijp ik de werking van de tank van 500 liter in combinatie met de ketel of met de warmtepomp niet. Ik moest het proberen, dank je.

Kom op, geef ons je theorie over de warmtepompen die we verpesten : Cheesy:
Jij bent meer zo : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Yack warmtepomp, instellingen?




par phil59 » 07/10/20, 19:02

Hoe dan ook, hij probeert het tenminste!

De kleine ballon is rechtstreeks verbonden met de pomp. DE kleine ballon communiceert met de rest.

En de rest communiceert met de ballon van 500L ...

Het is simpel, is het niet? : Cheesy:

Ik weet het, ik ben altijd zo geweest.

Ik deed een beetje automatisering in de terminal, en als het nodig was om behoorlijk harde dingen te bedraden, als de leraar het niet kon, was ik het altijd die alles bedraadde ... maar ik begon verschillende keren tegelijkertijd leek het zonder echte logica, maar het werkte toch ...

Ik heb in mijn hoofd, weet hoe ik het moet toepassen, maar slaagt er niet in het te transcriberen ...

Hoe meer "zonen" er zijn, hoe beter het bij mij past.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 287 gasten