Vulketel HS France innova 30

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Vulketel HS France innova 30




par bombocox » 11/11/22, 10:43

Hallo,

Ik ben een HS France innova 30 ketel aan het installeren met een buffertank van 1500 liter, in serie gekoppeld aan een gasketel.
Tot op heden sluit ik de houtketel aan, vandaar mijn vraag: kan ik deze ketel (en de buffertank) vullen door deze te legen?

Bedankt voor uw terugkeer.

Fijn weekend

Nicolas
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: boiler vullen




par phil59 » 11/11/22, 11:54

1500L, het moet een prachtig beest zijn, de mijne van 500 is al imposant.

De ballon, van onder of van boven, het maakt niet uit, maar vergeet niet de lucht te laten ontsnappen, maar het zal waarschijnlijk beter en gemakkelijker zijn om hem van bovenaf te vullen, en heb je voldoende ballon groot voor uw 1500L? Zal de meer dan 1.5T op de grond goed worden ondersteund?

Een boiler vullen door hem leeg te maken, dat is zeker praktisch. Ik heb ook een watertoevoer naar de ketel van de ketel gebracht, vooral dat er een veiligheidsklep is, die het circuit moet kunnen legen als het te hoog in tp stijgt, en tegelijkertijd moet vullen.

MIJN veiligheidsklep heeft al meerdere keren gewerkt, hoewel ik maar 7.5 kW in het water heb, en veel radiator, vooral in het begin, nu heb ik het beest wat beter onder controle....

Doe je het met een thermosifon of heb je een watercirculatiepomp voor de houtketel?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Re: Vulketel HS France innova 30




par bombocox » 11/11/22, 21:58

Voor de ballon is aan de bovenzijde een ontluchter voorzien, deze komt er ook op het circuit.
Er is een circulatiepomp tussen de tank en de ketel.

De klep waar u het over heeft, vult de ketel niet, maar voert alleen water door een spoel om deze te koelen.

Weet iemand of ik via de afvoer kan vullen?

Prettige avond
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Vulketel HS France innova 30




par Christophe » 11/11/22, 23:34

Geen contra-indicatie om te vullen door te legen…het wordt zelfs aanbevolen!

Een hydraulisch circuit vult zich normaal gesproken op het laagste punt om de lucht van bovenaf te verdrijven terwijl het verder gaat en het fenomeen van opgesloten lucht in bepaalde lussen te voorkomen...
0 x
bombocox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 03/01/22, 21:42
x 2

Re: Vulketel HS France innova 30




par bombocox » 12/11/22, 08:09

Hallo Christopher,

Dat werkt! Er is gewoon!.

Bonne journee
Nicolas
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 12/11/22, 10:29

Als je een circulator hebt, wat heb je dan gepland in het geval van meer sap?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Vulketel HS France innova 30




par Christophe » 12/11/22, 12:51

Op alle houtketels zit (normaal gesproken) een veiligheidsgroep die bij oververhitting koud water in de ketel injecteert...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 12/11/22, 13:05

Christophe schreef:Op alle houtketels zit (normaal gesproken) een veiligheidsgroep die bij oververhitting koud water in de ketel injecteert...


Dit is waarom ik, iets hoger in de palen, de vraag stelde over de watertoevoer naar de houtketel, om te legen .... en te vullen, maar het antwoord was een "spoel" ....

En er is een risico.

Vooral een ketel zal af en toe tussen de 30 en 100 kW drukken, voor een korte tijd.

DE verbrandingsmotor, normaal.

DE ketel, nee.

En er is niet per se een oorsprong, het is allemaal om toe te voegen.

Ik, voegde ik eraan toe, want niet op mijn fornuis.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Vulketel HS France innova 30




par Christophe » 12/11/22, 13:17

Er is geen explosiegevaar, want in het ergste geval is het de algemene veiligheidsgroep, gekalibreerd op ongeveer 3 bar, die opent...

Anderzijds bestaat er brandgevaar als de houtketel veel oververhit raakt... en in contact komt met brandbare materialen...

Er is ook een risico op brandwonden door stoomstralen...

Maar goed... de circulatiepomp op een inverter zetten met een autonomie van 10 tot 12 uur kan een goed idee zijn...

12 uur is brandtijd, geen pechtijd! : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Vulketel HS France innova 30




par phil59 » 12/11/22, 13:39

3 Bars evacueren wanneer het waarschijnlijk zal oplopen tot 10-15.

Een UPS, zoals ik al zei, het is een 160 kVA, is genoeg, en als het 2 uur duurt, is het niet slecht, de meeste warmte wordt afgevoerd.
In 16 maak je geen beslag, met een houtketel....in de 30 tenminste.

Een houtketel verwarmt niet lang, maar intens, daarom nam hij, denk ik, een tank van 1500L.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 412-gasten