VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par izentrop » 30/03/21, 14:36

AD 44 schreef:Hallo,

LOGIC12 schreef:... ik heb een afzuigkap die gebruikt wordt bij het koken, maar ook af en toe 5 minuten als "occasionele CMV" met een hoger debiet dan een CMV ...


Met de geur van toiletten die subtiel de neusgaten van de kok en de gasten prikkelen !!!

Hmmmmmm
Het hangt allemaal af van de locatie van de luchtinlaatopeningen, anders kan een uitlaat als inlaatopening fungeren. : Twisted: Ik veronderstel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14914
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par GuyGadeboisTheBack » 30/03/21, 14:52

izentrop schreef:Het hangt allemaal af van de locatie van de luchtinlaatopeningen, anders kan een uitlaat als inlaatopening fungeren.

Het is waar dat we konden zien dat u vaak deze verwarring tussen de openingen veroorzaakte ... Beeld
0 x
Dimeh38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/04/24, 09:25

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par Dimeh38 » 08/04/24, 09:43

Dag ! De vraag of een huis gecontroleerde mechanische ventilatie (CMV) nodig heeft, lijkt dus een beetje op de vraag of je frisse lucht nodig hebt om te ademen. Kortom, ja, het is super belangrijk!

Stel je je huis voor als een doos waar je veel tijd doorbrengt. Als je de lucht niet laat circuleren, kan het benauwd worden, vooral als je veel kookt, warme douches neemt of huisdieren hebt. Zonder goede ventilatie kan de lucht muf, vochtig en zelfs ongezond worden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 356-gasten