Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen Easypell

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par izentrop » 13/03/22, 22:25

Nou, dat past bij mij. De temperatuur schommelt tussen 19 en 20 in de keuken en de kamer, iets meer als ik de houtkachel aansteek.
In de eetkamer/woonkamer heb ik de 4 originele radiatoren (niet-geïsoleerde boerderij) behouden om na isolatie op lage temperatuur te werken.
0 x
leerlooier52
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 13/03/22, 15:38
Plaats: Grand Est
x 2

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par leerlooier52 » 14/03/22, 10:17

het was simpel:

Ik heb me niet goed uitgedrukt: met "fijne aanpassingen" bedoelde ik aanpassingen van de curven, dus alle aanpassingen buiten de tijdvakken en gewenste temperaturen (dag en nacht).
Ter info, de dagtemperatuur is zeer stabiel (20,5°) ondanks de variaties in de buitentemperatuur (behalve wanneer er zonnewinst is, waar ik 's middags een graad zal winnen).

testresultaat gisteren: als we 18° vragen (test over 23 uur achter elkaar), hebben we 20°.

Ik doe een programmeertest van 20° dag en 15° nacht, zoals je voorstelde.
Als het operationeel zou zijn, hoeveel uur zou het naar uw mening duren om tot 15° te dalen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par izentrop » 14/03/22, 11:24

tanner52 schreef:isolatie:
Het huis is erg oud (1850), muren van 60, isolatie van binnenmuren en dubbele beglazing 40 jaar geleden, onder het dak 5 jaar geleden vernieuwd, onder de begane grondplaat (begane grond aan 2 zijden ingegraven), 2 jaar geleden (in normen).
Ook in de slaapkamers zijn de thermostaatkranen verlaagd of zelfs dicht: boven is het zelfs qd 20.
Ik woon in het oosten van Frankrijk.

Maar eerlijk gezegd zie ik mezelf niet de instructies van de installateur negeren "(u stelt de dag-/verlaagde temperatuur en de tijdvakken in, de rest is mijn taak).
Vloerverwarming of radiatoren, want met isolatie aan de binnenkant verlies je de thermische buffer van de muren?
0 x
leerlooier52
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 13/03/22, 15:38
Plaats: Grand Est
x 2

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par leerlooier52 » 14/03/22, 11:59

Ik weet dat de isolatie van binnen niet geweldig is, maar afgezien van het feit dat we 40 jaar geleden niet dachten zoals we nu denken op het gebied van isolatie, was het belangrijk om het karakter van dit oude huis (een oude leerlooierij) te behouden, niet zeker dat we dat zouden mogen doen, we zijn in een geclassificeerd gebied.

Dus we doen het ermee, het is niet echt het jaarverbruik dat ons stoort (3,5 ton voor 130 m2) maar eerder de indruk van verspilde verwarming 's nachts (naast het ongemak). Ik stel me voor dat we met 18 mankracht 's nachts een beetje naar beneden moeten kunnen.
0 x
leerlooier52
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 13/03/22, 15:38
Plaats: Grand Est
x 2

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par leerlooier52 » 15/03/22, 21:10

Een kleine samenvatting van mijn temperatuurmetingen *

--- geprogrammeerd - verkregen
---------------------------------------------
jour ---- 20 ---- 20,5
nacht ---- 18 ---- 20,5
---------------------------------------------
jour ---- 18 ---- 20
nacht ---- 18 ---- 20
---------------------------------------------
jour ---- 20 ---- 20
nacht ---- 15 ---- 19,5
---------------------------------------------

* dagperiode verkort tot 3 uur om veranderingen in verlaagde T° beter te kunnen waarderen):
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par sicetaitsimple » 15/03/22, 21:37

Het enige wat u hoeft te doen is deze meetwaarden (vooral de laatste) onder de neus van uw verwarmingsinstallateur te leggen.
Je kunt misschien zelfs de hele dag een test doen bij 15°C om te zien.
1 x
leerlooier52
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 13/03/22, 15:38
Plaats: Grand Est
x 2

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par leerlooier52 » 16/03/22, 19:43

Lang en stormachtig gesprek met de verwarmingsmonteur...
"De 20,5 's nachts is een gevoel en geen realiteit, of het huis is supergeïsoleerd waardoor de temperatuur niet van de ene op de andere dag daalt, de thermometers zijn niet betrouwbaar, ik ken mijn werk, enz."
Het is niet gemakkelijk om gehoord te worden - op uw land - door een vakman die zeker is van uw kunst als u een vrouw bent!
Laten we duidelijk zijn, ik heb nooit gesuggereerd dat hij zijn werk slecht deed, ik doe alsof ik serieus genomen word als ik zeg dat het geen 18° 's nachts is.

Als ik het goed begrijp, is de regeling op basis van de buitentemperaturen effectief (in termen van verbruik/opbrengst), en zou de voor de dag vastgestelde stooklijn ook geschikt moeten zijn voor de nacht, maar dat zou - in ons geval - na aanpassing zijn mogelijkheden (maar overal waar het werkt, zijn mensen gelukkig).
Ik wil dat hij zegt dat OKOFEN alleen 's nachts fijnafstemming moet aanbieden als hun hardware het niet toelaat, hij zal het me niet vertellen, hij stopt bij het feit dat wanneer hij om 18 vraagt, de ketel reageert, dus het werkt perfect. Hij wil niet toegeven (horen?) dat de 18 niet effectief is.

Mijn T°-lezing bewijst sindsdien dat hij gelijk heeft;
20/18 -> 20,5
20/15 -> 19,5
Er is een warmtedaling
Hij stelt voor dat ik 20/12 test om te zien wat er gebeurt. Wat ik ga doen.

Enige oplossing voor hem (dit zou je gelukkig moeten maken sicetaitsimple
installeer een ruimtevoeler die de nachtcurve naar beneden corrigeert om 18 te verkrijgen
(en zal tegelijkertijd reageren als de zon de gevel verwarmt).

Er is een hele voorraad kamervoelers, als ik het goed begrepen heb, geleverd bij de ketels, om als optie te installeren.

Dus laten we zeggen dat het zonder kamersensor overal werkt behalve thuis, maar dat - je weet maar nooit - ze er veel sensoren voor hebben gemaakt.

Dit is ongetwijfeld de oplossing.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par sicetaitsimple » 16/03/22, 21:12

tanner52 schreef:Enige oplossing voor hem (dit zou je gelukkig moeten maken sicetaitsimple
installeer een ruimtevoeler die de nachtcurve naar beneden corrigeert om 18 te verkrijgen
(en zal tegelijkertijd reageren als de zon de gevel verwarmt).


Het onderwerp is niet om mij te "verheugen"! : Lol:
Als een oplossing met de bestaande installatie is om fantasievolle temperaturen te programmeren, zoals 20° overdag en 12° 's nachts om ongeveer 20° overdag en 18° 's nachts te verkrijgen, waarom niet....
Ik weet echter niet zeker of het zo goed werkt in geval van extreme kou. Maar het is altijd mogelijk om een ​​nieuwe afspraak te maken.
0 x
leerlooier52
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 13/03/22, 15:38
Plaats: Grand Est
x 2

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par leerlooier52 » 17/03/22, 09:52

De 12°-test werd niet gepresenteerd als een truc om het probleem te omzeilen, maar om een ​​redenering te valideren. De verwarmingsinstallateur laat slechts een temperatuurverschil van 2° toe om de regeling correct te laten werken.

:pijl: De test leverde namelijk niet de door de verwarmingsinstallateur verwachte waarden op
20°/12° geeft nacht-T°: 19,8° om 3 uur 's nachts (= 4 uur voor hervatting van de dag-T°).
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Verlaagde temperatuur werkt niet op Okofen's Easypell




par Pilpoill » 17/03/22, 18:32

Hallo,

Als de ketel is aangesloten, ben ik benieuwd naar de instellingen die deze pro…
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 362 gasten