Verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
nate9595
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/09/20, 18:04
x 1

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par nate9595 » 11/03/21, 14:28

Hallo, al, de installatie van stookolie zal alleen worden verboden voor nieuwe constructies, en het lijkt mij dat niets het vervangen van een kapotte stookolieketel door een andere, efficiëntere, verbiedt.
Hoe dan ook, met alle geïnstalleerde warmtepompen + elektrische voertuigen, denk ik dat we afstevenen op elektriciteitsproductieproblemen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Exnihiloest » 12/03/21, 16:08

nate9595 schreef:...
Hoe dan ook, met alle geïnstalleerde warmtepompen + elektrische voertuigen, denk ik dat we afstevenen op elektriciteitsproductieproblemen.

Helemaal. In afwachting van de fusiecentrales zullen enkele kerncentrales worden gebouwd. Of anders moet u accepteren dat u zich 's nachts niet meer verwarmt, wanneer de zon niets meer produceert en de wind minimaal waait...
Of misschien gas- of kolencentrales opnieuw activeren? Geschiedenis van het produceren van evenveel of meer CO2 dan gewonnen door het stoppen van gas- en olieketels? Het ligt binnen het bereik van het mogelijke. We hebben erger gezien in termen van zogenaamde ecologische beslissingen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 06/01/22, 14:52

Terwijl de installatie van nieuwe #verwarmingsapparatuur op #stookolie en kolen vanaf 1 juli 2022 verboden is, maakt het vandaag gepubliceerde decreet de weg vrij voor de ontwikkeling van #biobrandstof: biobrandstof F30

https://www.batiweb.com/actualites/legi ... ioul-39214

0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par GuyGadeboisTheBack » 06/01/22, 14:56

LOL....(eindelijk, in de tweede graad)
Biobrandstof, een vloeibare biobrandstof uit de regio's, is hét alternatief voor huisbrandolie om 4 miljoen huishoudens te verwarmen.

Biobrandstof is een nieuwe vorm van energie, bestaande uit huisbrandolie waaraan steeds meer hernieuwbare energie wordt toegevoegd, in de vorm van raapzaadmethylester. De zo verkregen vloeibare biobrandstof is direct 100% vervangbaar voor fossiele stookolie. Vanaf 1 juli 2022 levert biobrandstof F30, met 30% koolzaad, nieuwe biocompatibele ketels. F10-biobrandstof (10% koolzaad) zou vanaf 2024 kunnen worden veralgemeend, afhankelijk van de beschikbare bron, en 100% fossiele stookolie volledig kunnen vervangen. Biobrandstof is energie uit de gebieden, voor de verwarming van de gebieden!
https://www.biofioul.info/

NIET LOL:
Het gebruik van voedingsmiddelen, zoals palmolie en koolzaad, als brandstof of brandstof voor kracht- en warmtekrachtcentrales is niets anders dan een aanjager van ontbossing en een schijnvertoning die miljoenen mensen ervan weerhoudt om genoeg te eten te hebben. Of hoe agro-energie het regenwoud vernietigt.
https://www.sauvonslaforet.org/themes/biocarburants
Dernière édition par GuyGadeboisTheBack de 06 / 01 / 22, 15: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 06/01/22, 15:00

Bin het?

Het is E10 met 30% diester waarschijnlijk anders gekleurd (nog niet in detail gelezen)... waarom niet F100?

: Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Ahmed » 06/01/22, 18:36

Het is niet nodig om olie- of gasboilers te verbieden: het enige wat u hoeft te doen is ervoor te zorgen dat de slijtagedelen onvindbaar of te duur zijn om deze apparaten te veroordelen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par sicetaitsimple » 06/01/22, 18:43

Ahmed schreef:Het is niet nodig om olie- of gasboilers te verbieden: het enige wat u hoeft te doen is ervoor te zorgen dat de slijtagedelen onvindbaar of te duur zijn om deze apparaten te veroordelen.


Het gaat niet om gas, werd hierboven gezegd, ook al is de titel niet gewijzigd, maar om kolen en stookolie.

Edit: ik schreef er ook hierboven:Het is voor stookolie dat het "verboden" wordt. Naar mijn mening zal er voor een paar jaar een niche ontstaan ​​in de uitbreiding van olieketels.Het is gewoon een kwestie van tijd, het maakt niet uit of olieketels over 10, 15 of 20 jaar verdwijnen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 06/01/22, 18:47

sicetaitsimple schreef:
Ahmed schreef:Het is niet nodig om olie- of gasboilers te verbieden: het enige wat u hoeft te doen is ervoor te zorgen dat de slijtagedelen onvindbaar of te duur zijn om deze apparaten te veroordelen.


Het gaat niet om gas, werd hierboven gezegd, ook al is de titel niet gewijzigd, maar om kolen en stookolie.


Als ik niet veranderd ben, is dat omdat klopt (totdat het tegendeel bewezen is?) en dat het om nieuwe woningen gaat...

De olieketel is een beetje hetzelfde: het gaat om het nieuwe maar niet om de behuizing maar om het apparaat!

Nieuwe stookolieketels mogen niet worden geïnstalleerd, maar niet gebruikt of onderhouden (nog steeds tevreden...)

Binnenkort verwarming op gas verbiedt nieuwbouw

De nieuwe milieuregels zullen resulteren in gas uit nieuwe woningen in Frankrijk vanaf volgend jaar uitsluiten, en collectieve woningen vanaf 2024. Een revolutie die de horizon van gasleveranciers verduistert.

(...)


Gas is helaas (omdat het nog steeds het minst erge van de fossielen is) betrokken, maar alleen op nieuwe huizen... dus je kunt je stookolieketel aan het einde van zijn levensduur nog steeds vervangen door een gasketel!

Ik zie echt niet hoe zonder gas of olie hoe nieuwe gebouwen na 2024 verwarmd zullen worden: kernenergie die nu al op het spel staat? Hout, in al zijn vormen, blijft anekdotisch in de stad...

Tenzij je passief of BBC voor iedereen doet...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Ahmed » 06/01/22, 18:52

Het begint natuurlijk met het verbod op nieuwe woningen, maar we moeten onszelf niet voor de gek houden: de volgende stap zal zijn om de huidige gasgebruikers te "irriteren" (in naam van de nationale energie-onafhankelijkheid verzekerd door Niger's uranium).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 06/01/22, 18:56

Welnu, Macron hoeft de gasconsumenten niet boos te maken, gezien de prijzen die zijn geëxplodeerd...

Ik las een stijging van 800% in België...in een paar maanden tijd :schok: :schok: :schok:

Mensen zullen letterlijk huilen en in hun broek poepen als ze hun geregulariseerde gasrekening krijgen!

Jammer dat de tranen niet te veel opwarmen... aan de andere kant, de stront houdt je warm! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 367-gasten