Verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 14:51

ENERC schreef:Voorlopig ben ik het helemaal niet met je eens. Je hebt een sterk signaal nodig. Zolang er een alternatief is, worden de isolatiewerkzaamheden niet uitgevoerd.


We praten er in 2022 nog eens over... om te zien of het echt effectief is... Ik heb wat twijfels...

Maar een van de gevolgen zal zijn: wat?

Dat oude olieketels 50 jaar zullen blijven draaien... zonder enig onderhoud, omdat het verbod alle professionele installateurs van olieketels zal doden.

ENERC schreef:De prioriteit is ISOLEREN.


Ja maar op het bestaande denk ik dat meer dan 60% van de muren niet kan!

Kijk naar Parijs, veel buurten zijn geclassificeerd...

ENERC schreef:Er is nog steeds een technische beperking, namelijk dat hoge temperatuur lucht/water-warmtepompen slechte prestaties leveren en dat het niet eenvoudig is om vloerverwarming op bestaande warmtepompen aan te brengen. Ik weet niet goed hoe we de lage temperatuur lucht/water warmtepomp gaan integreren in de bestaande.


En dat is niet alleen: waar moeten de buitenunits op geklasseerde gevels worden geplaatst?

In sommige steden kun je niet eens je was ophangen... Zet dus warmtepompunits op de gevel geclassificeerd als een copro... we kunnen dromen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 14:54

Macro schreef:Olieketels....Tweedehands op leboncon is het...Tussen 60 en 500€.....


Ja, maar over twintig jaar? Het is op deze schaal dat we moeten denken...

Bovendien, als het verboden is, wie vertelt u dan dat zij de levering niet zullen verbieden? Via een soort certificering gevraagd door de stookolieleveranciers?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 14:58

Ik ben niet op zoek naar jou Christophe....Ik ben niet op zoek naar iemand anders...Ik wil alleen maar zeggen....Ik bied stadsbewoners gratis verwarming....Met koelwater uit een kerncentrale geïnstalleerd in het midden van hun prachtige agglomeratie : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Terwijl we op het platteland zijn, zullen we ons lekker verwarmen met onze lokale houtsneden... terwijl we de CO² regenereren die nodig is voor de groei van de bomen van de toekomstige generatie... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 15:01

Christophe schreef:
Macro schreef:Olieketels....Tweedehands op leboncon is het...Tussen 60 en 500€.....


Ja, maar over twintig jaar? Het is op deze schaal dat we moeten denken...



Mijn chappée....Werd geïnstalleerd in 1973....Hij is nog steeds in gebruik....47 jaar...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par sicetaitsimple » 27/11/20, 15:07

Christophe schreef:ps: Ik raakte een beetje in paniek want het vervangen van de gasketel kan natuurlijk nog maar tot wanneer? Het artikel van de echo's is niet volledig vrij toegankelijk...

Ja, uiteraard is het mogelijk om gas in de bestaande situatie te gebruiken. Het is voor stookolie dat het "verboden" wordt. Naar mijn mening zal er binnen een paar jaar een niche ontstaan ​​in de uitbreiding van olieketels.
Het is slechts een kwestie van tijd, het maakt niet uit of olieketels binnen 10, 15 of 20 jaar verdwijnen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 15:10

Macro schreef:Mijn chappée....Werd geïnstalleerd in 1973....Hij is nog steeds in gebruik....47 jaar...


Normaal word je door de bodem van je baan bevrijd!! :D

Ben je er nog niet aan ontsnapt? : Mrgreen:

Grappig: wanneer zal de anti-vervuiling CT van de ketels???
Wij beschikken al meer dan 20 jaar over een autovervuilingscontrole!

Oeps, ik had mijn doos moeten sluiten!! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 15:11

Macro schreef:Ik ben niet op zoek naar jou Christophe....Ik ben niet op zoek naar iemand anders...Ik wil alleen maar zeggen....Ik bied stadsbewoners gratis verwarming....Met koelwater uit een kerncentrale geïnstalleerd in het midden van hun prachtige agglomeratie : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Terwijl we op het platteland zijn, zullen we ons lekker verwarmen met onze lokale houtsneden... terwijl we de CO² regenereren die nodig is voor de groei van de bomen van de toekomstige generatie... : Mrgreen:


Oké, je hebt het hier over: nucleaire-fossiele-energieën / nucleaire-warmtekrachtkoppeling-t4695.html ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 15:37

Christophe schreef:
Macro schreef:Mijn chappée....Werd geïnstalleerd in 1973....Hij is nog steeds in gebruik....47 jaar...


Normaal word je door de bodem van je baan bevrijd!! :D

Ben je er nog niet aan ontsnapt? : Mrgreen:

Grappig: wanneer zal de anti-vervuiling CT van de ketels???
Wij beschikken al meer dan 20 jaar over een autovervuilingscontrole!

Oeps, ik had mijn doos moeten sluiten!! : Cheesy: : Cheesy:


Ik heb 5 jaar lang alleen maar met olie gestookt.... En stel je eens voor... dat zelfs als ik in de olie-industrie werk... ik mijn boiler of mijn auto niet gratis tank... anders. .. Het is lang geleden dat ik geïnteresseerd was in econologie, oliomomobiel en elektrische voertuigen.fr.... Dat ik een verdomde Audi R8 zou hebben, en per helikopter zou reizen.. ..

En ter informatie....Wettelijk moet een oliegestookte ketel elk jaar onderhouden worden..En bij het onderhoud is er een anti-vervuilingscontrole....


Ik herinner je eraan...dat ik mijn elektrische Czéro elke ochtend parkeer op de parkeerplaats van mijn werk...en dat ik mijn uiterste best doe om daarheen te gaan om er zeker van te zijn dat ik 's avonds terugkom : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Houd mezelf warm in mijn huis, geregeld op 19° overdag en 16° 's nachts om mijn verbruik (en dus de prospectie, inzameling, transport, bereiding, enz.) van gerecycleerde plantaardige olie te beperken
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 15:57

Ze heeft dus geen 47 jaar goede en trouwe dienst als ze al jaren in winterslaap zit!!

Macro schreef:En ter informatie....Wettelijk moet een oliegestookte ketel elk jaar onderhouden worden..En bij het onderhoud is er een anti-vervuilingscontrole....


Wettelijk zonder autoriteitscontrole...zonder certificering van controle...enz enz...hum hum...

Ik onderhoud het zelf, is het verboden? Ze loopt 30 dagen per jaar...hoogstens enkele tientallen uren onafgebroken..en rookt veel minder sinds ik het zelf heb ingesteld... : Cheesy:

Ik heb hem een ​​paar dagen geleden opnieuw opgestart: geen rook, zelfs condensatie en zelfs bij het opstarten na 10 maanden stilstand was ik verrast... :schok:

ps: ik ken de tankbodems goed, het was een grapje!! Je hebt meer humor als we onder de gordel praten... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 16:13

Christophe schreef:ps: ik ken de tankbodems goed, het was een grapje!! Je hebt meer humor als we onder de gordel praten... : Mrgreen:


Het is geen humoristisch verhaal. Het is gewoon dat ik bij de geringste verdenking van diefstal of verduistering met de douane op mijn rug zit. Ik heb het geluk dat ik 'solvabel ben voor meer dan € 300.' in waarde van mijn onroerend goed... Ik zou er geen last van hebben om 000 uur per week te werken zodat dit allemaal naar de staat gaat...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten