Verbeterde radiator centrale verwarming

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/12/10, 14:00

Ik hou van blazers!!
Vooral als je in een erg koud huis (6°C) komt, krijg je het veel sneller warm dan de muren!!!
De muren duren meer dan een dag, of zelfs het weekend van het bijgebouw!!!!!!!!!
Met het inbrengen en verdelen van de geblazen lucht gaat het snel!!
De lucht in het plafond wordt gecirculeerd als de inlaatopeningen deze laten circuleren met een luchtstroom die sterk genoeg is om het plafond te bereiken.
Of een elektrische ventilator.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/12/10, 15:32

Mijn ketel is een formeel gas 2560c van Brico Dépot en het is een stuk onzin. 3 slechte ervaringen sinds het begin van het jaar. 2 hs-regelsondes en de SWW-tank 10 dagen geleden. Jammer, want ik vind het leuk hoe het werkt. Eenvoudig en efficiënt.
De brander moduleert zoals veel moderne ketels en niet alles of niets.
Wat de luchtcirculatie betreft, bevestig ik dat deze effectief is, omdat mijn schoorsteen op 3m70 van de ventilator al sinds 13 uur aan het verwarmen is. De ketel staat sinds 13 uur uit en om 26 uur blaast de ventilator lucht van 15*C naar de vloer. De radiateur-DT staat op 15.
Ventilatie uit, de thermometer onder de vloerradiator geeft 17,2*C aan.
Dus ik krijg 3,5*C in mijn voeten.
Coole : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/12/10, 16:02

Ah, ik dacht dat je olie gebruikte toen je sprak over "brander"...(niet zoeken, ik begrijp het)

Modulerende oliebranders zijn veel zeldzamer. Vandaar mijn vraag.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/12/10, 18:15

het is onzin. 3 slechte ervaringen sinds het begin van het jaar. 2 hs-regelsondes en de SWW-tank 10 dagen geleden.

waarschijnlijk zal het, na het vervangen van de low-end aanvullende apparatuur, lange tijd werken zoals de mijne, ultraeenvoudig gedurende 24 jaar!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 07/01/11, 18:40

Hallo, van welk merk is je ventilator? Ik kan geen equivalent vinden.

Maakt het niet teveel lawaai? Ik heb een ventilator in mijn inzetstuk, deze maakt behoorlijk veel lawaai.


Merci.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 03/02/11, 14:07

Grappig, ik maakte dezelfde opmerking over het geluid...
aan de andere kant een goede rij platte computerventilatoren
onder de radiateur die naar beneden waait... het moet niet erg zijn...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/02/11, 14:33

Een ventilator maakt minder geluid als de ophanging of bevestiging ervan flexibel en dempend is, zodat er geen trillingen worden overgebracht op de bekisting, die als een klankkast, zoals een luidspreker, fungeert.
Het verschil kan enorm zijn.

Vervolgens kunt u met een variator de rotatiesnelheid verlagen en het geluid aanzienlijk verminderen. We kunnen een spanningsregeling op de ventilator plaatsen, afhankelijk van de temperatuur van de te circuleren lucht (met een goedkope T-sensor zoals ik die heb door de stroom aan te passen aan het verwarmingsvermogen), zodat het geluid aanvankelijk niet maximaal is bij maximale verbranding en wordt op de lange termijn laag bij een gemiddelde verbrandingssnelheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/01/14, 12:51

Hallo.
Ik breng dit oude onderwerp ter sprake omdat ik zojuist een blijvende en vooral veel efficiëntere verbetering heb aangebracht aan mijn geventileerde radiator. Na de vervanging van de oude R22-airconditioning in mijn Tata heb ik de binnenunit van het "cassette"-type behouden om deze in de plaats van de radiator in mijn woonkamer te plaatsen.
Sinds de goedkope aanpassing van mijn oude radiator met een 2-ball torenventilator had ik het idee om dit te doen.

Hier is de baby, normaal gesproken is deze aan het plafond bevestigd
Beeld

Hij is voorzien van een dubbele turbineventilator met 1 motor met drie wikkelingen en 3 snelheden.
Beeld

Ik heb veel gelachen toen ik las wat hier staat "microcomputerbesturing"
Beeld

Jammer dat hij geroosterd is (hij dateert uit 1987 en is in 2010 geroosterd, toch wel een beetje)
Beeld

Uiteindelijk heb ik alles binnenin verwijderd om alleen de batterij en de ventilator met 3 snelheden te behouden.
De elektronische kaart, het display, de extra elektrische weerstand, het elektrische klemmenblok en de verschillende veiligheidsklixons.
Ik heb ook het capillaire expansieventiel en de terugslagklep verwijderd en in plaats daarvan een standaard radiatorklep gesoldeerd.
Aan de onderkant van de accu heb ik ook een standaard radiatorregelklep gesoldeerd. De zijkanten heb ik passend gemaakt bij mijn oude radiator.
Beeld

In eerste instantie zocht ik hoe ik het schakelen van de ventilatiesnelheid afhankelijk van de temperatuur automatisch kon regelen en uiteindelijk heb ik een draaiknop met 3 standen geïnstalleerd.
Ik heb een recuperatiekoelkamerthermostaat toegevoegd die wordt gebruikt om de ventilatie in te schakelen afhankelijk van de batterijtemperatuur.

Beeld

Een flinke likje verf op de carrosserie en voila!
Beeld

Christophe spreekt hier over de kwestie van comfort en zuinigheid.
Ik denk dat ik in dit andere bericht cijfers zal moeten geven

https://www.econologie.com/forums/brassage-d ... 10329.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 05/01/14, 13:36

Christophe schreef:Het is zeker dat u bij geforceerde convectie de uitwisseling verbetert en daarmee het vermogen van de radiator!

Maar voor thermisch comfort zou het tegenovergestelde beter zijn, toch? Dat wil zeggen, blazen van of van boven, hete lucht op vloerniveau.

Afhankelijk van de ventilator die u gebruikt, kunt u de 2 modi mogelijk vrij eenvoudig testen.

Het probleem is de afdichting ter hoogte van de "uiteinden" van de radiator, niet?

ps: wat is de simulator die je gebruikt? : Idee:

hi Christophe
Synergie!
Profiteer van de geforceerde ventilatie van de radiator naar beneden,
om warmere (en onnodige) lucht uit het plafond te zuigen.
te eenvoudig!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/01/14, 14:05

welkom
Dankzij een aantal kleine softwareprogramma's en wat restjes van mijn studie heb ik het vermogen van mijn fancoil bepaald en rekenkundig vergeleken met mijn andere radiator in de woonkamer. De radiator is 120 cm x 60 cm van staal en wordt verkocht voor 2300 W. Hij ontwikkelt 1600 W met een keteluitlaat op 56,7 ° C. Onder dezelfde omstandigheden leverde mijn 80X60cm venilo-coil 3200w.
De parameter die het verschil maakt in de berekening is het temperatuurverschil tussen de inlaat en uitlaat van de radiator van 14°C, vergeleken met 27°C op de ventilatorconvector. Het debiet bedraagt ​​in beide gevallen 0,1 m3/h. Het verlies bedraagt ​​2°C ​​tussen de keteluitlaat en de radiatoren.
Ik ga een kleine ventilator onder de radiateur plaatsen om de verandering waar te nemen en te berekenen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten