Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16173
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 18/08/15, 09:43

Hallo Maloche, wordt het warm? :D
0 x
Beeld
stapelwolk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/07/15, 19:20




par stapelwolk » 18/08/15, 20:37

hallo kapitein maloche, bedankt voor je antwoord!

2/3 seizoenen met een niet-vuurvaste staalplaat Ik had niet gedacht dat het zo lang zou meegaan. Ik ga eerst zelf een proefmodel maken in lambdastaal om te kijken hoe het eruit ziet met mijn ketel en de instellingen te verfijnen. Ik zal dan overschakelen naar een 409 roestvrijstalen buis in 15/10e voor het uiteindelijke model als het doorslaggevend is.

http://lamtechno.com/tube-inox/177-tube ... e-110.html

snel beginnen hoop ik, voor de volgende winter!

Ik weet niet of het toeval is, maar de nieuwste modulerende brander van De Dietrich (bedrijf SPM) heeft een familiegelijkenis met jouw creatie, vind je niet?

http://spm-innovation.com/spmmodulant1.html

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 14/09/15, 00:53

Botweg!

Ze omschrijven de buis als de recyclingbuis! 8)

Kun je je voorstellen dat de ballon geïntegreerd in mijn oude ketel net is gevallen, en dat ik een De Dietrich Condensatieketel met modulerende brander heb besteld (geen blauwe vlam beschikbaar binnen redelijke tijd) Ik heb gekozen voor deze ketel die 105% geeft op PCI met lage Nox-brander, wacht even! :D
Ze hebben al mijn indicaties op de letter toegepast (Diameter, oliedruk tot 20 bar, lengte van de buis etc..

MIJN OLIEKETEL 18 tot 30 KW

Beeld

Er is precies deze SPM-brander op gemonteerd met het recirculatiesysteem dat bijna lijkt op mijn project, blij dat het ergens voor is gebruikt

Weet je wanneer ze het hebben uitgebracht? Blijkbaar is het bedrijf SPM opgericht in 2009, ik heb mijn resultaten in 2008 gepubliceerd met INPI-bescherming 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
stapelwolk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/07/15, 19:20




par stapelwolk » 14/09/15, 21:00

SPM presenteerde het op de interclima show in februari 2012!

105% rendement moeilijk te geloven: het is meer een commerciële truc dan realiteit.

Tenzij ze de calorieën uit de omgevingslucht in de dampen halen, zie ik niet in hoe ze dat doen?

heb je een verklaring?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/09/15, 21:56

Met de condensatie van waterdamp in de dampen natuurlijk! :P
Het is een condensatieketel, maar deze prestatie op PCI is alleen effectief bij lage temperaturen, rond de 45°C

2012 zeg je, goed, CQFD 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
stapelwolk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/07/15, 19:20




par stapelwolk » 16/09/15, 15:05

Ja, ik had aan condensatie gedacht, maar de calorieën die door de wisselaar worden teruggewonnen, maken deel uit van de verliezen van de brander die tijdens de productiefase de waterdamp in de omgevingslucht opwarmde.

ze weer opnemen in de opbrengstberekening is mijns inziens commercieel gegoochel.

volgens de formule van Siegert. om 100% efficiëntie te hebben, moet de rooktemperatuur bij het mondstuk gelijk zijn aan de omgevingstemperatuur!

dat gezegd hebbende, het doet niets af aan de prestaties van je toekomstige "beest", niet ver van 100%, dat is zeker!

Wat betreft de SPM-brander, De Dietrich, het moederbedrijf, verkocht voor Duitsland in de jaren 2000 de M 100-N die er qua vlambuis en vlamhouder op lijkt en een IR-vlamdetector heeft:

piecesxpress.com/nomenclatuur-1645-0-parts-detachees-burner-de-dietrich-m-100-n.htm

Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken als je nieuwe cv-ketel in gebruik is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/09/15, 23:03

dat is het, het draait al een week :D :D

Oh nee niet echt, de exploded view die je als voorbeeld geeft laat alleen een traditionele branderbuis zien.

Op mijn nieuwe brander is de vlam zeker niet blauw, maar de recyclebuis is rood zoals mijn originele versie

Het is interessant om op te merken dat de branderinstellingen nu digitaal zijn, voor lucht- en oliedruk bij het mondstuk
Ik begrijp niet waarom er geen lambdasonde is zoals op pelletbranders :frons:

Het rookkanaal is gemaakt van PVC en de temperatuur van de dampen lijkt niet hoger te zijn dan 70°C
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
stapelwolk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/07/15, 19:20




par stapelwolk » 17/09/15, 11:44

hier is de vlambuis van de M 100-N (als het deze keer werkt!) het lijkt erop dat er inderdaad een inductiebuis aan het uiteinde is toegevoegd met zijgaten, lengte 250 mm voor de fkn tegen 150 voor de normale fks!

http://www.piecesxpress.com/article-278 ... etrich.htm

70° max op vol vermogen en 80° ketel (voor SWW-productie veronderstel ik) dat is nog steeds 97% efficiëntie, geweldige prestaties!

het ontbreken van een lambdasonde zou te wijten kunnen zijn aan de zwavel in de stookolie die met de condensatie zwavelzuur vormt en vernietigt!

weet u welk type cel op uw brander, traditionele of IR-sonde is gemonteerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/09/15, 22:58

Ik heb nog niet de tijd genomen om te kijken. :?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
gyro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/11/13, 11:20

Re: Oil Burner-NOx Reduction en CO-Flame Enhancement Blue




par gyro » 08/01/18, 18:18

Hallo allemaal, ik koppel zorgvuldig uw tests aan de brander met blauwe vlam, is het mogelijk om hetzelfde te doen met een oliebrander, type brandstofbrander? Dankjewel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 346-gasten