Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 21/01/15, 22:26

Hallo,

nieuws, toen was de buis te warm, het smolt en het kwam in de richting en de plaats waar de vlam van de brander moest tikken, het is behoorlijk indrukwekkend, ik heb een foto gemaakt ...

Dus ik heb vervangen door een kortere buis die niet helemaal op dezelfde manier rood wordt, maar de vlam is nog steeds walgelijk ... geen ogief ... Ik kom later terug ...


Anders is de verbinding tussen de brander en de steun in orde
Deurafdichting ok

pomp afdichting ok

Evenwicht, ondanks verschillende verschillende afstemtests kan ik niet eens eerder getuned worden, ik heb 10 niet geleid om vanmorgen voorbij te gaan dus ik deed het beste, neem op, ik heb een kleine winst op de CO door rapporteren bij de oorsprong, maar dankzij een toevoeging van lucht die de prestaties doet storten ...

Kortom, ik vraag me echt af of mijn jet niet betrokken is ??

Z'en denk wat, want er is geen kachel, ik denk dat ik terug moet gaan naar 0.45 Gph in plaats van de huidige 0.4 ...

Daarnaast gebruik je volle sprays, ik probeerde de holle ...

Kortom, ik was aan het tasten om een ​​0.45 gph 60 ° S thuis te bestellen, of ik blijf op de spuitholte, maar in 0.45 ...

Ik geef de voorkeur om terug te gaan naar de specificaties van de fabrikant, het zal eenvoudiger zijn, ik kan twijfels wegnemen en daarom in de juiste richting gaan ...

Als ik met deze straal nog steeds geen ogieve vlam heb, zal ik de pomp vermoeden, als de vlam walgelijk is, is hij al slecht verjaard :) ...

Kortom, na het volgende nummer ...

ik verlies niets meer ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/01/15, 14:25

Hallo hack,

als je niet de hele haakvlam drukt, heb je niets! heb je geprobeerd en hoe ver?

Normaal gesproken als je het tot het uiterste drijft, gaat het uit = de vlam gaat uit, omdat er te veel druk is, druk die hier wordt gezocht voor de blauwe vlam. in deze fase van de tegenvaller is het simpel: ga gewoon terug. idem als de vlamdetector de brander bevestigt omdat hij geen blauw kan zien (alleen geel)

het is uiteraard noodzakelijk om de injectiedruk van de brandstof te verhogen, ook als u een spuitmond + klein hebt gekozen.

de aanpassing van de lucht is aan het einde volgens de CO

veel geluk, zo niet film hoe gaat het met je? Ik herinner me in het begin dat ik het niet kon doen.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 22/01/15, 22:04

Hallo Jonul,


als je niet de hele haakvlam drukt, heb je niets! heb je geprobeerd en hoe ver?


Ik probeerde beide uitersten, volledig uit en terug naar de bodem, de vlam wordt ondoorzichtig in de buitenwaartse positie en doorschijnend in de volledig ingetrokken positie.

het is uiteraard noodzakelijk om de injectiedruk van de brandstof te verhogen, ook als u een spuitmond + klein hebt gekozen.


de druk kan niet meer zijn dan het maximum dat ik hem heb gegeven ...

Beoordeling: op dit moment maakt de pomp geluid en is het filter bijna helemaal leeg, dus het snijdt, en het begint opnieuw ....

Ik startte de pomp zoals aangegeven in de onderhoudshandleiding ... door de vacuaterschroef, ik ben vandaag snel gecontroleerd ... Ik zal de documentatie opnieuw maken maar ik ben er zeker van dat ik deze heb opgevolgd de instructies ...

Dus sinds ik een jet kleiner dan de aanbevolen heb geplaatst, maakt het een geluid en een vlam niet mooi, het record is op dit moment een eenvoudige slag voor mij, geen warmte ik denk dat ik mijn tijd aan het verspillen ben met deze jet of 0.4 ....

Ik koop morgen een van 0.45 ... we zullen zien, of het hetzelfde probleem is met 0.45 is dat ik in de luchtpomp kan worden gestopt ...

Al als ik toevallig een vlam heb die op een vlam lijkt, zal dat een stap voorwaarts zijn :) ....

meer en dank u, ik probeer zoals u zegt jonul, zodra ik een andere spuitmond heb ....;)
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 03/02/15, 22:19

Ik laat niet los ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


Ik heb zojuist het domme raadsel opgelost, dat vorig jaar de verwarmingsingenieur reed omdat hij niet begreep waarom de ketel werd gesneden en vanaf een bepaalde tijd van het jaar permanent werd hervat, zoals bij toeval. winter : Mrgreen: ... en zo is het sinds de installatie lijkt het :schok: , meer dan 19 jaar .... het delirium dat je zult zien .... en er zijn twee of drie verschillende "loodgieter_ verwarming" die zijn geslaagd (of ze zuigen of ze namen haar echt voor een duif). ..


Dus veranderde ik de straalpijp, ik bad 0.5gph S 80 ° c voor betere ontstekingskoeling, de 0.45 gph wacht later, ik had iets nodig want zelfs in Bretagne sneeuwt het soms en dit is de zaak ...

Kortom, het is niet de straal van 0.40 gphqui veroorzaakt het zuiggeluid van de pomp ...

de verbindingsliter schoonmaken, de filters schoonmaken ... alles is schoon ... :?

Dus ik ga de lijn op naar de tank, ik kijk naar de verbinding, de dompelbuis is een zacht ovaal ding, het is perfect het soort ding dat moet crashen onder een depressie ...
: Mrgreen:


Ik kijk naar het niveau in de tank, net onder het niveau van de brander, dus het moet hard genoeg getrokken hebben om de pijp te pletten, en wanneer het niveau hoger is dan pb, wordt waarschijnlijk de viscositeit toegevoegd die toeneemt met de kou.

Kortom, ik koppel de lira-out filter los en ik duik in een blikje schone stookolie ....

Ontsteking, bingo ... meer breek meer vreemd geluid alleen de ontploffing van de vlam die niet uit gaat, het is warm in het huis vanavond, dus ik zal in staat zijn om het probleem van de dompelbuis te corrigeren .... en dan terug naar de blauwe vlam ... eindelijk a priori deze die ik zou moeten hebben : Mrgreen: ...


Moraliteit Een slecht gekozen uiteinde van de buis kan ernstige schade aanrichten, zowel financieel als qua vervuiling ....

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/02/15, 22:55

Ja, het is een evenementketen

sinds XNUMZonder het zeggen? Nou, het moet goed zijn op de dag dat je het probleem ontmantelt :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 03/02/15, 23:40

Ze is nogal blij dat het hem niets kost, en blij dat het warm is ... Toch vertelt ze me dat deze ketel altijd al geknikt is sinds het begin, dus 19 jaar sinds het begin;) .... ik Ik ben het kruis. Ik ben zo : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: zelfs als het een overdreven chouilla is ,;) ..... maar wie weet ...
In ieder geval is het meerdere winter geweest dat ze snedes van verwarming heeft, ik denk dat we kunnen zeggen dat het bijna zeker klaar is (na reparatie natuurlijk) ... en de nikkelen vlam zal er zijn als de kers op de taart ..... maar in alles zoals je zegt maakt het dubiendanstoncorps als je het warm hebt;) ....
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/02/15, 11:22

goed gedaan!
je zult zien met de blauwe vlam, maakt minder lawaai als goed; =)
@+
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/15, 17:06

slet,

probleem opgelost gisteren, het constante niveau filter blijft constant, het geluid van de afgezogen onderdelen is verdwenen, de brander is op zijn hoogst afgesteld, volgens de aanbevelingen van de versterker, en het einde van de afstelling aan de verbrandingstester ...

Co gefixeerd op 17 ppm is 0.017% en 87.7% opbrengst, 0.5 gph 80 ° c straal door wat het is winter en ik heb geen idee van het type stookolie, het is niet gemarkeerd op de factuur ... kort

Ik sluit dit ook aan ...
met deze inductiekoker heb ik alle verbindingen veranderd: deur, deur onderaan, vlamzicht enz ...


:schok: een blikvanger, het is geen simpel stuk metaal, het is waar dat het een mooi lek is, ik heb een platte vlecht gelijmd, een kleine klemmoer en de beurt zal worden gespeeld ...

Dus verander ik de expansietank, die tekenen van zwakte en twee kraan geeft die wegrennen vanwege te veel druk, en ik ga weer aan het werk ...

: Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
stapelwolk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/07/15, 19:20




par stapelwolk » 30/07/15, 21:49

Hallo !

Ik kwam nieuw op je forum, wat ik heel interessant en heel compleet vind.

Ik heb een 1104 dietrich 1999 GTM met lage temperatuur en een M 1 S-brander die ik net heb laten vallen op 24 kw. Ik hoop dit najaar naar het "blauwe vlam" -huis te gaan, want nu leer ik alleen van je.

Zou u feedback hebben over uw ervaring vanuit het oogpunt van vervuiling door de ketel, verbruik, inductiekoker op tijd houden, stabiele instellingen?

Welk materiaal en welke dikte moet je gebruiken voor de recyclingbuis?
Voor Co-meting dacht ik aan het gebruik van een Brigon Co-reagenspomp (10 met 3000 ppm).

Ik zou ook graag uw mening willen weten over de conceptregulator:
Ik installeerde een roestvrijstalen "Tigex 25" van "SPX" op de zuiveringstoets van mijn schoorsteen, ingesteld op 12 Pa en het verschil was meteen duidelijk:

- betere hoofddruk (van 1.2 mbar tot 2.5 mbar),
- eenvoudigere, nauwkeurigere instellingen, stabielere vlammen en eenvoudige start,
- rooktemperatuur verlaagd van 20 ° naar het mondstuk,
- + 1% opbrengst,
- betere tolerantie voor overmatige lucht, grotere weerstand tegen vlamvertraging,
- veel minder condensatie in de schoorsteen en in de open haard.

Ik denk dat het de werking van oliebranders verbetert door de temperatuur van de dampen te verlagen en de weigering te beperken door te tekenen, denk je dat het compatibel is met de montage van Capt_Maloche?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/08/15, 23:08

helemaal :D

Recycling is niet in het huis,
Voor de vervaardiging van de buis, hoe groter de dikte, hoe meer deze duurzaam zal zijn, de mijne houden 2 of 3 jaar vast in 8 / 10ème mm

nadat ze een beetje zijn afgebroken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten