Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 20/04/08, 20:57

Dit type brander ken ik al iets meer dan twintig jaar bij Buderus, aanvankelijk met een vrij logisch maar zeer kwetsbaar keramisch mondstuk. Sindsdien hebben ze er een vuurvaste roestvrijstalen buis in geplaatst die beter bestand is tegen schokken.

In feite heeft het maar één klein defect: het is iets duurder dan de rest van de markt. Ik moest er hoogstens twee verkopen.

Maar geweldig spul!!

de huidige koppeling

http://www.buderus.fr/index1.php?actus.php?num_act=27

Maar de ingenieurs van Man hadden meer dan drie uur nodig om het te ontwikkelen.: Cheesy:: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/04/08, 21:31

momotopo schreef:Maar de ingenieurs van Man hadden meer dan drie uur nodig om het te ontwikkelen.: Cheesy:: Cheesy:


dat is goed, mijn ketel is van hetzelfde merk

Nou, zie je, ik stel een oplossing van € 8 voor, waarvoor 10 minuten ontwikkeling en een stuk plaatwerk nodig zijn :D geen vuurvast staal nodig
Dernière édition par Capt_Maloche de 20 / 04 / 08, 23: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 20/04/08, 23:16

Ik ken heel goed het gedrag van staal in de ketelindustrie. De keuze om een ​​vuurvast roestvrij staal te plaatsen, is waarschijnlijk niet toevallig.

Of ze weten niets, deze Duitsers zullen het weten !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/04/08, 23:53

dat ik betwijfel, de fabrikanten plaatsen niet voor niets materiaal

maar op het diagram van Budérus blijft de inductiebuis dezelfde diameter, wat een zeer hete vlam aan het begin van de buis impliceert, zoals bij mijn eerste montage

Bij de tweede montage is de doorsnede van de buis dubbel en bedraagt ​​de vlamtemperatuur slechts 2°C, de buis is minder dan 900°C, er is geen vuurvast materiaal nodig
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/04/08, 10:00

Ten tweede, nu :D , Ik zal de extra injectie van waternevel overwegen

reflectie:
het verlagen van de temperatuur van de vlam naar 900°C met het blauwe vlamsysteem is niet bevorderlijk voor de reactie van water, maar ik zou het proberen, gewoon handmatig met een handsproeier in de haard van de ketel :D tenslotte eenvoudig, aangezien het recyclen van gas mij zal helpen

filmpje komt nog...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 28/04/08, 22:09

Als je geïnteresseerd bent, kan ik wat foto's maken van een blauwe vlambrander die ik in de trainingsruimte heb. Dit kan je misschien wat aanvullende ideeën opleveren.

Maar ik erken dat uw analyse niet verstoken is van gezond verstand; door simpelweg de buis op rood te zetten, kunt u de vlam pyrolyseren, wat alleen maar gunstig kan zijn voor de verbranding van brandstof.

Ik zou moeten kijken, maar ik moet een cd op deze brander hebben. Als dat zo is, kan ik voor u een kopie maken en deze naar u opsturen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/04/08, 22:24

Graag !

en ik vind je avatar geweldig : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 28/04/08, 22:47

en opnieuw is het mijn mooiste profiel :schok:
0 x
Manix07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 26/02/08, 17:47
Plaats: Aubenas Ardèche




par Manix07 » 30/04/08, 11:19

momo
Ik ging naar de BUDERUS-site, het is erg technisch. Ik begrijp de positie van de elektrode niet. Als u foto's heeft, zijn deze welkom.
0 x
Op 18-jaren kende ik geld, liefde, rozen en nu de jaren voorbij zijn, weet ik dat je het nooit weet. Jean GABIN
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/05/08, 23:38

Maak je geen zorgen over de positie van de elektroden, deze hangt alleen af ​​van de vlamhouder

de aldus "geblazen" elektrode maakt een cirkelboog om de oliedruppeltjes binnen zijn bereik te ontsteken


Nieuws van mijn aangepaste blauwe vlambrander:


Vlekkeloos! De "recycler"-buis is niet bewogen in tegenstelling tot de eerste versie, wat mechanisch de verlaagde T° van de vlam bevestigt

Er zit een lichte afzetting van zeer fijn roet in de haard (nog steeds beter dan voorheen)
blijkbaar moeilijk om een ​​perfecte verbranding te krijgen met stookolie

Wat een walgelijke brandstof!

Pas eind deze maand krijg ik de NOx, Co2, O2 meetapparatuur
geduld :D

PS: eh Taramop ! Ik wacht nog steeds op je thermokoppel :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 446 gasten