Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 10:28

u niet het risico loopt de brander te forceren?
die van mij is uit 1972...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/04/08, 10:54

Kracht? nee, en de leeftijd van de brander doet er niet toe, het is 40 jaar geleden dat de technologie niet is geëvolueerd.

de brandstofpompen hebben een inlaat en een uitlaat voor de ongebruikte brandstof die terugkeert naar de tank, deze uitlaten kunnen niet afgekeurd worden bij oude installaties zonder brandstofretour; het is gewoon de afstelling van een veer die de druk bij de pompuitlaat handhaaft, het is heel eenvoudig.

Brandstofpompen houden gemakkelijk 12 tot 15 bar zonder enige schade, het krachtsverschil op de aandrijfmotor is minimaal.

ik heb gewoon Taramop aan de telefoon stuurt hij me een K-thermokoppelsonde om de temperatuur in het hart van de vlam te meten, leuk!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 11:15

OK !
dus je kunt net zo goed de brandstofuitlaat op de inlaat aansluiten, dan wordt hij "opgewarmd" en brandt hij beter ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/04/08, 11:52

Mogelijk, maar het vertraagt ​​de stroming in de buizen van de ketel naar de brander enorm, met het risico dat uw buis verstopt raakt, afhankelijk van de kwaliteit van uw stookolie

Ik krijg nooit genoeg van deze foto...
Beeld

waarmee ik de volgende keuze van het mondstuk kan inventariseren dat is aangepast aan deze toepassing:

http://fr.cd.danfoss.com/PresentationFi ... urs_OD.pdf
Danfoss-spuitdoppen zijn verkrijgbaar met verschillende spuithoeken:
Nieuwe vorm Alle Danfoss type OD nozzles hebben een nieuwe behuizing en nozzle.

a: CEN-normsproeiers: 60°, 70°, 80°, 90° en 100° met vier verstuivingsindexen: I - II - III - IV.

b: Sprinklers niet gestandaardiseerd CEN (bestaand):
30°, 45°, 60° en 80° met drie soorten distributie:
S (vol), H (hol) en B (halfvol).


Mijn huidige jet is een hoek van 0,55 Gal/h 60° S(Full) die draait met 7 bar

SPUIT HOEK: Beeld
Om een ​​goede menging in de buis te krijgen, lijkt een brede spuithoek de voorkeur maar pas op dat je niet op de wanden van de buis spuit, ik zou een hoek van 60 tot 80° kiezen om een ​​korte vlam te krijgen

DRUK
Ik wil de spuitdruk verhogen en tegelijkertijd het vermogen verminderen, de onderstaande tabel vertelt me ​​​​dat een spuitdop van 0,40 tot 7 bar het equivalent is van een 0,55 tot 14 bar, dat is goed, dus het wordt een 0,40 Beeld

DISTRIBUTIE TYPE
Beeld Beeld Beeld
Een volledige "S"-verdeling lijkt mij geschikter voor onze toepassing, omdat deze gelijkmatig wordt verdeeld in de primaire luchtstroom, hoewel de "H" ervoor zorgt dat stookolie ingeklemd tussen de verse luchtstroom en de gerecycleerde gasstroom kan worden gespoten.

Mijn keuze wordt: 0,40 Gal/h 60° Z + 0.40 Gal/h 60° H

Het is duidelijk dat in de loketten van professionele apparatuur niet alles beschikbaar is, ik nam het naderende model beschikbaar, 0.50 Gal/h 60° S
Sproeiers uit de H-serie zijn niet beschikbaar...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/04/08, 20:53

VOIILAAAAA!

In feite had ik een mondstuk van 0.60 Gal/h, niet een 0.55 zoals ik dacht, nou dat verandert niet veel

Ik heb de nieuwe 0.50 nozzle gemonteerd en de ketel schoongemaakt
Ik verhoogde de luchtstroom een ​​beetje en trok de vlamhouder terug

instellingen:
Spuitdruk 10bar
Rookgastemperatuur 120°C
Temperatuur in het hart van de vlam (Ja, ik heb mijn thermokoppel geriskeerd) 900°C!! d.w.z. 50% vermindering van de vlam T°, GEEN NOX MEER!!

en het geeft dit:
Beeld
Merk op dat de tube niet eens donkerrood meer is, dus hij zal na verloop van tijd goed blijven zitten!
Beeld
900°C in het hart van de vlam net aan het einde van de buis, de T° is relatief homogeen voor de buis en neemt af naar buiten toe.
Beeld

Interessant is ook dat er onder een spuitdruk van 7 bar vonken ontstaan, een teken van slecht spuiten.

bij 10 bar is de spray zeer homogeen, geen vonken meer
bij 14 bar is het nog beter, de brandstofstraal veroorzaakt extra verbrande gassen!!
Dernière édition par Capt_Maloche de 21 / 04 / 08, 09: 18, 3 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/04/08, 21:05

In het kort:

Om een ​​traditionele brander om te vormen tot een brander met blauwe vlam

- Verminder het mondstuk met 2 maten of meer als u de efficiëntie van de ketel wilt verhogen
- Bouw de inductiebuis in plaatstaal of iets anders uit de bovenstaande sjabloon en monteer deze op de branderbuis
- Schuif de vlamhaak volledig terug
- Verhoging van de druk van de oliepomp
- Pas de luchtstroom voor een T ° overschrijdt vlam 950 ° C en minder dan 1300 ° C
Flame T ° lager dan 950 ° C: CO productie
T ° isupérieure vlam 1300 ° C: de productie van NOx

ER MOET een meettoestel CO


Bar punt :D

detail:
NOx en CO zijn gevaarlijke gassen, dodelijk voor CO
Adem geen verbrande gassen in en voer uw aanpassingen uit op een voldoende geventileerde plaats
Dernière édition par Capt_Maloche de 14 / 05 / 08, 12: 14, 3 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/04/08, 23:02

Hallo Capt_Maloche

Hebt u een manier om uw nieuwe brandstofverbruik min of meer nauwkeurig te meten, zodat u vergelijkingen tussen vóór en na de wijziging kunt maken?

Het is waar dat dit blauw mooi Captain Flame is 8) : Mrgreen:

Beeld

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/04/08, 00:13

Flytox schreef:Hebt u een manier om uw nieuwe brandstofverbruik min of meer nauwkeurig te meten, zodat u vergelijkingen tussen vóór en na de wijziging kunt maken?

Het is waar dat dit blauw mooi Captain Flame is 8) : Mrgreen:


Kapitein Vlam, mmm... :D

Voor het verbruik is het lastig, de verwarmingscyclus is gemiddeld van 4"00 naar 3"35 gegaan...
Volgens bovenstaande tabel had ik een straalpijp van 0.60 tot 7 bar, nu heb ik een straal van 0.50 tot 10 bar, wat exact overeenkomt met dezelfde brandstofstroom; Ik zou proberen een 0.40 te vinden om naar 12 bar te gaan en mijn rooktemperatuur te verlagen.

Aan de andere kant is de mengstroom in de haard verdubbeld door de recyclage van de verbrande gassen en laat meer uitwisseling op hetzelfde oppervlak toe, wat verklaart waarom mijn verwarmingscyclus korter is.

dus in feite ja, het vertegenwoordigt een brandstofverbruik van ongeveer 10% :D
naast het niet meer produceren van roetdeeltjes
en daarnaast geen NOx meer produceren!!


Het is helemaal niet slecht, en het kostte me maar een nieuwe jet voor 8€
het is de eerste keer reproduceerbaar door iemand die de bovenstaande instructies volgt, waarbij het "moeilijkste" is om de buis te maken; Ik heb het gemaakt van een schroot, een eenvoudig vel is voldoende om te worden gesneden met een slijpmachine of een schaar.

Volgende maand krijg ik de beschikking over professionele apparatuur om O2, CO, CO2, NOx, SO2 te meten

Ik neem aan dat het water van de verbranding van stookolie een rol speelt
maar hoe zit het met een aanvullende spray?
Met een vlam van 900°C weet ik niet of we nog iets kunnen kraken, hoewel volgens Taramop wie in een lab werkt, heeft al vlammen gezien in een afgesloten ruimte bij 1000°C door de aanwezigheid van water...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/04/08, 11:19

Hallo Capt_Maloche

Capt_Maloche schreef:dus in feite ja, het vertegenwoordigt een brandstofverbruik van ongeveer 10% :D
naast het niet meer produceren van roetdeeltjes
en daarnaast geen NOx meer produceren!!



Ook moet er bespaard worden op onderhoud (schoorsteenvegen) als je daadwerkelijk minder roet produceert wordt het een formaliteit. (Te controleren bij de volgende veegbeurt).

Als u tijdens de verbranding water injecteert, kan de situatie veranderen als er condens in de uitlaat komt ... wat is uw schoorsteen?

Als de verbrandingstemperatuur is gedaald, nemen de thermische schokken door het opstarten af, dit is goed voor de levensduur van de ketel. Dit zou moeten compenseren voor het vaker aansteken van de brander, aangezien uw verwarmingscyclus korter is.

Capt_Maloche schreef:Volgende maand krijg ik de beschikking over professionele apparatuur om O2, CO, CO2, NOx, SO2 te meten

Uitstekend, werk met bijbehorende objectieve maatregelen. :P
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/04/08, 19:46

Dank je wel! :D

Ik heb onlangs mijn leiding in roestvrij staal gebuisd, ik kan me wat condensatie van omstandigheden veroorloven : Cheesy:

en ik kan mijn rookgas T° zeker verlagen tot 100°C maar niet minder, daarna riskeer ik condensatie in het verwarmingslichaam zelf en bereikt mijn gietijzeren ketel daar zijn grenzen; daarvoor moet ik een mondstuk vinden van maat 0.40 Gal/h, de kleinste van het bereik is bij 10bar --> 1.46 kg/h --> ca. 17.5 KW vergeleken met 22.5 KW met mijn huidige dopmaat 0.50 bij 10bar, d.w.z. een vermogensdaling van 28%

Ter informatie, de brander van deze ketel is twee jaar geleden voorzien van een sproeier van maat 0.75 die richting 8 bar moest draaien --> 3 Kg/h --> ca. 36KW
Dernière édition par Capt_Maloche de 21 / 04 / 08, 09: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 482-gasten