Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 14/04/08, 23:45

Hallo Manix

nee, niet zo goed, maar we worden steeds beter Beeld

Stikstof-N-moleculen combineren met zuurstofmoleculen om NO(x) te vormen vanaf 1400°C en zekerder rond 1600°C geloof ik
NOx is een afkorting die wordt gebruikt op het gebied van chemie, vervuiling en luchtkwaliteit, die voornamelijk bestaat uit twee gasvormige, geurende en toxische moleculen in lage doses; irritatie van de slijmvliezen begint zodra hun inhoud (in volume) hoger is dan 0,0013%.

Dit zijn:

* koolmonoxide (NO),
* stikstofdioxide (NO2).

Wij voegen er aan toe;

* lachgas (N2O),
* distikstoftetraoxide (N2O4),
* Stikstoftrioxide (N2O3).

De stoffen die door de alarm- en meetnetten luchtverontreiniging worden geanalyseerd zijn NO en NO2, gegroepeerd onder de verzamelnaam stikstofoxiden (NOx). de door de WHO vastgestelde maximaal aanvaardbare drempel is 400 µg∙m-3 gemiddeld over 1 uur en 150 µg∙m-3 uurgemiddelde over 24 uur.

Het is een transformatie die alleen verband houdt met de temperatuur

Gele vlambrander

Werkingsprincipe:

Een deflector creëert, door weerstand tegen de doorgang van lucht tegen te gaan, een holte waardoor de vlam kan vangen.

Tegelijkertijd gaat de lucht door de sleuven in de deflector rond om een ​​innig mengsel van brandstof en lucht te verkrijgen in de vorm van een fijne nevel.

De druk achter deze deflector is in de orde van grootte van 1 tot 3 mbar.
De spuitdruk ligt tussen de 9 en 12 bar.

De deflectors van de gele vlambranders worden gekenmerkt door ruim bemeten luchtdoorlaten, zowel ter hoogte van de sleuven als ter hoogte van de centrale opening.

Dit verklaart de lage druk die nodig is in de vlambuis om het luchtvolume te leveren dat nodig is voor verbranding.

De vlamtemperatuur is rond van 1800 tot 1900°C.

Samenstelling releases:
* CO: = Laag tot gemiddeld
* NOx: = hoog
* Onverbrand: = laag tot gemiddeld

Avantages:

* Eenvoud, gemakkelijke aanpassing, laag vlamgeluid.
* Meest betaalbare prijs

nadelen:

* Hoge schadelijke emissies, verwarmingslichaam verstopt met onverbrande brandstof waardoor prestatievermindering optreedt.
* Hoge vlamtemperatuur, dus hoge NOx-productie


Als we 1 volume gassen verbranden en afkoelen in de haard als gevolg van warmte-uitwisseling met de muren en verdunning in het volume, mengen met 1 volume verse lucht + brandstof zullen we:
- onverbrande stoffen opwerken (reductie van roet)
- de T° van de vlam mechanisch verlagen door het % O2 uit te putten
- herinjecteer waterdamp in het hart van de vlam

Het resultaat wordt gecontroleerd; een lichtblauwe vlam, de verlaging van de vlam T° met in feite een drastische vermindering van de productie van NO(x)

Het is allemaal goed, mijn kleine plaatstalen montage houdt het voorlopig, ik moet me nog haasten om een ​​iets duurzamere versie te maken, WORDT VERVOLGD...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/04/08, 21:56

Hallo Capt_Maloche

Om te ontwikkelen, controleer je systeem, heb je de mogelijkheid om temperatuurmetingen uit te voeren, om de werkelijk verkregen vlamtemperatuur te meten, bijvoorbeeld in je cilinder (zoals super voor de hand liggende toegang... :frons: )
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/04/08, 22:11

Hallo vlieg

Hé nee, ik denk niet dat mijn thermokoppel het in deze oven zal overleven

Ik weet niet zo goed waarmee ik temperaturen boven de 1000°C moet meten

anders zouden we het kunnen proberen met de kleur van staal, maar niet gemakkelijk als we weten dat de open haard gesloten moet zijn om de gassen te recyclen

dat gezegd hebbende, mijn eerste montage was felrood tijdens het gebruik en werd snel vernietigd, de tweede en laatste bereikte nauwelijks donkerrood (zie alleen de foto's) en bewoog na een week niet meer
Het is op zich al het feit dat de vlam T° lager is

Bovendien beweren fabrikanten die zich inzetten voor dit soort apparatuur dat NOx bijna tot nul daalt, evenals roet
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/04/08, 22:26

Met een K-thermokoppel kan je tot 1372° gaan volgens:

http://www.mesurez.com/mesurez/francais ... ichage.php

Bij deze temperaturen is de levensduur van het thermokoppel erg kort.... :frons:

of dit:

http://www.landinst.com/infrared/produc ... /index.htm


tot 3000° maar om in je cilinder te richten.... ga je een gat in de ketel maken? ... :?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/04/08, 22:39

Ah ja, ik heb het net gecontroleerd, mijn thermokoppel kan tot 1300°C meten

Maar misschien schiet ik hem neer...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Manix07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 26/02/08, 17:47
Plaats: Aubenas Ardèche




par Manix07 » 15/04/08, 23:07

Hallo kapitein,
OK en bedankt voor de definitie van NOX en voor het begrijpen van de vorming ervan, maar afgezien van de beweringen van bepaalde fabrikanten, is het slechts theoretisch. Het zou mooi zijn als we een sensor zoals de CO²-regeling van een auto of een andere in de schoorsteen zouden kunnen schuiven, dan zou het mogelijk zijn om het resultaat te optimaliseren terwijl je aan de instellingen rommelt. De oplossing kan duur zijn voor de amateur.
0 x
Op 18-jaren kende ik geld, liefde, rozen en nu de jaren voorbij zijn, weet ik dat je het nooit weet. Jean GABIN
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/04/08, 10:48

nee, ik heb een vriend van een verwarmingstechnicus die me zijn koffer voor verbrandingsanalyse zou moeten lenen, en we zullen ook de opaciteit van de dampen meten

Ik ga ook eens een temperatuurmeting proberen in het hart van de vlam, dat is echt om je vrolijk van te maken :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 16/04/08, 11:17

maak je geen zorgen, pet maloche
Ik werk in een kwaliteitslaboratorium en ik doe temperatuurbewaking (droogoven, vorm, cryo-behuizing en vriezer)
uitrusting stap ik in en ik gooi dat zou meer kunnen doen (als het geen 5 ° c weiden zijn).

Dus meet je vlamtemperatuur en als je TC blaast, zou ik moeten hebben wat je nodig hebt om het te vervangen. (KJT-paar of Pt100-sonde)
Je verbetering van de brander interesseert me enorm omdat ik in de loc zit en ik verwarm met olie (en het komt me duur te staan)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/04/08, 11:21

Verkocht ! :D

je kunt me al 2 Thermokoppel K-sondes sturen met de gele pluggen (die met keying)

Ik stuur je mijn adres in PB
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/04/08, 23:28

Pups!

Mijn montage met 2 ballen viel en bleef voor het mondstuk, ik vervuil de hele ketel, dag de bocson!

Dus ik heb hem serieuzer weer vastgemaakt, en verder naar achteren op de branderbuis, dus het is best goed door de luchtstroom een ​​beetje te verhogen, maar mijn rooktemperatuur stijgt met dezelfde hoeveelheid, dus de temperatuur daalt. efficiëntie, het zal daarom nodig zijn om verkleinen van mijn mondstuk:
Beeld
De hoop roet aan de linkerkant is alles wat zich had opgehoopt op de buis die voor de branderneus viel... :? Dat zal me leren dingen recht te zetten
Beeld
Onder, de buis gecentreerd en nog steeds vies
Beeld

Zoals je kunt zien, is de buis helemaal niet verslechterd in vergelijking met het eerste smallere model.

Het enige dat overblijft is mijn spuitdop verkleinen en de spuitdruk verhogen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten