Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/04/08, 16:23

Hallo !
Capt_Maloche schreef:Het doel is om geld te besparen, en na deze vergadering als de rookgassen af ​​te sluiten warmer wisselaar (thuis) moet de bevoegdheid om de verliezen door de rook te beperken, en de slagen om energie te besparen verminderen!

goed, als de dampen heter zijn, zal het water in de ketel snel tot T ° C + stijgen, plotseling zal het minder lang opwarmen om de T ° C van de thermostaat te bereiken?!

anders begrijp ik niet waarom je de buis wilt versterken met vuurvast beton (er is trouwens vuurvaste stopverf en mortel)? met verwarmingsbuis 4.5 mm dik zoals je zei, ik zie niet wat er zou kunnen interfereren?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 16:33

jonule schreef:goed, als de dampen heter zijn, zal het water in de ketel snel tot T ° C + stijgen, plotseling zal het minder lang opwarmen om de T ° C van de thermostaat te bereiken?!


Ja, de verwarmingscyclus is korter, maar u blijft in de natuur dom calorieën verliezen, door de gasstroom te verminderen, verhoogt u uw efficiëntie verder !!

Ik wacht om te zien hoe ik mijn montage in plaatwerk kan weerstaan, de vorige is na slechts 1 week verslechterd, een foto?

Hier zijn mijn oliebrander en mijn boiler (30 jaar)
Beeld

Richt op het vorige samenstel dat op de branderkap is geplaatst en na 1 week volledig is ontploft

Zelfs als de nieuwe kachel veel minder verwarmt, betwijfel ik dat deze zal blijven, nu een verwarmingsbuis de schok zou moeten vasthouden, zal ik dat snel herstellen.
Dernière édition par Capt_Maloche de 11 / 04 / 08, 16: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/04/08, 16:41

Interessant, maar om het te perfectioneren: kijk eens naar de brander van een Zibro kamin type oliekachel genaamd "dubbele verbranding" die zeer efficiënt onverbrand en rook verbrandt ... hij is gemaakt van vuurvast roestvrij staal en raakt nauwelijks beschadigd hoewel verwarmd tot ongeveer 900 ° C ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 16:46

shows?

Ik ga de verwarmingsproductie niet veranderen om je te plezieren : Mrgreen: , Geef ik er de voorkeur aan om te verbeteren wat ik heb en het onderwerp te begrijpen

Wat is het zibro-systeem?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/04/08, 16:51

Capt_Maloche schreef:je nog steeds niet het verschil te zien?


Ik zou meer doen : Oops:
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 11/04/08, 20:17

Bonsoir,

Chatam schreef:Interessant, maar om het te perfectioneren: kijk eens naar de brander van een Zibro kamin type oliekachel genaamd "dubbele verbranding" die zeer efficiënt onverbrand en rook verbrandt ... hij is gemaakt van vuurvast roestvrij staal en raakt nauwelijks beschadigd hoewel verwarmd tot ongeveer 900 ° C ...


Daarom heb ik de geharde glazen buis voorgesteld met een beetje metaal erin.
In feite lijkt het op een katalysator, met het voordeel dat het onverbrande wordt teruggewonnen.
De diameter is ongeveer 120 mm.
A+
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 11/04/08, 22:14

Bonsoir,
MAN oliebranders werken volgens een principe dat heel dichtbij moet zijn. Ze hebben een lang keramisch mondstuk dat tijdens de verbranding donkerrood wordt. Aan de andere kant lijkt de druk op het mondstuk mij hoger te zijn dan de gebruikelijke 10 bar. Resultaat: bleekoranje vlam bij opstarten, vervolgens bijna transparante blauwe vlam bij nominale snelheid. Ik hoop dat je deze informatie nuttig vindt.
A +
0 x
Manix07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 26/02/08, 17:47
Plaats: Aubenas Ardèche




par Manix07 » 13/04/08, 17:46

Hallo,
Ik vond een uitgebreide tekening van ons branderproject. Bedankt Ahmed
Beeld
http://users.skynet.be/bs884005/chauffage/bruleur.htm
0 x
Op 18-jaren kende ik geld, liefde, rozen en nu de jaren voorbij zijn, weet ik dat je het nooit weet. Jean GABIN
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 14/04/08, 21:43

AH, ja

Het is precies hetzelfde principe, het feit dat de branderbuis wordt ingebracht, verbetert de inductie van verbrande gassen verder

Met mijn kleine assemblage kon ik een volledig blauwe vlam maken, maar de veiligheid van de aanwezigheid van de vlam van mijn traditionele brander die een zeer heldere vlam moet maken, detecteert alleen zichtbaar licht

u zou een UV-cel nodig hebben
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Manix07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 26/02/08, 17:47
Plaats: Aubenas Ardèche




par Manix07 » 14/04/08, 23:13

Een UV-cel zou dit moeten vinden, maar het onderwerp begrijp ik niet goed als je er regelmatig over praat. NOX blijkbaar is het de toename van de vlamtemperatuur die het bevordert. In het geval van de blauwe vlambrander is er geen manier om deze te neutraliseren en in dit geval zijn er andere verontreinigende stoffen.
Vermindert de toevoeging van stoom deze afgifte en wat zijn de meetmiddelen.
Niet te veeleisend van de MANIX? Ik weet dat je zoveel vaardigheden hebt.
0 x
Op 18-jaren kende ik geld, liefde, rozen en nu de jaren voorbij zijn, weet ik dat je het nooit weet. Jean GABIN

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 412 gasten