Validatie van Thermo Royal 720 MBS ketelkacheldiagram op stookolieketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
kevin 1854
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/09/21, 22:51

Validatie van Thermo Royal 720 MBS ketelkacheldiagram op stookolieketel




par kevin 1854 » 15/09/21, 22:56

Dag iedereen.
Ik ben nieuw in de forum en ik heb uw advies nodig voor het aansluiten van een ketelkachel op een reeds geïnstalleerde olieketel.
Ik heb de vorige berichten op de uitvoerig bestudeerd forum en andere om tot dit onderstaande diagram te komen, zou ik graag willen weten wat u ervan vindt om het te kunnen valideren en de werken aan te vallen.

Ik wil het voorlopig zo eenvoudig mogelijk houden zonder buffertank, met deze configuratie hoop ik de kachel zonder gevaar te kunnen laten draaien en indien nodig de olieketel te gebruiken.

De boiler en een kleine Lamborghini in de kelder die 3 radiatoren verwarmt die op hetzelfde niveau zijn als deze en 1 radiator die boven is net naast de toekomstige kachel.
Het fornuis en een Thermo Royal 720 van MBS.

Ik weet niet of alle elementen nodig zijn (zoals 1 seconde expansievat ...) of dat er iets ontbreekt,
Ik dank u bij voorbaat
.
Untitled 2.jpg
Untitled 2.jpg (225.83 KB) 5476 keer bekeken
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: validatie van het ketelkookschema op de stookolieketel




par phil59 » 16/09/21, 15:32

Op de kachel raad ik ten zeerste een veiligheidsklep aan, wat betekent dat deze in geval van oververhitting het water uit het circuit leegt en vervangt door koud water.