Validatie van Thermo Royal 720 MBS ketelkacheldiagram op stookolieketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
kevin 1854
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/09/21, 22:51

Validatie van Thermo Royal 720 MBS ketelkacheldiagram op stookolieketel




par kevin 1854 » 15/09/21, 22:56

Dag iedereen.
Ik ben nieuw in de forum en ik heb uw advies nodig voor het aansluiten van een ketelkachel op een reeds geïnstalleerde olieketel.
Ik heb de vorige berichten op de uitvoerig bestudeerd forum en andere om tot dit onderstaande diagram te komen, zou ik graag willen weten wat u ervan vindt om het te kunnen valideren en de werken aan te vallen.

Ik wil het voorlopig zo eenvoudig mogelijk houden zonder buffertank, met deze configuratie hoop ik de kachel zonder gevaar te kunnen laten draaien en indien nodig de olieketel te gebruiken.

De boiler en een kleine Lamborghini in de kelder die 3 radiatoren verwarmt die op hetzelfde niveau zijn als deze en 1 radiator die boven is net naast de toekomstige kachel.
Het fornuis en een Thermo Royal 720 van MBS.

Ik weet niet of alle elementen nodig zijn (zoals 1 seconde expansievat ...) of dat er iets ontbreekt,
Ik dank u bij voorbaat
.
Untitled 2.jpg
Untitled 2.jpg (225.83 KB) 5476 keer bekeken
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: validatie van het ketelkookschema op de stookolieketel




par phil59 » 16/09/21, 15:32

Op de kachel raad ik ten zeerste een veiligheidsklep aan, wat betekent dat deze in geval van oververhitting het water uit het circuit leegt en vervangt door koud water.

Deze heeft me ooit gediend, met een storing van het sap, en de circulatiepomp stopte .... Nu is de circulatiepomp aangesloten op een omvormer en kan een paar uur meegaan ...

Met zo weinig radiator, zonder ballon, kan het moeilijk zijn.

Mijn kookfornuis geeft maar 7.5 kW aan het water, en de warmte moet afgevoerd worden...

Zorg ook voor een goede buisdiameter.

Ik heb ook een vaas voor de kachel gezet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
kevin 1854
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/09/21, 22:51

Re: validatie van het ketelkookschema op de stookolieketel




par kevin 1854 » 16/09/21, 16:11

Bedankt voor de snelle reactie, als ik op het diagram een ​​thermische veiligheidsklep plaats net bij de hete uitlaat van de kachel, is het symbool niet geweldig, dat geef ik je toe :D
Denk je dat ik het zonder buffertank moeilijk krijg om het huis te verwarmen?

En wat de omvormer betreft, ik vind het moeilijk te begrijpen hoe deze het voor elkaar krijgt in het geval van een EDF-cut, dit gebeurt automatisch vanaf het moment dat het sap niet meer arriveert of er een manipulatie is die handmatig moet worden gedaan ? Ik vind het systeem leuk omdat ik al een GEL 100aH-batterij en een 12v / 220v-converter in mijn bezit heb die ik heb gekocht met een autonome zonnekit en blijkbaar omvormer en converter, het is hetzelfde, nietwaar?
Maar ik weet niet of mijn converter het in het geval van een breuk zal detecteren, zodat hij het kan overnemen en de beroemde pomp kan laten draaien.
Anders is het belangrijkste dat mijn circuit lijkt te werken, ik zou niet nalaten een goede diameter in de pijp te plaatsen zoals je aanbeveelt, bedankt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Validatie van Thermo Royal 720 MBS-ketelkacheldiagram op stookolieketel




par phil59 » 16/09/21, 21:33

Leegmaken is goed, maar je moet nog wel bijvullen met water!

Een boiler "machine" kan niet draaien zonder water.

Hoofd, ik zou zeggen dat de klep ongeveer 70 € is, hij leegt in geval van oververhitting en tegelijkertijd water uit het netwerk haalt.

Een oude omvormer van een computer, met hs-batterij, vind je voor 10-20 € .... Ik heb er een lege auto-batterij op gezet, niet ideaal, want daar is hij niet voor ontworpen, maar hij heeft 3 jaar. De omvormer is aangesloten op het lichtnet en verbruikt de batterij als er geen netwerk is.

Een eenvoudige omvormer voor zonne-energie produceert om veiligheidsredenen alleen als het net in orde is, anders stopt de productie.

Er zijn hybride omvormers, die beide doen, maar het wordt losgekoppeld van het lichtnet, als er geen sap is, en levert alleen uw "huis".

In jouw geval denk ik dat wat je hebt is voor wat wordt genoemd voor een geïsoleerde site, zonder lichtnet.

Mijn 500L-ballon, ik vond hem van OCCAZ voor 100 €, nou ...
Reken ongeveer 250 € voor 2-300L, geprijsd op LBC.

Je moet denken dat mijn kachel, die bijvoorbeeld 7.5 geeft, heel goed een tijdje 10-12 kW kan geven, en je kunt niet stoppen, zolang hij brandt, brandt hij ...

Ik heb niet meer naar je diagram gekeken, ik had geen tijd ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Betreft: Validatie van Thermo Royal 720 MBS-ketelkacheldiagram op stookolieketel




par dede2002 » 21/09/21, 12:28

Hoi Kevin,

Het is mooi je tekening!

-Waarom is er geen v3v bij de boileruitgang? welke regeling heb je?

-De v3v-uitgang van de kachel moet een "thermovar" zijn, om de ketel op temperatuur te houden en het overschot naar de radiatoren te sturen, die grondig zullen verwarmen en de warmte in huis zullen opslaan. Met deze montage moet de ketel handmatig worden uitgeschakeld.

-Het tweede expansievat is optioneel, aangezien er maar één circuit is, maar het is noodzakelijk om te dimensioneren in relatie tot de toename van het watervolume en om aan de koude kant aan te sluiten.

-Je zou wat tapwater kunnen verwarmen met de overtollige warmte van de ketel.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 331-gasten