Thermische bruggen in de garage, optimalisatie van een deur en muren

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Thermische bruggen in de garage, optimalisatie van een deur en muren




par Christophe » 30/11/08, 13:00

Vecht tegen lekken en thermische bruggen in een garage en op een garagedeur, fotoreportage. 1-aflevering op 2 (ik denk dat 2 genoeg zal zijn)

Naar aanleiding van het hier genoemde probleem: https://www.econologie.com/forums/isolation- ... t6607.html we begonnen te werken met de eenvoudigste en goedkoopste: namelijk de optimalisatie van lekken en thermische bruggen vanuit onze garage (en er was potentieel voor verbetering zoals u op de foto's zult zien).

SITUATIE

a) Het is een "interne" garage bij het huis (ik moet zeggen dat het niet vastzit, het maakt op zichzelf deel uit van het huis).
b) Het wordt niet verwarmd (uiteraard)
c) Het is niet geïsoleerd van de rest van het huis, het staat in contact met een gang, 2-slaapkamers (onze 2-kantoren in feite: boven en onder) en een badkamer (boven).
d) Anderzijds is het geïsoleerd (30 cm Ytong / Siporex van 400 kg / m3) op de buitenmuren
d) De deur heeft 20 jaar en veel lekken (dit is niet waar we beginnen met de optimalisatie) zoals u zult zien, maar is al geïsoleerd op het grootste deel van het oppervlak van de deur (styrodur).
e) Deze optimalisatie zal ongetwijfeld het mogelijk maken betere prestaties te verkrijgen dan vervanging door een nieuwe deur voor 10 keer lagere kosten.

Een paar maanden later bewerkt door Christophe: hier is een artikel dat de wijziging presenteert https://www.econologie.com/isoler-une-po ... -4031.html

A) VOORDAT

De "virtuele zegel die is vergeten" van de instaplijst (het is hetzelfde aan de bovenkant):

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

B) WERKEN

Beoogd doel:

a) Dicht de hoofdlekken af
b) Isoleer wat mogelijk is op het frame (door geëxpandeerde of geëxtrudeerde polystyreenplaten te lijmen). Over dit: wees voorzichtig met het plaatsen van de borden: voer elke keer een openingstest uit! Het klinkt stom, maar een garagedeur heeft zo'n bizarre scène dat het soms geen luxe is!
c) Verbeter de isolatie van de opening

We beginnen met de toegangsdeur naar de gang ...
Beeld

Dan vallen we de garagedeur aan:
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

C) EERSTE RESULTATEN

a) Onderste deurstijlen (te koop bij 2.90 € elk voor 95 cm) zijn op de bovenkant van de deur geschroefd (ik neem foto's van u als de onderkant klaar is)
b) Platen van styrodur gelijmd op de bovenkant en de zijkanten van het frame (het blijft om de lateien te maken)

Beeld
Beeld

Aan de buitenkant is het nogal discreet, vooral omdat het mogelijk is om deurdrempels te vinden in de kleur van de deur (niet zo veel bij ons!)

Beeld
Beeld

Hier voor nu het vervolg:

a) leg worstjes op de bodem van de garagedeur (ik mis 1 worst + aluminium strips)
b) lateien en glazen stenen

De garage is al een paar ° C gestegen maar vooral de luchtvochtigheid is gedaald (98% buiten, het sneeuwt ...) tot minder dan 50% (waarschijnlijk door de "ruwe" ytong zonder coating die de buitenmuren vormt)

D) Geschatte kosten voor het optimaliseren van de complete garage: minder dan 70 €

- 8 deurflenzen op 2.90 € of 23 €
- 5 à 6 m² piepschuim van 3 of 4 cm (inclusief lateien): recup. voor het grootste deel maar nog steeds betaald voor een "dag" van 5 tot 6 € per m² of 30 € ongeveer
- 1/2 patroon "elke lijm" voor ongeveer 5 €

Vergelijk met de prijs van een nieuwe geïsoleerde garagedeur (2.40 m): 300 tot 500 € (exclusief transport / installatie). Vraag: heeft het kozijn bij een nieuwe garagedeur een thermische onderbreking?
Dernière édition par Christophe de 18 / 11 / 14, 13: 38, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

garage isolatie




par tigrou_838 » 01/12/08, 16:20

hallo christophe, om je kleine vraag te beantwoorden:

"" Vraag: heeft het kozijn bij een nieuwe garagedeur een thermische onderbreking? ""

Ik had een deur die een beetje op jou leek, 25ans schrootdeur die ik had geïsoleerd in 45mm styrodur, toen vond ik bij 450euros een geïsoleerde sectionele gemotoriseerde deur.

het frame bestaat uit één stuk, dus geen thermische onderbreking.

voor temp ext 0 °, int 3 ° maximum.
na temp ext 0 °, int 15 °

Ik heb ook de latei geïsoleerd boven de deur om nog een paar stappen te krijgen hoop ik.

schuim is goed, maar je moet eindigen met speciale acrylmetselwerkafdichtingen aan de buitenkant (in patronen zoals siliconen)

om je garage te zien, denk ik dat het kleine venster dubbele beglazing moet krijgen (zelfgemaakt).

tigrou
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 01/12/08, 17:53

Niet altijd dom van de deurflenzen!
Ik denk dat ik de isolatie van mijn garagedeur ga veranderen
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 01/12/08, 18:36

Betonnen lateien met Ytong-muren, hallo de onverenigbaarheid van materialen ...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/12/08, 13:00

Nou Greg, ik weet niet hoe het moet, maar zo is het.
Er moet een goede reden zijn ... Het is niet de lift want de dakplaten zijn in "Ytong gewapend" ... dus ik weet het helemaal niet ....

Te goed voor de info, voor de kleine ramen heb ik gezeurd en ik heb een stukje styrodur voor de winter gezet, hoe dan ook, afgezien van de ochtend als er zon is (oriëntatie OOST), ze zijn niet genoeg niet licht genoeg als u op zoek bent naar een hulpmiddel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

garage isolatie




par tigrou_838 » 02/12/08, 13:20

hallo tof,

de volgende keer dat je langs mijn huis komt, op nog twee gele styrodurplaten in 3 of 4 cm, voor je latei-isolatie boven de garagedeur, omdat je een heel mooie latei hebt met een uitstekende brug thermische.

naast de raambrug.

Ik weet zeker dat het snijden in drie of vier in de auto moet gaan.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/12/08, 13:32

Weet je zeker dat je meer nodig hebt? Zo ja, gooi de verlosten tegen 2 of 3 Rocheforts de volgende keer dat we elkaar ontmoeten :)

Maar daar heb ik nog een beetje op voorraad, weet je ... behalve dat we moeten eindigen ... de warmte is voorbij, het sneeuwt daar :)

Hier zijn 3-meetfoto's (1 ° C buiten) van de wand T °:

a) Metalen deel van de opening:
Beeld

b) Styrodur op frame:
Beeld

c) Parpainmuur richting gang:
Beeld

Nadat we moesten stoppen omdat HS-batterij dus ik ben niet zeker van de betrouwbaarheid van deze 3-metingen.

ps: deze thermometer is in de winkel vervangen door een nieuw, efficiënter model, ik denk dat ik het bovengenoemde rapport zal doen met het nieuwe model (emissiviteit instelbaar, niet op de oude):

Beeld

https://www.econologie.com/shop/thermome ... p-132.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

garage isolatie




par tigrou_838 » 02/12/08, 13:39

ja dat zie ik, en het is normaal dat de temperatuur op de hoeveelheid ligt, het zijn koudebruggen rechtstreeks naar buiten.

voor de platen heb ik de isolatie boven de garage afgewerkt, dus ik heb deze niet meer nodig, tegen 2 of 3 kratten van rochefort.

toen ik dezelfde deur had, moest ik zelfklevende plastic V-gewrichten vinden die ik op de staanders had geplaatst, waar de deur je foto's licht geeft en dat de koude wind niet al te erg zou stoppen.

de twee staanders en het bovenste dwarsstuk met.

maar niet voor de bodem, moet je een iets grotere voeg vinden, 2 tot 3 cm-bevestiging op de deur.

Ik had de gerolde gewrichten gevonden in een doe-het-zelfzaak, ik weet het niet, voor drie frank zes sous.

tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: garage-isolatie




par Christophe » 02/12/08, 14:19

tigrou_838 schreef:voor de platen heb ik de isolatie boven de garage afgewerkt, dus ik heb deze niet meer nodig, tegen 2 of 3 kratten van rochefort.


2 of 3 hoesjes? Je bent gek !!!
Is uw styrodur verguld? : Mrgreen:

Voor de onderkant van de deur: ik zou doen zoals voor de bovenkant, ik verwachtte dit AM elders te doen!

De "V" gewrichten heb ik ook al! Aan de andere kant staan ​​ze in "D" in feite, is het serieus dokter?

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

garage isolatie




par tigrou_838 » 02/12/08, 14:59

bof, het moet ook goed gaan, je hebt net iets meer weerstand om te sluiten, dus betere isolatie.

het voordeel van V-verbindingen is dat u de dikte van 0,5mm tot 5mm vult, dus met een niet-rechte deur is het interessant. en opnieuw met groter kun je meer doen.

de verbindingen in D moeten zien hoeveel mini-maximum je kunt aansluiten, maar het is ook erg goed als je binnen de limiet van de meting van de verbinding blijft.

beide zijn waard afhankelijk van de geblokkeerde ruimte.

voor uw worsten, het idee is goed denk ik, het zou niet te vaak de garage moeten openen, of anders onder de deur met een kleine lat en wat schroot schroeven, in de hoop dat de deur daarna sluit.

nog een ding, hoe leiden de deurafdichtingen naar de garage?


tigrou
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 535-gasten