Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par Christophe » 01/12/22, 15:45

Ik viel van mijn stoel toen ik dit las stoffen van leugens... gepubliceerd op Google News waarin wordt aanbevolen om al uw kamers, inclusief wasruimte of berging, permanent te verwarmen!! :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

Mijn armen vallen...urban legends die hard!!

Nee meneer expert van mijn 2, het is in ALLE GEVALLEN erger om je verwarming aan te laten staan! :schok: :schok: :schok: :schok:

Screenshot 2022 op 12-01-15 Verwarming pas op dat u ongebruikte radiatoren niet uitschakelt om energie te besparen.png
Screenshot 2022 op 12-01-15 Verwarming pas op dat u ongebruikte radiatoren niet uitschakelt om energie te besparen.png (39 KiB) 59 keer bekeken


Screenshot 2022 op 12-01-15 Verwarming pas op dat u ongebruikte radiatoren niet uitschakelt om energie te besparen.png
Screenshot 2022 op 12-01-15 Verwarming pas op dat u ongebruikte radiatoren niet uitschakelt om energie te besparen.png (43 KiB) 47 keer bekeken


Screenshot 2022 op 12-01-15 Verwarming pas op dat u ongebruikte radiatoren niet uitschakelt om energie te besparen.png
Screenshot 2022 op 12-01-15 Verwarming pas op dat u ongebruikte radiatoren niet uitschakelt om energie te besparen.png (40 KiB) 24 keer bekeken


https://max.sudinfo.be/vie-quotidienne/ ... -economies

Ik ben overweldigd!!! :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par Christophe » 01/12/22, 15:51

gerapporteerd:

0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par phil59 » 01/12/22, 17:00

Tsja, als je op weekend vertrekt, van zaterdagochtend tot zondagavond, en zonder boiler, gewoon met de boilerkachel, duurt het lang om het huis op te warmen.

Nu ik de ketel weer in elkaar heb gezet, heb ik 2 oplossingen.

Activeer de ketel 1-2 uur voordat u terugkeert, op afstand,

Of laat hem op minimum lopen, graag 12°-15° .... en zet de ketel 30 minuten voor vertrek naar huis aan.

En hoe dan ook, ik maak de kachel klaar om gewoon aan te steken ...

Of wat ?

Als ik een week wegga, knip ik af en zet ik de ketel op afstand aan, als het heel, heel, heel koud is, om te voorkomen dat het huis te veel instort.

Ik weet niet of het goed is of niet.

En ik verwarm niet alle kamers, ook niet als we er zijn. AAN heeft de helft van het huis ongebruikt....

Aan de andere kant proberen we beneden de deuren open te laten tussen de woonkamer, de eerste gang en de keuken, zodat het redelijk homogeen is en de warmte van de kachel ook de gang in gaat.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par Christophe » 01/12/22, 17:49

Ja het is lang maar dat is niet waarom je er meer voor gaat consumeren opwarmen in plaats van warm houden!

Voor neuneus die in deze onzin geloven, is het precies hetzelfde als zeggen dat je minder zou verbruiken in een auto door je snelheid op 180 km/u te houden in plaats van 180 km/u te rijden, dan 120 km/u en dan weer 180 km/u. ..

Wat een onzin !
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par phil59 » 01/12/22, 18:15

Christophe schreef:Ja het is lang maar dat is niet waarom je er meer voor gaat consumeren opwarmen in plaats van warm houden!

Voor neuneus die in deze onzin geloven, is het precies hetzelfde als zeggen dat je minder zou verbruiken in een auto door je snelheid op 180 km/u te houden in plaats van 180 km/u te rijden, dan 120 km/u en dan weer 180 km/u. ..

Wat een onzin !


Behalve als je hem gewoon laat zinken op 120, om meteen weer op 180 te beginnen, dat ben ik zeker.

Maar door een paar minuten te vertragen tot 120, vermindert u natuurlijk uw brandstofverbruik.

Maar het verlagen van de tp van huisvesting, 1H, om te gaan winkelen, het is niet zeker of het een goed idee is.

Maar van 's ochtends tot' s avonds, ja, maar ook niet te veel.

Al het meubilair, eindelijk alles in huis, houdt ook de temperatuur op peil...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par Christophe » 01/12/22, 18:31

Er is geen uitzondering... verdomme! De temperatuur zelfs gedurende 1 uur verlagen is een GOED IDEE, aangezien het verbruik wordt veroorzaakt door het verwarmde oppervlak in contact met de buitenkant en het temperatuurverschil met de buitenkant.

Dit is basisfysica: bij constant vermogen, hoe meer vermogen je nodig hebt, hoe meer je verbruikt, het is niet nodig om onderbroeken te wiebelen!!

Je begrijpt het niet ? Laten we de gelijkwaardigheid met een auto berekenen... Ik denk dat de domme het beter zal begrijpen... (ik doel niet op jullie, maar op de journalisten...)!

Geval 1 gelijk aan warmhouden!

Rijd 5 uur aan 180 km/u, u verbruikt zeg maar 10L/100km...en u heeft afgelegd: 5 *180 = 900 km en verbruikt 90 L!

Gemiddeld verbruik per 100 km bij 180 km/u: 10 L/100 km!

Geval 2 staat gelijk aan het verlagen van de temperatuur!

Rijd 1 uur aan 180 km/u, 3 uur aan 120 km/u (bij 6L per 100 km) en 1 uur aan 180 km/u...u heeft afgelegd: 2 * 180 + 3*120 = 720 km en verbruikt 2 * 10 * 1.8 + 3 * 6 * 1.2 = 57.6L

Kom op, ik doe er 1 L bij om van 120 naar 180 te gaan, want ik ben echt aardig... : Mrgreen:

Verbruik gemengde route: 58.6 L

Gemiddeld verbruik per 100 km bij 180 km/u en 120 km/u: 8.1 L/100 km!

:onheil: :onheil: :onheil:

Het is goed dat je de gelijkwaardigheid hebt begrepen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par Macro » 01/12/22, 22:50

ja maar als je alleen op de afdalingen 180 rijdt en je vertraagt ​​tot 120 op de heuvels... Nou, dan verbruik je maar 6 liter per 100 : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par phil59 » 01/12/22, 23:23

Macro schreef:ja maar als je alleen op de afdalingen 180 rijdt en je vertraagt ​​tot 120 op de heuvels... Nou, dan verbruik je maar 6 liter per 100 : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Een paar jaar geleden gecontroleerd in thermisch, op de snelweg, bij 130 km/u, en vanaf de steile beklimmingen soms bij 90.

Nog meer waar op een elektrische auto, met een autonomie van 100 km, op de weg, en op een avond in augustus 120 km... Alle vlakke op 80-90 km/u, en alle beklimmingen, wanneer er mensen achter waren , soms met 30 km/u. Ik keerde terug met een goede marge, hoewel ik de laatste 10 km had ingeslagen....



Oké, is dat een beetje vervelend?

Er kan ook een traagheid zijn die moet worden overwonnen, ik weet het niet.

Ik zeg dat niet om iets tegen te spreken, maar om te weten.

Blijft een calorieverlies (ik weet niet hoe ik een naam moet geven) lineair, of je het nu tot het uiterste drijft, of je nu op 100° of 20° zit, met constante externe omstandigheden, zullen we maar zeggen.

Als je wordt verwarmd door gas, of iets anders, met een schoorsteen, gekoeld, blijft het hetzelfde, dat zou je, naar wat ik heb gelezen, moeten weten, denk ik.

Als je water verwarmt, is het dan constant bij hetzelfde vermogen dat de calorieën stijgen?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par izentrop » 01/12/22, 23:45

Christophe schreef:Nee meneer expert van mijn 2, het is in ALLE GEVALLEN erger om je verwarming aan te laten staan!
Niet in alle gevallen.
Het uitschakelen van de verwarming in ongebruikte kamers in uw huis kan uw energieverbruik zelfs verhogen
Ik ben het er ook niet mee eens. Ik heb momenteel niemand boven en alle radiatoren staan ​​in de vorstvrije stand.
De auteur zegt dat hij zijn informatie over gezondheid + mag heeft genomen en dat wat er is geschreven logischer is:
het wordt afgeraden om uw verwarmingssysteem volledig uit te schakelen. Vergeet in dit geval niet om de temperatuur een paar graden te verlagen als u weg bent. De ideale temperatuur is overdag tussen de 19 en 20 graden en maar liefst 16 graden in het weekend of als je naar je werk gaat.
https://www.santeplusmag.com/111119531- ... 8-11-2022/ Dit doe ik met de programmering van mijn warmtepomp.
De helling van de waterwet wordt aangepast om ongeveer 19° in de kamer te verkrijgen, ongeacht de buitentemperatuur.

Geen kamerthermostaat 's Nachts en bij onze afwezigheid wordt de ingestelde temperatuur met 3° verlaagd.
Ik ben er zeker van dat bij een totale uitschakeling het energieverbruik hoger zal zijn, vooral bij vorst: ijsvorming, thermische inertie om opnieuw op te starten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Sudinfo: vals verwarmingsadvies van een pseudo-expert om GEEN energie te besparen!




par Christophe » 01/12/22, 23:54

Macro schreef:ja maar als je alleen op de afdalingen 180 rijdt en je vertraagt ​​tot 120 op de heuvels... Nou, dan verbruik je maar 6 liter per 100 : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Verwar de dingen niet...sommige hebben het al moeilijk... : Mrgreen:
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 398-gasten