Rook stijgt op door pellettoevoerschroef

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Davy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/03/22, 05:06
x 1

Rook stijgt op door pellettoevoerschroef




par Davy » 09/03/22, 05:19

Hallo iedereen,

Ik heb een aantal weken op het net gezocht naar een antwoord op mijn probleem, maar zonder succes en het laatste ongeluk bracht me ertoe dit onderwerp te creëren.

Ik heb een Pellet okofen-ketel waarop rook opstijgt vanaf de plaats waar ik mijn pellet ongeveer 2 maanden vul, ik nam contact op met een verwarmingsmonteur die me vertelde dat het niets was en dat ik de winter kon afmaken voordat ik de storing in meer detail...

Gisteren had de rooklucht een vreemde geur, een geur van rubber, en terwijl ik de ketel onderzocht, zag ik dat de transparante PVC-slang die uit de vijzel kwam gewoon "smolt" onder het effect van hitte van opstijgende rook :schok:

Ik heb de ketel onmiddellijk gestopt, maar het is mijn enige verwarmingssysteem en daarom zitten we zonder verwarming met mijn 1-jarige... Niet geweldig.

Ik zal contact opnemen met een andere verwarmingsmonteur, maar als een van jullie al zo'n ongeluk is tegengekomen en me kan helpen, zou dat geweldig zijn!!

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden!!

Goede dag voor alle
1 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Rook stijgt op door pellettoevoerschroef




par Philippe Schutt » 07/09/22, 19:30

Hallo,
Sorry, ik heb je bericht gemist. Voor mij is dat een teken van onvoldoende diepgang. slangen te klein, slecht geïsoleerd, verstopt met roet, enz...

Heb je het probleem ondertussen opgelost?
0 x
nachtschade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 28/01/15, 19:10
x 6

Re: Rook stijgt op door pellettoevoerschroef




par nachtschade » 17/12/22, 15:21

Ik had hetzelfde probleem, ik heb een ventilator aan de uitgang van de rookpijp buiten geplaatst, sindsdien onberispelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 259 gasten